Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 έκλεισε με άνοδο στον όγκο πωλήσεων, κατά 14%, συγκριτικά με το 2019, που ήταν, με βάση τη διοίκηση, το υψηλότερο έτος σε τζίρο και όγκο πωλήσεων της προηγούμενης δεκαετίας, καθώς η πανδημία «φρέναρε» τις επιδόσεις το 2020 και το 2021, ενώ η «ολική επαναφορά» της ελέυθερης διακίνησης το 2022 δεν μπορεί να αξιολογηθεί επαρκώς σε συγκρίσιμη βάση.
Ήδη, δε, από πέρυσι, το rebranding των κωδικών ούζου, μεταξύ αυτών και της Αφροδίτης και Εύζωνα, έχει φέρει σε νέα τροχιά την εταρεία, που προχωρά, με βάση όσα ανέφερε στο περιθώριο της έκθεσης, ο Ιωάννης Ευστ. Βαρβαγιάννης, στην κατασκευή νέας μονάδας στο Πλωμάρι, κοντά στην ήδη υπάρχουσα μονάδα παραγωγής. Μάλιστα, το επενδυτικό σχέδιο, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο και αφορά νέα γραμμή παραγωγής και αποθηκευτικούς χώρους έτοιμων προϊόντων.
Στην εκδήλωση, που αποτλεί πρόοκριμα για επόλενες παρουσίες σε εκθέσεις, ιδιαίτερα στο εξωτερικό, έδωσε το «παρών» η ποτοποιία Ούζο Βαρβαγιάννη με τη συμμετοχή των τεσσάρων εξαιρετικών αποσταγμάτων της: του Πράσινου, του Μπλε, του Εύζωνα και της Αφροδίτης. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη γκάμα των πλούσιων αρωμάτων και τις εκλεπτυσμένες γεύσεις των τεσσάρων ετικετών του Ούζου Βαρβαγιάννη ανακαλύπτοντας την ιστορία και τα «μυστικά» της παραγωγής του.
«Η εταιρεία συμμετέχει σε κλαδικές εκθέσεις που αναδεικνύουν την ελληνική παράδοση, την κουλτούρα και τις αξίες του ελληνικού αποστάγματος, πρεσβευτή των οποίων αποτελεί για περισσότερα από 160 χρόνια το Ούζο Βαρβαγιάννη» αναφέρει, χαρακτηριστικά, σχετικά ανακοίνωση.
Ναυαρχίδα είναι το Ούζο, το οποίο παρ’ όλο που έχει να ανταγωνιστεί αντίστοιχα ποτά από χώρες όπως η Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, κλπ., έχει καθιερωθεί διεθνώς λόγω της υψηλής ποιότητάς του. Την τελευταία 5ετία εμφανίζει αύξηση +50% της αξίας & +12,24% της ποσότητας.
Το ούζο συνεχίζει να διατηρεί σταθερά την πρώτη θέση στις εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών, καταλαμβάνοντας το Α’ εξάμηνο του 2023, το 62% της αξίας και το 69% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων.
Ειδικότερα, το Α’ εξάμηνο του 2023 εμφανίζεται ποσοστιαία αύξηση σε αξία κατά +6,02 % (+€ 1,7 εκ) ενώ σε ποσότητα εμφανίζουν ποσοστιαία μείωση κατά -8,3 % (-1,1 εκ. κιλά) σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022.
Η πτώση εξαγωγών του ούζου σε ποσότητα, όπως αναφέραμε και παραπάνω, οφείλεται κυρίως στην απαγόρευσης εισαγωγής και πώλησης αλκοολούχων ποτών στο Ιράκ (η δεύτερη σημαντικότερη χώρα προορισμού ούζου), η οποία μείωσε την εξαγωγή ούζου ποσοστιαία (προς το Ιράκ) κατά -18 % σε αξία και κατά -30% σε ποσότητα.
Οι ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζουν να κατέχουν την πρωτιά σε αξία € και σε ποσότητα kg, στο σύνολο των χωρών προορισμού ούζου.
Παράλληλα, η έκθεση αποτέλεσε ευκαιρία για συζητήσεις και σύναψη νέων συνεργασιών με στόχο η εταιρεία να βρεθεί σε ακόμα περισσότερα σημεία σε όλη την Αττική, ανταποκρινομένη αποτελεσματικά στη ζήτηση και προτίμηση του αθηναϊκού κοινού. Η διοργάνωση αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους λάτρεις των αποσταγμάτων να απολαύσουν τα υψηλής ποιότητας προϊόντα αλλά και να ανακαλύψουν την διαφορετική ταυτότητα κάθε αποστάγματος Ούζου Βαρβαγιάννη.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η έκθεση «Ελληνικό Απόσταγμα» συγκέντρωσε κορυφαίους εκθέτες-αποσταγματοποιούς αναδεικνύοντας την αξία και την υψηλή ποιότητα του επώνυμου ελληνικού αποστάγματος. Επιπλέον, προσέφερε παράλληλες εκδηλώσεις και masterclasses γύρω από τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών και των ελληνικών αποσταγμάτων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr