Παράγοντες από τον κλάδο των φαρμακείων μας ανέφεραν ότι η Roc αν και ήταν κάποτε ο μεγαλύτερος παίκτης στα δερμοκαλλυντικά προϊόντα εξαιτίας κάποιων λανθασμένων κινήσεών της κυρίως στο επίπεδο της επικοινωνίας, της στοίχισαν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Κάτι που πλέον προσπαθεί να αλλάξει, εξ ου και ο σημαντικός περιορισμός της γκάμας της που πλέον λανσάρει μέσω των φαρμακείων που δεν ξεπερνά τους 12 κωδικούς από τους 60 κωδικούς που είχε κάποτε.
Το δυνατό λοιπόν come back που επιχειρεί η Roc έχει οξύνει τον ανταγωνισμό από τις ελληνικές εταιρείες, οι οποίες έχουν επιδοθεί σε πλουσιότερες παροχές προς τους φαρμακοποιούς είτε δωρεάν προϊόντων -συνήθως δίνονταν στα έξι προϊόντα το ένα δώρο- είτε εκπτώσεις επί τους τιμολογίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι παρεχόμενες εκπτώσεις που κάνουν οι ελληνικές βιομηχανίες καλλυντικών κυμαίνονται σήμερα από 15% έως και 20% με αυξητικές όμως τάσεις, ενώ το περιθώριο κέρδους στα δερμοκαλλυντικά προϊόντα -για τους φαρμακοποιούς- είναι 38%. Ετσι εξηγούνται και οι πολύ μεγάλες εκπτώσεις που γίνονται στα συγκεκριμένα προϊόντα που φθάνουν και το 50%, ενώ μπορεί να ξεπεράσουν και αυτό το ποσοστό αν μιλάμε για ηλεκτρονικό φαρμακείο.
Εκτός από τις τρεις προαναφερόμενες εταιρείες, σημαντικός παίκτης στα δερμοκαλλυντικά είναι και η γαλλική πολυεθνική Loreal -που διαχειρίζεται και το σήμα Vichy- η τιμολογιακή πολιτική της οποίας στην παρούσα φάση είναι εκπτώσεις ύψους 8%-10% επί του τιμολογίου.
Σημειώνεται ότι τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα μαζί με το παραφάρμακο αντιστοιχούν σήμερα στο 50% περίπου της αξίας των αποθεμάτων που διατηρεί ένα φαρμακείο. Δηλαδή ένα φαρμακείο εάν έχει απόθεμα προϊόντων αξίας 400.000 ευρώ, το ήμισυ αυτών αφορά τα δερμοκαλλυντικά και το παραφάρμακο. Τα οποία αν κανείς τα δει από πλευράς ραφιού, δηλαδή τι έκταση καταλαμβάνουν μέσα στο φαρμακείο, τότε το ποσοστό τους έναντι των φαρμάκων ανεβαίνει στο 60% μπορεί και στο 70%.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr