Η στρατηγική του Ομίλου επικεντρώνεται σε προϊοντικές καινοτομίες, στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας μέσω συνεργιών και μείωσης κόστους παραγωγής και σε εξαγορές ικανές να επιφέρουν υψηλές αποδόσεις, να διευρύνουν τα περιθώρια κέρδους και να προσφέρουν συνέργειες τόσο σε επίπεδο δαπανών και κόστους όσο και σε επίπεδο καινοτομιών και επεκτασιμότητας προϊόντων. Ο Όμιλος Σαράντη αποτελεί μία από τις ηγετικές εταιρείες στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων. Η δραστηριότητά του επικεντρώνεται στους κλάδους καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης καθώς και προϊόντων υγείας και φροντίδας.
Θετικές προοπτικές για το 2015
Παρά τις προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος, το 2015 βρήκε τον Όμιλο σε ισχυρή θέση, πορεία η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να ενισχυθεί μέσω operational leverage και αποτελεσματικής διαχείρισης κόστους. Οι προβλέψεις θέλουν τον Όμιλο να ανεβάζει τις πωλήσεις του το 2015 κατά 8% (268,4 εκατ. ευρώ), να ενισχύει το EBITDA κατά 16% (29,75 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη της να αγγίζουν τα 19,36 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 12,9%.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου κατά τη διάρκεια του 2014 διαμορφώθηκαν στα 248,44 εκατ. ευρώ έναντι 236,59 εκατ. ευρώ το 2013, ενισχυμένες κατά 5,01%. Η έντονη ζήτηση για τα προϊόντα του Ομίλου και οι ενέργειες προβολής-προώθησής τους, οδήγησαν στη θετική εικόνα των οικονομικών αποτελεσμάτων για τον Όμιλο Σαράντη την προηγούμενη χρονιά. Την ίδια στιγμή, τόσο η δραστηριότητα εντός όσο και η αντίστοιχη εκτός συνόρων φαίνεται ότι ενίσχυσαν την εικόνα του Ομίλου. Συγκεκριμένα, η εγχώρια αγορά συνεισέφερε το 35,79% των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου, εμφανίζοντας αύξηση 5,1% (88,93 εκατ. ευρώ), ξεπερνώντας σημαντικά τη γενική τάση του δείκτη του λιανικού εμπορίου. Οι ξένες αγορές, από την άλλη, που αποτελούν το 64,21% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, ενισχύθηκαν κατά 4,96% και διαμορφώθηκαν στα 159,51 εκατ. ευρώ (μέση αύξηση 6,02% εξαιρώντας την επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών).
Ενώ οι ενέργειες που στοχεύουν σε χαμηλότερο κόστος παραγωγής συνεχίζουν να ωφελούν το μικτό κέρδος του Ομίλου, το περιθώριο μικτού κέρδους σημείωσε πτώση σε σύγκριση με το περσινό πρώτο τρίμηνο, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών πρώτων υλών και υλικών καθώς και του προϊοντικού μείγματος.
Εξαγορές & ανάπτυξη στις ξένες αγορές
Η στρατηγική του Ομίλου επικεντρώνεται σε προϊοντικές καινοτομίες, στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου, στην αύξηση των μεριδίων Αγοράς, στη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας μέσω συνεργιών. Παράλληλα δίνεται έμφαση στη μείωση του κόστους παραγωγής και σε εξαγορές ικανές να επιφέρουν υψηλές αποδόσεις, να διευρύνουν τα περιθώρια κέρδους και να προσφέρουν συνέργειες τόσο σε επίπεδο δαπανών και κόστους όσο και σε επίπεδο καινοτομιών και επεκτασιμότητας προϊόντων.
Έχοντας ολοκληρώσει την εξαγορά της τσεχικής εταιρείας καλλυντικών ASTRID TM (κόστους 6,4 εκατ. ευρώ) και έχοντας καταβάλει προσωρινό μέρισμα για τη χρήση 2013, ύψους 10,4 εκατ. ευρώ, ο Όμιλος διατηρεί θετική καθαρή ταμειακή θέση ύψους 9,6 εκατ. ευρώ.
Από το 2007 έχουν ολοκληρωθεί 8 εξαγορές, με πιο πρόσφατες την εξαγορά του AVA (Μάρτιος 2015) στην Ελλάδα, του NOXZEMA (Οκτώβριος 2014) καθώς και την εξαγορά της τσεχικής εταιρείας καλλυντικών (Ιούνιος 2014).
Η εταιρεία ASTRID TM έχει μακρά ιστορία στην αγορά καλλυντικών, με προϊόντα που παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα αναγνωρισιμότητας και υψηλά μερίδια αγοράς, ιδίως στις υποκατηγορίες φροντίδας χειλιών, ποδιών και αντηλιακής προστασίας. Τα προϊόντα της διανέμονται στην Τσεχία και τη Σλοβακία αποκλειστικά από την εταιρεία Henkel. Οι πωλήσεις της στις δύο παραπάνω χώρες ανήλθαν στα 7 εκατ. ευρώ το 2013. Η Διοίκηση της Σαράντης πρόκειται να δώσει έμφαση στη βελτιστοποίηση και υποστήριξη των προϊόντων ASTRID καθώς και σε επενδύσεις πίσω από την τσεχική επιχείρηση η οποία μετά την εξαγορά θα διπλασιαστεί σε μέγεθος. Την ίδια στιγμή ο Όμιλος αποκτά προϊόντα με ομοιογενές αντικείμενο εργασιών, ενισχύοντας τις συνέργιες που θα έχουν ιδιαίτερα θετική επίδραση στο κόστος παραγωγής. Παράλληλα ο Όμιλος Σαράντη θα διεισδύσει, με αυτή την εξαγορά, σε νέες υποκατηγορίες εντός της Αγοράς καλλυντικών της Τσεχίας, δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες για περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη στο σύνολο των χωρών όπου δραστηριοποιείται.
Στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στον χώρο των καταναλωτικών προϊόντων συνέβαλε η εξαγορά από την Procter & Gamble, τον Οκτώβριο του 2014, του σήματος NOXZEMA, έναντι 8,7 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για καθιερωμένο προϊόν με σημαντική παρουσία στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Σημειώνεται ότι τα αποσμητικά προϊόντα NOXZEMA βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους εδώ και 11 συνεχόμενα έτη.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους ο Όμιλος προχώρησε στην εξαγορά από την Procter & Gamble του σήματος AVA στην Ελλάδα. Το AVA είναι καθιερωμένο και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο σήμα στην Ελλάδα με σημαντική παρουσία στην κατηγορία υγρών καθαρισμού πιάτων όπου κατέχει και τη 2η θέση. Το κόστος της εξαγοράς διαμορφώθηκε στα 3,49 εκατ. ευρώ.
Διευρυμένη δραστηριότητα εντός & εκτός συνόρων
Ο Όμιλος διατηρεί θυγατρικές εταιρείες σε εννέα χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα σε Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία, ΠΓΔΜ, Βοσνία και Πορτογαλία, ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες στην περιοχή της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, τα Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή & τη Βόρειο Αφρική.
Στρατηγικός σχεδιασμός
Η οργανική ανάπτυξη της εταιρείας μέσω του εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου της, της επιτρέπει να διατηρήσει ηγετική θέση στις στρατηγικές κατηγορίες των προϊόντων της. Παράλληλα την εισάγει σε νέες δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες μέσω δημιουργίας νέων προϊόντων και συνεχούς ανανέωσης των υφισταμένων. Η συνεχής ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στο εξωτερικό, καθώς και η γεωγραφική επέκταση μέσω δημιουργίας νέων θυγατρικών και εισόδου σε νέες χώρες μέσω εξαγωγών εξασφαλίζει την αναπτυξιακή της πορεία. Την ίδια στιγμή εμφανίζει ισχυρή παρουσία έναντι του μειούμενου ανταγωνισμού ο οποίος κάμπτεται από την οικονομική συγκυρία.
Η ΣΑΡΑΝΤΗΣ προχωρεί σε εξαγορές προϊόντων ή εταιρειών ενισχύοντας τις στρατηγικές κατηγορίες δραστηριότητας του Ομίλου, ενώ συνάπτει νέες συμφωνίες αποκλειστικής αντιπροσώπευσης διεθνών εμπορικών σημάτων.
Η στρατηγική ανάπτυξης του Ομίλου έχει οδηγήσει τον Όμιλο Σαράντη σε:
• Ηγετική θέση στην παραγωγή και διανομή καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα και την Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.
• Ηγετικά μερίδια Αγοράς στις στρατηγικές κατηγορίες.
• Ισχυρή παρουσία από τις ξένες χώρες του Ομίλου που αντιπροσωπεύουν περίπου 65% των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου και παρουσιάζουν 9% μεσοσταθμική ανάπτυξη πωλήσεων τα τελευταία 10 έτη.
• Ισχυρό δίκτυο διανομής σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης, σε 52.000 σημεία πώλησης.
• Πλούσιο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με τα ιδιοπαραγόμενα να αντιπροσωπεύουν το 75% των πωλήσεων του Ομίλου.
• Ισχυρή οικονομική θέση και αυξημένη ρευστότητα.
Αυξάνει τις πωλήσεις
Πάρα την κρίση, ο Όμιλος αυξάνει κάθε χρόνο τις πωλήσεις του και τα καθαρά του κέρδη, παράγει συστηματικά ελεύθερες ταμειακές ροές και διατηρεί θετική καθαρή ταμειακή θέση. Αποτέλεσμα είναι η οικονομική ευρωστία να έχει επιτρέψει στον Όμιλο να αυτοχρηματοδοτεί τις δραστηριότητές του και τα επενδυτικά του πλάνα και να δημιουργεί αξία προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων μερών, των επενδυτών, των πελατών, των συνεργατών, των προμηθευτών και του προσωπικού του.
Το ανθρώπινο δυναμικό της Σαράντης
Οι ανταγωνιστικές και διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες στις Αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος απαιτούν επιχειρησιακές λειτουργίες και πρακτικές με έμφαση στην καινοτομία και την αποδοτικότητα. Η εταιρεία έχει επιλέξει να επενδύει σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδικευμένα σεμινάρια, με στόχο τη διαρκή ανάπτυξη των γνώσεων και δεξιοτήτων των εργαζομένων μας.
Μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις της εταιρείας πραγματοποιήθηκε το 2004, όταν αποφασίστηκε η μεταφορά παραγωγής των καλλυντικών προϊόντων του Ομίλου από τη Ρουμανία στο εργοστάσιο των Οινοφύτων στην Ελλάδα. Αποτέλεσμα ήταν η βελτίωσης της αποδοτικότητας και του κόστους παραγωγής, ενώ ενισχύθηκαν σημαντικά και οι Οικονομίες κλίμακας. Παράλληλα δημιουργήθηκαν πρόσθετες θέσεις εργασίας. Στο μεταξύ ιδρύθηκαν δύο θυγατρικές στην Πορτογαλία (2014) και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη το 2012, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία στο εξωτερικό.
Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο
Πλούσιο και ποιοτικό προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, ισχυρό δίκτυο διανομής, εξαγωγική δυναμική, οικονομική ευρωστία και ευέλικτη δομή είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του Ομίλου που έχουν συμβάλει στο να καταστεί μια από τις ηγετικές εταιρείες παραγωγής και εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων στον τομέα των καλλυντικών, των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των προϊόντων οικιακής χρήσης, τόσο στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου διατηρεί θυγατρικές.
Από την αρχή της μακρόχρονης πορείας του, ο Όμιλος Σαράντη προσφέρει προϊόντα καθημερινής χρήσης και υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές. Η δραστηριότητα της εταιρείας επικεντρώνεται στους κλάδους καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης, καθώς και προϊόντων υγείας και φροντίδας.
Κλάδοι
Τα προϊόντα που παράγει και αντιπροσωπεύει ο Όμιλος Σαράντη ανήκουν στις κατηγορίες:
• Καλλυντικά Ευρείας Διανομής (είδη προσωπικής περιποίησης και φροντίδας)
• Προϊόντα Οικιακής Χρήσης
και Επαγγελματικής χρήσης
• Προϊόντα Υγείας & Φροντίδας (βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής, διαγνωστικά, καλλυντικά φαρμακείου)
• Καλλυντικά επιλεκτικής διανομής (επώνυμα αρώματα, κρέμες περιποίησης, μακιγιάζ).
Οι δύο πρώτες κατηγορίες αποτελούν τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του Ομίλου, αντιπροσωπεύοντας το 90% περίπου του συνόλου των πωλήσεων. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των προϊόντων είναι ιδιοπαραγόμενα στις δύο κύριες παραγωγικές μονάδες του Ομίλου σε Ελλάδα και Πολωνία.
Στην κατηγορία Προϊόντων Υγείας & Φροντίδας, ο Όμιλος παράγει και αντιπροσωπεύει κορυφαίες μάρκες στον χώρο των βιταμινών, συμπληρωμάτων διατροφής, διαγνωστικών και καλλυντικών φαρμακείου. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις SOLENE, LANES, CLEARBLUE.
Συνολικά στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του Ομίλου ανήκουν πάνω από 80 ευρέως γνωστά σήματα.
Το SANITAS, το ΑVA, το ΤΕΖΑ, το PYROX, το CAMEL, το AFROSO, το ΤΡΥΛET, το NOXZEMA, το CARROTEN, το BIOTEN, το ORZENE, το STR8, το BU, το C-THRU, το PROSAR είναι μερικά από τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα που διατηρούν υψηλή αναγνωρισιμότητα και σημαντικά μερίδια Αγοράς.
Παράλληλα, μέσω συμφωνιών αποκλειστικής διανομής, ο Όμιλος εμπορεύεται ισχυρά σήματα όπως τα LA PRAIRIE, PRADA, NINA RICCI, CARTIER, CAROLINA HERRERA, TRUSSARDI, PUPA, JOHNSON & JOHNSON, ADIDAS, PLAYBOY, COPPERTONE, DENIM, VAPONA, COLOR CATCHER, SOLENE, LANES, CLEARBLUE,
BIO-OIL κ.ά.
Στο δυναμικό του Ομίλου προστίθενται και τα προϊόντα της εταιρείας ESTEE LAUDER μέσω της κοινοπραξίας που έχει ο Όμιλος με την ESTEE LAUDER COMPANIES.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr