Άλλωστε η δήλωση στήριξης που επιθυμεί η Ελλάδα για την ανάγκη αναδιάρθρωσης του χρέους, αλλά και η αναζήτηση στρατηγικού βάθους στην Ανατολική Μεσόγειο της Γαλλίας μέσω Αθηνών, περνάει από συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχέδια. Στην κορυφή αυτών, σύμφωνα με πληροφορίες, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που αποτελεί το «μήλον της Έριδος» μεγάλων εταιριών και ισχυρών κρατών. Δε χρειάζεται να σχολιάσει κανείς το τι είδους πλεονέκτημα εξασφαλίζει κανείς με την απόκτηση θέσης στον Ελληνικό βορρά και στην αρχή των Βαλκανίων. Εξ΄ ου και η μεγάλη διάθεση των Ρώσων αλλά και η αμερικάνικη «αλλεργία» σε όποια σκέψη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να περάσει σε χέρια που δεν είναι αρκούντως φιλικά. Στο φόντο αυτό μια γαλλική λύση είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία για διατήρηση ισορροπιών δοθέντων των εσχάτως αρίστων σχέσεων Παρισιού Ουάσιγκτον.
Πέρα από τον ΟΛΘ αλλά και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που πολλοί υποστηρίζουν ότι πάνε πακέτο το γαλλικό ενδιαφέρον απλώνεται σε μια σειρά από κομβικούς κλάδους. Ωστόσο θα πρέπει αυτές τις ημέρες να «σπάσει» η γαλλική καχυποψία για τις δυνατότητες της Ελληνικής αγοράς λόγω των συνεχόμενων αποτυχιών επιχειρηματικής διείσδυσης του πρόσφατου παρελθόντος. Credit Agricole στην Εμπορική Τράπεζα, Societe Generale στη Γενική Τράπεζα είναι τα βασικά παραδείγματα όπου οι Γάλλοι επένδυσαν αλλά έχασαν στη χώρα. Από κοντά το βελούδινο διαζύγιο Μαρινόπουλου Carrefour, αλλά και οι δυσκολίες της Lafarges στην Ελλάδα όπως και η αποχώρηση του FNAC πριν λίγα χρόνια δημιουργούν ένα κλίμα δυσπιστίας για ενίσχυση επενδύσεων. Στον αντίποδα ο κλάδος των ασφαλειών όπου η Groupama έχει ισχυρή παρουσία, των κατασκευών όπου οι όμιλοι Vinci, Lafarge, Bouygues είναι παρόντες με επιτυχία και ενδιαφέρονται για διάφορα project, η ενέργεια, όπου οι Electricite de France Elpedison και Gaz de France στην ΗΡΩΝ περιμένουν το άνοιγμα της αγοράς είναι στην πρώτη γραμμή. Παράλληλα σε επίπεδο τουρισμού ενδιαφέρον είναι να δούμε πως θα διαμορφωθεί το μνημόνιο συνεργασίας. Η Γαλλία αποτελεί είναι στην τετράδα των κορυφαίων προορισμών προσέλευσης τουριστών και ειδικά φέτος στήριξαν την προσπάθεια ειδικά των νησιών να πάρουν ανάσα από την οικονομική κρίση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην ατζέντα της επίσκεψης δεν είναι παρόντα τα σημεία αμυντικής συνεργασίας και προμηθειών του στρατού. Εκεί μόνιμος καημός της Γαλλίας είναι το παγωμένο σχέδιο αγοράς των φρεγατών τύπου Fremm. Δεν αποκλείεται να τεθεί αν και λόγω δημοσιονομικής συγκυρίας θα μείνει πίσω από τις κουίντες…
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr