«Όταν έρχεται η πολιτεία και θέτει το ζήτημα δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Σχεδιάζουμε μια σειρά από ενέργειες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ θέτοντας όμως το ζήτημα των φόρων αλλά και του λάθους που κάνουν οι μετρήσεις της ΕΕ.
«Υπάρχει μια στρεβλή απεικόνιση. Συγκρίνουν διαφορετικά πράγματα» τόνισε και σημείωσε: «Ένα θέμα είναι η απόκλιση τιμών, ονομαστικών και πραγματικών. Το άλλο είναι η φορολογία που είναι στο 39%. Όμως αν αφαιρέσουμε φόρους τότε οι τιμές είναι κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης» τόνισε και προσέθεσε ότι τα τελευταία χρόνια αποκλιμακώθηκαν οι τιμές από τις εταιρίες. «Η πτώση τιμών σε όλη την αγορά ήταν δραματική τα τελευταία χρόνια. Από το 2014 στα δεδομένα η τιμή είχε μέση πτώση 34% ή συνολικά 81%. Έχουν γίνει οι ενέργειες και είμαστε ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος. Πριν την κρίση τα έσοδα ήταν για όλους μας στα 4.8 δισ. και τώρα κάτω από 2 δισ.» ανέφερε ο κ. Τσαμάζ.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Vodafone, Χάρης Μπρουμίδης, ανέφερε ότι οι φόροι είναι που εκτοξεύουν τις τιμές ζητώντας να μην αναπτύσσεται διάλογος με πρόχειρες προσεγγίσεις. «Να εμβαθύνουμε στο θέμα των τιμών. Να βλέπουμε όλο το spectrum των πραγμάτων. Ο καλύτερος τρόπος δεν είναι να αναλωνόμαστε σε επιδερμικές αναλύσεις» ανέφερε και παρέπεμψε σε στοιχεία της Vodafone. «Θα μιλήσω με στοιχεία της εταιρίας μου που λόγω του ότι έχει και μια διεθνή δικτύωση έχει και συγκριτικά δεδομένα» σημείωσε και τόνισε:
«Τα έσοδα της κινητής από το 2009 μέχρι το 16 έπεσαν κατά 62%. Η κίνηση στο δίκτυο στη φωνή στο ίδιο διάστημα ανέβηκε 38% και στα δεδομένα 600%. Την ίδια στιγμή η τιμή μειώθηκε 50% στη φωνή και 82% στα δεδομένα. Τα τελευταία χρόνια μόνο, ανεβαίνουν κατά 2-3% τα έσοδα όταν για πολλά χρόνια είχαν πέσει δραματικά. Όμως οι επενδύσεις δεν μειώθηκαν καθόλου γιατί απλά έπρεπε να κάνουμε επενδύσεις. Ας κάνουμε όμως μια άσκηση φορητότητας για να δούμε τι συμβαίνει» είπε ο επικεφαλής της Vodafone στην Ελλάδα και εστίασε στο λανθασμένο τρόπο που γίνεται η καταγραφή των τιμών στην Ελλάδα από την ΕΕ. «Έρχεται μια έρευνα των 28 και λέει ότι είναι ακριβές. Ποιος όμως πληρώνει με ονομαστικές τιμές σήμερα. Δηλαδή τις τιμές που αναγράφονται στα site των εταιριών, κι όχι στα πακέτα που δίνονται στους πελάτες. Γίνεται αυτό γιατί η αγορά έχει δομηθεί έτσι. Αλλά μιλάμε με την πραγματικότητα. Με βάση τα στοιχεία, λοιπόν, που έχω οι τιμές είναι 10-15% κάτω του μέσου όρου της ΕΕ και αν προσμετρήσουμε τους φόρους είναι 5- 10% πάνω. Κι αυτό γιατί έχουμε 12% φόρο στην καρτοκινητή και 35-39% στο συμβόλαιο.
Στην Πορτογαλία που ει αι παρεμφερής χώρα να σας πω τι ισχύει. Εκεί αποδίδει 171 εκ φόρους και εδώ 285 εκ φόρους. Αντίστροφη είναι η εικόνα στις επενδύσεις» ανέφερε ο κ. Μπρουμίδης.
Ο κ. Ζαρκαλής, CEO της Wind, τόνισε ότι στις εταιρίες πρέπει να πιστωθεί ότι έχουν αναβιβάσει σε κεντρικό το θέμα των τιμών με τον έντονο ανταγωνισμό που έχουν.
«Η εικόνα που έχει ο κλάδος δίνει και την ώθηση για συζητήσεις για τιμές. Το μεγάλο λάθος είναι ότι υπονόμευσε ο ίδιος την αξιοπιστία του με συνεχείς προσφορές. Έχουμε μια μοναδική σχέση με κάθε πελάτη. Έχω τη συνήθεια και πηγαίνω στα call center όπου βλέπω το παζάρι που γίνεται για ένα και δυο ευρώ. Δε φταίει κανείς άλλος. Εμείς μόνο» ανέφερε σε σχέση με το θέμα των διαφορών ονομαστικών και πραγματικών τιμών.
«Αν ήμασταν ακριβοί θα ήταν εμφανές. Αλλά υπάρχει και το λεγόμενο τεστ του τρίτου, που θα ήταν εξαιρετικά κερδοφόρος (δηλαδή εμείς η wind), που όμως δε συμβαίνει» τόνισε ο CEO της Wind σημειώνοντας ότι ακούν τις παραινέσεις του Πρωθυπουργού. «Θα είμαστε αρωγοί και θα αποκαταστήσουμε την οξύμωρη πρακτική απόκλισης ονομαστικών και πραγματικών τιμών. Γιατί πρέπει να αποκαταστήσουμε αξιοπιστία του κλάδου» ανέφερε ο κ. Ζαρκαλής.
«Πράγματι οι φόροι είναι υψηλοί αλλά αυτό ισχύει καθολικά» απάντησε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκος Πιερρακάκης και προσέθεσε: «Επίσης υπάρχει απόκλιση πραγματικών και ονομαστικών τιμών. Όπου μπορούμε αποκλιμακώνουμε τους φόρους. Βεβαίως είναι στις προτεραιότητές μας και το εξετάζουμε. Πρέπει να υπάρξει αποτύπωση σε αυτό που λέμε πραγματικές τιμές. Με δεδομένο αυτό πρέπει να πέσουν οι τιμές στα δεδομένα.
Εμείς έχουμε τη διάθεση της συνεργασίας. Π.χ. το 112, οι ταχύτητες στο σχολείο. Είναι ενέργειες με προστιθέμενη αξία. Πάμε χέρι - χέρι με την αγορά αλλά στην προσπάθεια να ανέβουμε στους δείκτες πρέπει να δούμε σύμπραξη».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr