«Εμείς έχουμε δεχτεί πλήγμα στην αξιοπιστία του κλάδου καθώς έρχονται στατιστικές από ΕΕ κι ΟΟΣΑ ότι είμαστε στην πρώτη τριάδα των πιο ακριβών χωρών. Στη στατιστική απεικόνιση υπάρχει ένα πακέτο 1GB με 300 κλήσεις που χρησιμοποιείται από στατιστικές. Αυτό το πακέτο σήμερα δεν υπάρχει» ανέφερε με έμφαση ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας ( ΕΕΚΤ) κ. Γιώργος Στεφανόπουλος μιλώντας σε συνέδριο Infocom Mobile 2018.
Μάλιστα ο γενικός διευθυντής της ΕΕΚΤ υποστήριξε ότι τόνισε ότι έχει στείλει επιστολή στην Ελληνική Στατιστική Αρχή όπως και στη EUROSTAT, ώστε να γίνουν οι σχετικές διορθώσεις.
Όπως είπε ο κ. Στεφανόπουλος το συγκεκριμένο πρόγραμμα ομιλίας και δεδομένων internet που κόστιζε 48 ευρώ και προσφερόταν πριν από επτά χρόνια όμως, σήμερα δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα της αγοράς.
Πτώση τιμών άνοδος φόρων
Ο κ. Γιώργος Στεφανόπουλος αντίθετα ότι σήμερα το εν λόγω πρόγραμμα δεν διατίθεται αλλά ένα ανάλογο πακέτο έχει μέση στα 25 ευρώ. Παράλληλα τόνισε ότι «το μέσο έξοδο ανά καταναλωτή για το κινητό είναι στα 10 ευρώ προ φόρων και 14 μετά από φόρους» κάτι που αποδεικνύει και το μέγεθος της φορολογικής επιβάρυνσης που έχει υποστεί ο καταναλωτής. Ουσιαστικά στην Ελλάδα ο καταναλωτής πληρώνει σε φόρους 45 σεντς του ευρώ, ενώ αν λάβει κανείς υπόψιν τις επιβαρύνσεις από το ΦΠΑ και το ειδικό τέλος τότε η χώρα σκαρφαλώνει στην πρώτη θέση της ΕΕ με βάση τη φορολογία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Γενικός Διευθυντής της ΕΕΚΤ οι τιμές της κινητής τηλεφωνίας που αφορούν την αξία πακέτων ομιλίας και internet έχουν καταγράψει το 2017 πτώση 6,83% στην ομιλία, ενώ στα δεδομένα οι τιμές έχουν μειωθεί έως 38,4%. Επιπρόσθετα οι μειώσεις στα πακέτα ομιλίας της κινητής τηλεφωνίας ήταν στο 13,5% το 2011, στο 13,5% το 2013.
«Πρώτα στο κινητό» και τόνωση της ζήτησης
Η πτώση των τιμών διαμορφώθηκε χάρη στη ζήτηση για internet που να σημειωθεί τριπλασιάσθηκε τα τρία τελευταία χρόνια στη χώρα μας με αποτέλεσμα στο μέσο καταναλωτή να αντιστοιχούν 0,65 GB το μήνα. Ωστόσο σε επίπεδο Ευρώπης ακόμη είμαστε πολύ χαμηλά καθώς πχ σε άλλες χώρες της Κεντρικής ευρώπης για κάθε καταναλωτή αντιστοιχούν 6 GB. Κλειδί πάντως για την ανάπτυξη των νέων δικτύων που φέρνουν την ψηφιακή επανάστασης είναι η άνοδος της ζήτησης. «Πού χωλαίνει η ζήτηση;» διερωτήθηκε ο κ. Στεφανόπουλος δίνοντας την εξής απάντηση: «Η δημόσια διοίκηση πρέπει να συμμετάσχει συνολικά στην ψηφιακή αλλαγή. «Πρώτα στο κινητό», αυτή είναι η βασική αρχή. Δηλαδή, η εμπειρία του καταναλωτή να διαμορφώνεται μέσα από το κινητό. Πρώτα πρέπει να μετρήσει την εμπειρία μέσα από το κινητό. Πρέπει οι ΜμΕ να αλλάξουν νοοτροπία. Οι επιχειρήσεις που δεν ψηφιοποιούνται δεν θα επιβιώσουν και όσες δεν το κάνουν για να ζήσουν θα πρέπει να είναι στη μαύρη οικονομία. Χρειάζεται οδικός χάρτης με συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια πρέπει να επεκταθούν όμως αυτό θα πρέπει να γίνει με κίνητρα. Παράλληλα να γίνουν βήματα κι από άλλους κλάδους» τόνισε και ανέλυσε τη συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ.
Επενδύσεις εν μέσω κρίσης
«Μέσα στην κρίση τα έσοδα του κλάδου μειώθηκαν και το 2017 μόνο είχαμε αύξηση 2% περίπου, άρα ισορρόπησε ο κλάδος και μπορεί έτσι να επενδύσει» τόνισε ο κ. Στεφανόπουλος, ενώ ανέφερε ότι στα 133 εκ. ευρώ ανέρχονται τα καθαρά κέρδη του κλάδου το 2017 ενώ στα 689 εκατ. ευρώ είναι τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων.
Στο μεταξύ, παρά την κρίση, οι επιχειρήσεις επένδυσαν 334 εκ το 2017. «Στο τέλος της κρίσης οι μπορούν να επενδύουν. Βάζουν το 50% του EBIDΑ σε επενδύσεις ή το 17,8% των εσόδων από υπηρεσίες» σημείωσε ο κ. Στεφανόπουλος.
Σημειώνεται ότι μετά από χρόνια συρρίκνωσης τα έσοδα της κινητής τηλεφωνίας το 2017 αυξήθηκαν κατά 2% το 2017 φθάνοντας τα 2,9 δις. ευρώ
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr