Παίρνοντας το λόγο, η Βίκυ Λοΐζου Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Υπουργείο Ανάπτυξης σημείωσε ότι το European Chips Act «είναι ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιηθεί, η Ελλάδα βρίσκεται σε κατάσταση που μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και υπάρχει στο πλαίσιο αυτό και σχετική συνεργασία με την ΗΕΤiΑ. Είναι σημαντικό, όμως, να υπάρξουν κίνητρα για την προσέλκυση τέτοιων επενδύσεων σε αυτό το χώρο. Αν θέλουμε να παίξουμε κυρίαρχο ρόλο στους ημιαγωγούς στη χώρα μας, οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες πρέπει να μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα, καθώς η Ελλάδα συνδυάζει σταθερότητα, ευκαιρίες, αλλά και ανθρώπινο ταλέντο».
Σε αυτό το πλαίσιο, για την ίδια, είναι απαραίτητη η συνεργασία και με άλλα Υπουργεία για τα εργαλεία της αναβάθμισης των δεξιοτήτων, όπως πχ με το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση ταλαντούχων ειδικών για τη συγκεκριμένη βιομηχανία.
Κατά τον Γιώργο Δημητρόπουλο, CEO, Adveos «οι επενδύσεις είναι ευπρόσδεκτες για τη χώρα, υπάρχουν αναδυόμενες ευκαιρίες στην βιομηχανία ημιαγωγών για να επενδύσουν στην Ελλάδα πολυεθνικές. Ο βασικός τομέας στον οποίο μπορούν να έρθουν τέτοιες επενδύσεις είναι ο τομέας του σχεδιασμού, καθώς είναι μια κατηγορία στην οποία υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, ενώ το packaging και το testing έρχονται στη συνέχεια, τα επόμενα χρόνια.
Τόνισε, ωστόσο, ότι οι κρατικές ενισχύσεις και οι ευρωπαϊκές πολιτικές θα πρέπει να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τον κλάδο στο άμεσο μέλλον.
Όπως ανέφερε ο Γιαννης Δαμουλάκης Sr. Director - Advanced Technology Programs, Cadence DesignSystems, πλεον οι νέες κατευθύνσεις έχουν χαραχθεί, οι ημιαγωγοί είναι μια τάση που φέρνει οικονομία κλίματος και η πλατφόρμα που δημιούργησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τις δυνατότητες να μειώσει σταδιακά την εξάρτηση στον τομέα των ημιαγωγών.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα, ο κ. Δαμουλάκης ανέφερε ότι θα πρέπει να γίνουν σε επίπεδο σχεδιασμού, παραγωγής και στον τομέα του testing. Ειδικά για την Ελλάδα, η πλατφόρμα σχεδιασμού συνιστά μια δραστηριότητα που συνεπάγεται επενδύσεις χαμηλού κόστους και καλά εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό και η χώρα μας έχει ανθρώπους και δυνατότητες, ωστόσο, χρειάζεται η απαραίτητη κατάρτιση.
Στη δική του εισήγηση, ο Guru Prasad, Head, Technology Strategy, Sensors and IoT EDGE, Bosch υπογράμμισε ότι οι νέες τεχνολογίες τα τελευταία χρόνια ανοίγουν καινούργια πεδία, στα οποία συνυπάρχουν οι ημιαγωγοί και η τεχνητή νοημοσύνη. Σε σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία, τόνισε ότι πλέον το αυτοκίνητο είναι μια ηλεκτρονική μηχανή, πολλά έξυπνα στοιχεία έχουν μπει σε αυτό, με αποτέλεσμα πλέον τα οχήματα την επόμενη δεκαετία να έχουν μεταλλαχθεί σε κάτι άλλο, το οποίο πρέπει να στηριχθεί σε ένα ολόκληρο βιομηχανικό οικοσύστημα ημιαγωγών. Σύμφωνα με τον κ. Prasad «τα επόμενα χρόνια ένα μόνο αυτοκίνητο θα χρειάζεται 4000 GB δεδομένα, αυτό δημιουργεί διαφοροποίηση των δεδομένων και ανάγκη ενίσχυσης της βιομηχανίας των ημιαγωγών».
Από τη δική του σκοπιά, ο Vijay Rajaraman, Associate Director, Arthur D. Little αναφέρθηκε και εκείνος στο ρόλο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ανάπτυξη των ημιαγωγών, καθώς όπως σημείωσε «το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον μηχανικό εργαλείο για τη μετακίνησή μας, είναι ένα δεύτερο σπίτι, ως εκ τούτου η σύνθεση των ηλεκτρονικών στοιχείων για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου θα αυξηθεί».
Κατά τον ίδιο, οι ημιαγωγοί είναι η ‘’σπονδυλική στήλη’’ της ψηφιακής οικονομίας και της καινοτομίας, είναι αυτοί που επιτρέπουν τη λειτουργία των προηγμένων τεχνολογιών, στα αυτοκίνητα, στις βιομηχανίες και στις δημόσιες συγκοινωνίες. «Η Ελλάδα οφείλει να συμμετάσχει στην επανάσταση των ημιαγωγών, είναι απαραίτητο ορόσημο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, πρέπει να βρεθούν τρόποι να συμμετάσχει σε αυτό το ελληνικό οικοσύστημα» κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr