Στο μεταξύ όπως είπε το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ θα συνεχιστεί απρόσκοπτα με κύριο στόχο την προσέλκυση πελατών στα νέα δίκτυα, κάτι που είναι και το κλειδί για την ανάπτυξη της νέας ψηφιακής οικονομίας αλλά και της περαιτέρω ανάπτυξης του Ομίλου. Σημαντικό γι αυτούς τους είναι η στήριξη της ζήτησης, καθώς ακόμη πολλά νοικοκυριά μένουν εκτός των νέων δικτύων.
Έτσι προβλέπεται περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ να τοποθετηθούν στην ανάπτυξη δικτύων, (δυνατότητα για υπηρεσίες FTTH οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι) για 150.000 νοικοκυριά), εμπορικές πολιτικές κτλ. Το 2018 το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου έφτασε 706 εκατ. με τα 226 εκατ. από τα οποία να δαπανώνται στο τελευταίο τρίμηνο του έτους κύρια για την ανάπτυξη των δικτύων Νέας Γενιάς. Μάλιστα το τελευταίο τρίμηνο του έτους βασίστηκε η αύξηση συνολικών εσόδων κατά 1,9%, κυρίως λόγω των ευρυζωνικών υπηρεσιών και των δεδομένων κινητής.
Τα νέα δίκτυα
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Ομίλου το Δ’ τρίμηνο του 2018, η συνολική αγορά πρόσβασης στην Ελλάδα κατέγραψε αύξηση 20 χιλιάδων γραμμών, με τον Όμιλο ΟΤΕ να καταγράφει αύξηση 9 χιλιάδων γραμμών πρόσβασης.
Ο ΟΤΕ κατέγραψε 39 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής κατά το Δ΄τρίμηνο 2018, με τον συνολικό αριθμό πελατών ευρυζωνικών υπηρεσιών να ανέρχεται σε 1.896 χιλιάδες. Οι ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων οπτικής ίνας της εταιρείας συνέχισαν να σημειώνουν πρόοδο, προσελκύοντας 49 χιλιάδες συνδρομητές στο τρίμηνο, υποστηριζόμενες από την επέκταση του δικτύου.
Στο τέλος του τριμήνου, 531 χιλιάδες συνδρομητές ή το 28,0% της συνδρομητικής βάσης ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής του ΟΤΕ είχαν επιλέξει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης . Όπως αναφέρεται από τον ΟΤΕ η ζήτηση για υπηρεσίες ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλής ταχύτητας του ΟΤΕ συνεχίζει να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, συμβάλλοντας στην αύξηση των εσόδων του ΟΤΕ.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2018, οι ενεργές καμπίνες VDSL/Vectoring ανήλθαν σε 14 χιλιάδες, αυξημένες κατά πάνω από 800 στο τρίμηνο και κατά 2,3 χιλιάδες στο έτος. Στο τέλος του 2018, το 52% των πελατών του ΟΤΕ που είχε υιοθετήσει υπηρεσίες οπτικής ίνας απολάμβανε ταχύτητες των 50 Mbps ή και μεγαλύτερες έναντι 30% ένα χρόνο νωρίτερα.
Στα τέλη του έτους λειτουργούσαν περίπου 14.000 καμπίνες που υποστήριζαν την τεχνολογία VDSL / Vectoring για ταχύτερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με τη συνολική κάλυψη στο 62% του πληθυσμού. Στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου προστέθηκαν 49.000 συνδρομητές υπηρεσιών FTTC (για ταχύτητες μέχρι 200 Mbps) έναντι 34.000 στο τρίτο τρίμηνο.
Επίσης η Cosmote TV «κλειδώνει» την ισχυρή της παρουσία στην αγορά. Με ανάπτυξη 3,3% σε ετήσια βάση έφτασε τους 542.000 συνδρομητές στο τέλος Δεκεμβρίου. Η διοίκηση του OΤΕ επανέλαβε πως παρά τη χαμηλή διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα (περίπου 26% των νοικοκυριών) η αγορά εμφανίζει σημάδια ωρίμανσης.
Μέρισμα
Στο μεταξύ όπως ανέφερε η διοίκηση του Ομίλου το σύνολο των εσόδων από την πώληση της θυγατρικής Telekom Albania θα επιστρέψει στους μετόχους μέσω μερίσματος. Έτσι για το 2019 οι επενδυτές του OΤΕ προβλέπεται πως θα λάβουν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, τα 221 εκατ. ευρώ από τα οποία μέσω μερισμάτων και τα 129 μέσω το προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών. Όπως είναι γνωστό, το διοικητικό συμβούλιο του OΤΕ θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,46 ευρώ ανά μετοχή.
Στην Ελλάδα για το σύνολο του 2018 ο OΤΕ παρουσίασε αύξηση εσόδων στη σταθερή τηλεφωνία (1,4% στα 916 εκατ. ευρώ) κυρίως μέσω αύξησης των συνδρομητών ταχύτερων ευρυζωνικών συνδέσεων (που οδήγησε σε διπλασιασμό εσόδων από ευρυζωνικές συνδέσεις) αλλά ταυτόχρονα κατέγραψε μικρή μείωση εσόδων από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (-1,6% στα 926 εκατ. ευρώ) για «τεχνικούς» (σ.σ. λογιστικούς) λόγους.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr