Από τα στοιχεία που δημοσίευσε η μητρική COSCO Pacific και για τους 36 τερματικούς σταθμούς που ελέγχει παγκοσμίως προκύπτει ότι οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της θυγατρικής της στον Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ - Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) πέτυχαν φέτος νέο ρεκόρ και για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στο επτάμηνο του 2016, καταγράφοντας αύξηση 14,2% από πέρυσι.
Ως αποτέλεσμα η θυγατρική της COSCO αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των λιμανιών που ελέγχει ο όμιλος εκτός Κίνας, σκαρφαλώνοντας μία ακόμη θέση στην παγκόσμια κατάταξη του κινεζικού ομίλου πριν ακόμη δρομολογήσει τις νέες του επενδύσεις στον ΟΛΠ.
Η πρωτιά της ελληνικής θυγατρικής σημαίνει ότι ο Πειραιάς διακινεί τους μεγαλύτερους όγκους μεταξύ και των 8 terminals που ελέγχει η COSCO εκτός Κίνας, δηλαδή του Σουέζ, της Τουρκίας, του Βελγίου (Αμβέρσα, Ζεεμπρούγκε), της Σιγκαπούρης, της Κορέας και των ΗΠΑ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι ο Πειραιάς διακινεί πλέον το 30% του συνολικού όγκου που διακινούν και οι 8 τερματικοί μαζί.
Δείγμα μάλιστα του πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζει για τον κινεζικό όμιλο η ελληνική εταιρεία είναι ότι στο σύνολο και των 36 τερματικών που ελέγχει παγκοσμίως η COSCO, ο Πειραιάς καταλαμβάνει στο επτάμηνο την 11η θέση!
Τα στοιχεία αφορούν μόνο τη ΣΕΠ και όχι το σύνολο του ΟΛΠ (δηλαδή την προβλήτα Ι) που μέχρι και τον Ιούλιο δεν είχε περάσει στα χέρια της COSCO. Συνυπολογίζοντας επομένως την υπάρχουσα δυναμική ανάπτυξης, τίποτα δεν αποκλείει του χρόνου, και ενώ η ενσωμάτωση του ΟΛΠ στη στρατηγική της COSCO θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο Πειραιάς να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών της Μεσογείου. Σήμερα βρίσκεται στην τρίτη θέση πίσω από τα ισπανικά Βαλένθια και Αλγκεθίρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr