Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκε η ενεργοποίηση του σχεδίου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.go Mobile για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ένα εργοστάσιο, το οποίο θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, θα απασχολεί άμεσα 1.000 άτομα αλλά και έμμεσα άλλους 5.500 περίπου μέσα απ’ το ευρύτερο υποστηρικτικό της επένδυσης οικοσύστημα, και θα υποστηρίζεται από ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί και θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή. Πρόκειται για ένα σχέδιο επένδυσης το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.
Τα... αποκαλυπτήρια έγιναν σε επίσημη εκδήλωση για την υπογραφή της «επιστολής πρόθεσης» (Letter of Intend) μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κ. Ulrich Hermann και του υφυπ. για την Οικονομική Διπλωματία κ. Κώστα Φραγκογιάννη παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή του κ. Νίκο Παπαθανάση.
«Απ’ τις αρχές του ’90 δυστυχώς η Ελλάδα δεν είναι μέλος της αλυσίδας παραγωγής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα που η αυτοκίνηση εισέρχεται σε νέα φάση κινούμενη προς την ηλεκτροκίνηση επιχειρούμε να επανέλθουμε», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο χαιρετισμό του.
«Χαίρομαι που σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός εργοστασίου που θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα», σημείωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας: «Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στις υπηρεσίες αλλά και στη βιομηχανία αιχμής και χαίρομαι που σήμερα κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα πρέπει να γίνουν πολλά βήματα ακόμα για την υλοποίηση της επένδυσης, ωστόσο δημιουργούνται προσδοκίες για το μέλλον», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.
«Το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων», σημείωσε, κι επεσήμανε την ανάγκη «τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα “made in Greece” να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος».
Ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η ελληνική κυβέρνηση θα κάνει κάθε τι για να διευκολύνει την επένδυση. «Έχουμε πολλά να προσφέρουμε. Η Ελλάδα εξελίσσεται σε μια ανοικτή οικονομία, πιο φιλική στις επενδύσεις. Προσφέρουμε όχι μόνο ισχυρά οικονομικά κίνητρα, αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό προσωπικό με υψηλές γνώσεις», υπογράμμισε. «Δεσμευόμαστε να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια της εταιρείας, απ’ την αδειοδότηση ως την κατασκευή και να εξελιχθούμε σε case study στο μονοπάτι για ένα βιώσιμο μέλλον», κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Απ’ την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπογράμμισαν τη θέληση τους να προχωρήσουν στο επενδυτικό σχέδιο. «Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί την απαρχή μίας νέας εποχής σε αυτή τη γωνιά της Ευρώπης. Η e.Go θα συμβάλει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τα παιδιά μας», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του ND Group, που είναι μεγαλομέτοχος της Next e.GO Mobile SE, Ali Vezvaei.
«Η μεταξύ μας εμπιστοσύνη και συνεργασία μπορούν να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα για το μέλλον», πρόσθεσε. «Προσβλέπω σε στενή συνεργασία ώστε να γιορτάσουμε την απαρχή της παραγωγής των αυτοκινήτων μας στην Ελλάδα τους επόμενους 24 μήνες προωθώντας παράλληλα και ένα πιο βιώσιμο μέλλον στη χώρα σας», κατέληξε.
Τα επόμενα βήματα
Η επιστολή που υπογράφηκε σήμερα περιγράφει επακριβώς τα βήματα που θα γίνουν και απ’ τις δύο πλευρές ώστε σε ένα διάστημα τριών μηνών η «πρόθεση» να μετουσιωθεί σε πράξη και να ενεργοποιηθεί το project με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα το οποίο θα φθάνει τους 24 μήνες.
Όπως εξήγησε ο κ. Φραγκογιάννης πλέον οι δύο πλευρές θα δημιουργήσουν κοινή ομάδα εργασίας που θα αφοσιωθεί στις λεπτομέρειες με στόχο τη δημιουργία του εργοστασίου. «Η τελική συμφωνία θα πρέπει να επέλθει τους επόμενους 3 - 6 μήνες και η ολοκλήρωση του εργοστασίου θα πρέπει να γίνει σε 24 μήνες», τόνισε.
Στο μεσοδιάστημα θα έχουν εξεταστεί και κριθεί όλες οι κρίσιμες πτυχές που θα προσδιορίσουν και τα καίρια ζητήματα όπως η τοποθεσία που θα γίνει η επένδυση, τα κίνητρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και όχι μόνο κ.ο.κ.
Ήδη τόσο ο αναπλ. Υπ. Ανάπτυξης κ. Νίκος Παπαθανάσης όσο και ο υφυπ. για την Έρευνα και την Τεχνολογία Χρίστος Δήμας ανέφεραν σειρά κινήτρων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην περίπτωση μίας στρατηγικής επένδυσης (μείωση φορολογικών υποχρεώσεων, επιδοτήσεις κοκ) αλλά και του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης που θα δημιουργηθεί (100% επιστροφή φορολογίας κοκ).
Η επένδυση
Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Άαχεν της Γερμανίας.
Προβλέπεται επίσης, η ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.
Σημειώνεται πως αυτό θα είναι το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile εκτός Γερμανίας, και αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο στο σχέδιο που έχει συνταχθεί για την ανάπτυξη της στον ευρύτερο χώρο SΕEΜΕNΑ (NA Ευρώπη, Μ. Ανατολή, B. Αφρική).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr