Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Άλλωστε η εταιρεία «Μάννα» Τσατσαρωνάκη, όπως ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη, έμαθε στον κόσμο τo κρητικό παξιμάδι και συνεχίζει σε αυτήν τη ρότα με την παραγωγή, όπως αναφέρθηκε, “λειτουργικών” τροφίμων, δηλαδή, προσιτών στην τιμή και θρεπτικών στη δομή.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως η εταιρεία έχει, παρά τις δυσκολίες, περιορίσει σε μηδενικά επίπεδα τις ανατιμήσεις των προϊόντων της, παρά τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και το υπερμετρα αυξημένο ενεργειακό κόστος.
Αφορμή για την εκδήλωση της εταιρείας σε μια ιστορική γωνιά, στο Παγκράτι ήταν μία πανελλαδική έρευνα που παρουσιάστηκε και η οποία επιβεβαιώνει ότι το «Μάννα» παραμένει στη θέση του ηγέτη στην κατηγορία του.
Στροφή στη φυσική διατροφή
Μάλιστα, όπως τόνισε η Χρύσα Σαπουντζή, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές έχουν συνδέσει τα προϊόντα «Μάννα» με ποιότητα και εμπιστοσύνη. Παρατηρείται δε τα τελευταία χρόνια μία τάση για βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων και τα προϊόντα «Μάννα» φαίνεται να δίνουν λύσεις για πολλούς καταναλωτές που «ψάχνονται».
Οι φυσικές πρώτες ύλες, όπως πχ το παρθένο κρητικό ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί η εταιρεία ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές, ενώ η εταιρεία έχει μπει δυναμικά πια και στο χώρο των σνακ (10% του τζίρου) με το «δαγκωτό» που έχει πρωτότυπες γεύσεις, τρούφα, πιπεριά κλπ.
Οι πυλώνες ανάπτυξης
Η Ελένη Τσατσαρωνάκη επιμένει πάντως πως οι πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας παρά τη μεγάλη της επιτυχία παραμένουν διαχρονικά οι ίδιες. Δηλαδή:
Οι αρχές και οι αξίες της οικογενειακής αυτής επιχείρησης, η σταθερή ποιότητα των προϊόντων με προσήλωση στην παράδοση, αλλά και έμφαση στην καινοτομία. «Οι άνθρωποί μας δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Οι καταναλωτές δεν μας εγκατέλειψαν όλα αυτά τα 50-60 χρόνια που είμαστε δίπλα τους, γιατί τους φροντίζουμε, τους σεβόμαστε. Ετσι δουλευουμε” τόνισε η Ελένη Τσατσαρωνάκη και πρόσθεσε: «Στο ράφι θα βλέπετε πάντα τη σωστή τιμή που ανταποκρίνεται στο προϊόν. Άλλωστε ο καταναλωτής τιμωρεί όσους παραπλανούν»
«Υποχρέωση της εταιρείας μας είναι να πάει η γεύση… στο παξιμάδι, ένα υγιεινό σνακ, ωστε να μην τρώει χημεία ο καταναλωτή, ο οποίος περιμένει απο εμάς νέες προτάσεις.” τόνισε, παράλληλα, περιγράφοντας τις προσπάθειες για νέα προϊόντα. «Έχουμε στο μυαλό μας νέες γεύσεις αλλά χωρις να χαθεί η πυξίδα μας, που είναι η ποιότητα”, συμπλήρωσε η Ελένη Τσατσαρωνάκη.
Νέο εργοστάσιο
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι ολοκληρώνει μία σπουδαία επένδυση στο νέο της εργοστάσιο στην Αθήνα.
Η επισκευή του έχει κοστίσει μέχρι σήμερα 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ όταν ολοκληρωθεί πλήρως η ανακατασκευή του, η επένδυση θα αγγίξει τα 7 εκατ. ευρώ συνολικά.
Όπως είναι φυσικό, το νέο εργοστάσιο και οι αποθηκευτικοί χώροι, που μέχρι το Μάιο θα ενεργοποιηθούν, θα δώσουν νέα ώθηση στην εταιρεία, με μεγαλύτερη παραγωγή και φυσικά μεγαλύτερες δυνατότητες για εξαγωγές. Επιπλέον, η νέα υποδομή θα διασφαλίζει οικονομίες κλίμακας, ειδικά στην παραγωγή και διακίνηση συγκεκριμένων κωδικών, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, ανά μονάδα προϊόντος.
Η πορεία
Να σημειωθεί ότι το 2024 η εταιρεία είχε αύξηση στις πωλήσεις κοντά στο 3% ενώ το 2025 έχει ξεκινήσει πολύ δυναμικά και αγγίζει το +15% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που αφορούν το α’ τρίμηνο. Ιδιαίτερα δυναμική είναι η πορεία των σνακ, όπου και τα περιθώρια είναι πιο μεγάλα. “Η αγορά των είναι τεραστια. Δεν αφορα μονο παξιμαδι, Με το “δαγκωτο” φεραμε καινοτομια και καναμε καταναλωτη να μας σκεφτει ως επιλογή σνακινγκ” ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη και σημείωσε ότι το σνάκ “δαγκωτο” αποτελεί, τώρα, έχοντας κλείσει ένα χρόνο παρουσίας στα ράφια, το 11% των πωλησεων. Παράλληλα σε σχέση με τους καινοτόμους κωδικούς , όπως τα “μινι λαδιου” υπάρχει σημαντική ανάπτυξη.
Σε αναζήτηση νέων καταναλωτών
Στο μεταξύ η διοίκηση της εταιρείας προσπαθεί με σταθερά βήμα και όχημα την καινοτομία να ανανεώσει την ηλικιακή βάση των πελατών της. “Η πώληση είναι σαν το χωράφι που σπέρνεις και βλέπεις ανταπόκριση στη συνέχεια” ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη τονίζοντας ότι στόχος είναι οι καταναλωτές κάτω των 30 ετων, όπου, βέβαια, και το σνακ έχει ανταπόκριση.
Σε σχέση με τα κανάλια διάθεσης των σνακ, η στόχευση είναι η επιπλέον ανάπτυξη της μικρής λιανικής. “Εκεί είμαστε με το "Δαγκωτό" και με άλλα προιοντα αλλά θέλουμε περαιτέρω η αναπτυξη” τόνισε.
Να σημειωθεί ότι στα σουπερ μαρκετ είναι το 80% του τζιρου με τη μικρή λιανική να αντιπροσωπεύει το 10%, ενώ η HORECA καταλαμβάνει ένα άλλο 10 τοις εκατο. Ήδη, στα σούπερ μάρκετ κυκλοφορούν 50 κωδικοί, αλλά με βάση τη διοίκηση εκτιμάται ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων θα αυξηθεί εντος διετίας.
Πάντως, με βάση τη διοίκηση, το “Μάννα” είναι η πρώτη δύναμη στον κλάδο παξιμαδιού. Όπως αναφέρθηκε με 30% είναι στην πρώτη θέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να είναι στη δεύτερη θέση με 28%. Στην τρίτη θέση με 10% είναι τα προϊόντα Krispies Παπαδοπουλου και ακολουθεί ο “Παξαμάς” της Καραμολέγκος με 9%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προϊόντα ΠΓΕ στον κλάδο καταλαμβάνουν, μόλις. το 5%. «Οι επιλογές του καταναλωτή έχουν αλλάξει. Απο αυτό το 5%, το 90% το πουλάμε εμείς», ανέφερε η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη για τους κωδικούς που συνεχίζουν και θα συνεχίζουν να παράγονται στην Κρήτη και δη στον Πλάτανο Κισσάμου.
Όσο για τις εξαγωγές, τα τελευταία χρόνια κινούνται στα όρια του 7 - 10% του τζίρου της εταιρείας και ο στόχος της τριετίας είναι να τριπλασιαστεί αυτό το ποσοστό. Η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη έσπευσε πάντως να σημειώσει πως η εταιρεία διατηρεί σε προτεραιότητα τον Έλληνα καταναλωτή και θέλει να παραμείνει πρώτη στην ελληνική αγορά και παράλληλα να ανεβάσει και τις εξαγωγές της.
Σπύρος Πολυχρονόπουλος - Γιώργος Αλεξάκης