Ειδικότερα, στο πρώτο πάνελ της εκδήλωσης με τίτλο «Ανοίγοντας δρόμους για την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων» η κα Μιχαέλα Μπαλή, Διευθύντρια για την Ελλάδα και την Κύπρο του Germany Trade and Invest, αναφέρθηκε αρχικά στη σημασία της βιομηχανίας τροφίμων για την ελληνική μεταποίηση και για τις εξαγωγές. Τόνισε την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων για την τόνωση της εξωστρέφειας σε συνδυασμό με τον αγροτικό τομέα. Ειδικά στο θέμα της εξωστρέφειας αναφέρθηκε στις δυνατότητες που υπάρχουν για συνεργασία με ξένες και ιδιαίτερα με γερμανικές επιχειρήσεις.
Ωστόσο, όπως τόνισε η κα Μιχαέλα Μπαλή, οι ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εξάγουν, οφείλουν να εκπληρώνουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, προκειμένου να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημα.
Ο κ. Νικήτας Ποθουλάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης, αναφέρθηκε στην εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας σε πέντε ηπείρους και περισσότερες από 20 χώρες, τονίζοντας πως με γνώμονα την ελληνικότητα, την άριστη ποιότητα και μέγιστη ασφάλεια των προϊόντων της, οι εξαγωγές αποτελούν προτεραιότητα για την ανάπτυξη της εταιρείας και αυξάνουν τη δυναμική των πωλήσεων.
Στη συνέχεια, ανέλυσε τους τρόπους προσέγγισης και διείσδυσης της Μπάρμπα Στάθης σε νέες αγορές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για διαρκή καινοτομία, ευελιξία και προσαρμοστικότητα καθώς επίσης και την ανάγκη για προσφορά νεών προϊόντων προστιθέμενης αξίας που ικανοποιούν τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού παγκοσμίως.
Τέλος, ο κ. Ποθουλάκης αναφέρθηκε στη δέσμευση της Μπάρμπα Στάθης για συστηματική επένδυση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τον διαρκή εκσυγχρονισμό, έχοντας ως στόχο την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα και το εξωτερικό και την ανάπτυξη μιας ευρείας γκάμας προϊοντικών επιλογών που, με έμπνευση τη φύση, οδηγούν στην ευζωία.
Τέλος, ο κ. Χρήστος Μπόσκος από το Οινοποιείο Βεγορίτις στάθηκε στην ιστορία της εταιρείας, στα προϊόντα της και στα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά, ενώ αναφέρθηκε και στην εξαγωγική της δράση, τονίζοντας ότι η αγορά της Γερμανίας παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για το Οινοποιείο Βεγορίτις.
Στο δεύτερο πάνελ με τίτλο «Στρατηγικές δικτύωσης κι εργαλεία προώθησης παραγωγών στην αγορά των τροφίμων και ποτών», ο κ. Θεόδωρος Ξυπολιάς, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β’, Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας του Βερολίνου, σημείωσε ότι ο κλάδος των τροφίμων αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική οικονομία και τις ελληνικές εξαγωγές, όντας ένας από τους πλέον παραδοσιακά εξωστρεφείς τομείς.
Όπως ανέφερε «στον τομέα περιλαμβάνονται και τα Προϊόντα Προστασίας Ονομασίας Προέλευσης - ΠΟΠ και Προστασίας Γεωγραφικών Ενδείξεων - ΠΓΕ, όπως φέτα, ελαιόλαδο και ελιές που αποτελούν τις "ναυαρχίδες" των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων. Η δυναμική αυτών των προϊόντων είναι σταθερή, αλλά υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης και παρουσίας τους στην αγορά τροφίμων» πρόσθεσε.
Μιλώντας για τους καταναλωτές υποστήριξε ότι σταδιακά αντικαθιστούν τα ζωϊκά προϊόντα με χορτοφαγικές ή vegan διατροφικές εναλλακτικές. «Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι στην κορυφή των προτιμήσεών τους. Στον τομέα των βιολογικών προϊόντων υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για την επέκταση της ελληνικής παρουσίας στην αγορά βιολογικών τροφίμων.
Η παρουσία των ελληνικών οσπρίων, κρεάτων, χυμών, φρούτων και λαχανικών στα καταστήματα βιολογικών τροφίμων δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά η Ελλάδα είναι παρούσα στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά φρούτων και λαχανικών» συμπλήρωσε.
Στη συνέχεια ο κ. Θ. Ξυπολιάς παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις για την περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών ελληνικών τροφίμων και ποτών στην Γερμανία, όπως την πιστοποίηση ποιότητας των ελληνικών εστιατορίων στη Γερμανία, την ενίσχυση και προώθηση του ελληνικού "brand name", την επέκταση και διαφοροποίηση των καναλιών διανομής και πωλήσεων ελληνικών προϊόντων στη Γερμανία, την παρουσίαση στοχευμένης και εστιασμένης στρατηγικής εξαγωγών και μάρκετινγκ, την βελτίωση των διαδικασιών logistics και τον καλύτερο προγραμματισμό».
Ως άλλες ενέργειες, που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της παρουσίας ελληνικών προϊόντων τροφίμων, πρόσθεσε την ανάληψη πρωτοβουλιών για προώθηση ελληνικών προϊόντων σε προσεκτικά επιλεγμένα καταστήματα πωλήσεων, τη διοργάνωση στοχευμένων εκδηλώσεων σε συνεργασία με περιφερειακά Επιμελητήρια (IHK) στη Γερμανία, τη στοχευμένη και συντονισμένη συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις στη Γερμανία υπό την αιγίδα της Enterprise Greece, την πραγματοποίηση διαδικτυακών σεμιναρίων και συνεδρίων με στόχο την κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της γερμανικής αγοράς τροφίμων και την ιεράρχηση των στόχων των Ελλήνων εξαγωγέων.
Η κα Silke Michel, Γενική Διευθύντρια της πρωτοβουλίας “Genussla” και Εκπρόσωπος της Περιφέρειας Bamberg (Τομέας Βιώσιμης Ανάπτυξης) αναλύοντας την ιστορία και τον τρόπο δράσης της “Genussla” σημείωσε ότι «αποτελεί μια κοινή πρωτοβουλία της πόλης και της περιφέρειας του Bamberg.
Το δίκτυο, το οποίο έχει πλέον περισσότερες από 130 εταιρείες-μέλη, ιδρύθηκε το 2004, έχοντας ως στόχους την προώθηση των τοπικών επιχειρήσεων, τη δημιουργία νέων ευκαιριών πωλήσεων και τη διατήρηση της ποικιλομορφίας των τοπικών προϊόντων.
Με τα χρόνια, πολλά έργα υλοποιήθηκαν, για παράδειγμα ο γκουρμέ οδηγός “Food and drink from Genussla Bamberg”, η πρόσφατα αναπτυγμένη ιστοσελίδα www.genussla.de καθώς και η ετήσια ημέρα γκουρμέ με περισσότερους από 10.000 επισκέπτες».
Τέλος, ο κ. Κώστας Κιλτίδης, Πρόεδρος και νυν Μέλος της Διαχειριστικής Επιτροπής “AGROMACEDONIA”, τ. Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σημείωσε την ανάγκη υλοποίησης μιας στρατηγικής που θα εξασφαλίσει την παραγωγή στα πεδία του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης, με υγιεινή και ασφάλεια και ιδιαίτερα ποιοτικά γνωρίσματα για τα παραγόμενα αγαθά και υπογράμμισε τη σημασία υποστήριξης του παραγωγικού χώρου με συγκροτημένο δίκτυο ευφυούς γεωργίας και στόχους την ολοκληρωμένη διαχείριση και τη διασύνδεση της παραγωγής με όλα τα ερευνητικά και εκπαιδευτικά κέντρα, με ταυτόχρονη εκπαίδευση των εκπαιδευτών (Πρόγραμμα Horizon NextFood).
Ως αναγκαιότητες σχολίασε τη δικτύωση με σύγχρονες εφαρμογές και πλατφόρμες σε διεθνή και διακρατικά δίκτυα, τη δημιουργία Τράπεζας Γης και ιδίως τη χρηματοπιστωτική στήριξη, καθώς την οργάνωση ενός δικτύου εξωστρέφειας στρατηγικού χαρακτήρα.
Τέλος, ως εργαλεία ανάπτυξης των αγροδιατροφικών προϊόντων ανέφερε τη δημιουργία εστιών σε αλυσίδες διάθεσης με χαρακτηριστικότερες τον τουρισμό και τον πολιτισμό, τις ομαδοποιήσεις ιδιαίτερων τροφίμων, όπως αυτών που αφορούν στην υπέρταση, τον διαβήτη ή τα λεγόμενα superfoods, την εξασφάλιση ελεγκτικών μηχανισμών διασφάλισης της μεταφοράς οφέλους από το ράφι στην παραγωγή και τη ανάπτυξη εκθετηρίων προβολής και διάθεσης προϊόντων όπως και των ηλεκτρονικών δημοπρατηρίων.
Σημειώνεται ότι την ευθύνη του κεντρικού συντονισμού του διήμερου φόρουμ είχε η κα Μιχαέλα Μπαλή, Διευθύντρια για την Ελλάδα και την Κύπρο του Germany Trade and Invest.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr