Ουσιαστικά η ΔΕΛΤΑ, μετά την ανάληψη της ηγεσίας της από τη νέα διοίκηση πέρυσι, προχωρά βήμα - βήμα στη μετεξέλιξή της σε μια εταιρεία, που προσφέρει πέρα από το παραδοσιακό γάλα, όπου η ρύθμιση είναι μεγάλη και τα περιθώρια κέρδους περιορισμένα, λόγω της φύσης της εν λόγω αγοράς, πολλαπλές λύσεις διατροφής, που “κουμπώνουν” με τις σημερινές τάσεις. Καθώς μάλιστα κυρίαρχη και στον κόσμο του παγωτού είναι η στροφή σε προϊόντα με μειωμένα λιπαρά, ή με “σφραγίδα” ποιοτικής προέλευσης, αλλά και δεδομένη η ανάπτυξη της ΔΕΛΤΑ σε ανάλογες προϊοντικές κατηγορίες στον κλάδο χυμών, επιδορπίων, γιαουρτιού κτλ, αναμένεται, με βάση την Gold Sin αλλά και το “πυκνό” δίκτυο logistics και σημείων λιανικής, η περαιτέρω ανάπτυξη του εν λόγω κωδικολογίου στον κλάδο παγωτού.
Στην ανακοίνωση της εξαγοράς από τη ΔΕΛΤΑ του 100% των μετοχών της εταιρείας COLD SIN Α.Ε. η Vivartia τόνισε ότι “στόχος της ΔΕΛΤΑ είναι να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων της COLD SIN, εταιρείας που αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα παγωτών της εταιρείας Mars Hellas Α.Ε., επίσημο διανομέα των παγωτών της εταιρείας General Mills A.E. (Häagen-Dazs) και αποκλειστικό διανομέα της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια” αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, που έρχεται 18 χρόνια μετά τη συμφωνία πώλησης της Δέλτα Παγωτού στη Nestle έναντι €240 εκατ..
Στο περιθώριο της υπογραφής της συμφωνίας εξαγοράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, δήλωσε: «Καλωσορίζουμε με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό τους ανθρώπους της Cold Sin στον Όμιλο Τροφίμων της ΔΕΛΤΑ. Είμαστε βέβαιοι ότι θα συμβάλλουν καθοριστικά με τη γνώση, την εμπειρία και τον επαγγελματισμό τους, στην επίτευξη του μεγάλου μας στόχου, να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο όμιλο που θα προσφέρει στους καταναλωτές και την ελληνική οικογένεια τις ποιοτικές επιλογές που αναζητούν για απολαυστική και ισορροπημένη διατροφή σε κάθε τους στιγμή».
Παράλληλα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cold Sin, Γιώργος Γιαννίτσης, δήλωσε: «Η αναπτυξιακή πορεία της Cold Sin αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η ένταξή μας στο δυναμικό του Ομίλου ΔΕΛΤΑ αποτελεί εγγύηση για ένα ακόμα πιο λαμπρό μέλλον. Θέλω να ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση αυτής της πολύ σημαντικής συμφωνίας και ιδιαίτερα τους ανθρώπους της Cold Sin που δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό».
Να σημειωθεί ότι η Gold Sin, με τζίρο το 2022 7,42 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη στις 802 χιλ. ευρώ αλλά και έντονα ανοδική πορεία, είναι ο επίσημος εθνικός διανομέας παγωτών της εταιρείας Mars Hellas ΑΕ , επίσημος διανομέας των παγωτών της εταιρείας General Mills AE (Häagen-Dazs) και αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, ενώ παράγει και τα ποιοτικά παγωτά Cold Sin. Βέβαια, το τίμημα τη εξαγοράς δεν έχει γίνει γνωστό, ωστόσο αρμόδιες πηγές το κρίνουν ικανοποιητικό.
Η εξαγορασθείσα εταρεία από το 2019 ασχολείται, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της, με την παραγωγή κατεψυγμένων λαχανικών και τη διανομή επώνυμων εξαιρετικής ποιότητας κατεψυγμένων προϊόντων.
Έχει. δε, προβεί σε σημαντικές επενδύσεις για την κατασκευή ιδιόκτητων εγκαταστάσεων ψύξης και διανομής στην Κεντρική , Βόρεια και Νότια Ελλάδα. Διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο, καλύπτοντας ολόκληρη την ελληνική επικράτεια με περίπου 15.000 σημεία πώλησης παγωτού.
Η έδρα της Cold Sin είναι στη Λαμία, στη Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, έκτασης 5.000 τ.μ., με 2 υποκαταστήματα:
Υποκ/μα 1ο στην Αθήνα: Γραφεία & Διανεμητικό Κέντρο στις Αχαρνές
Υποκ/μα 2ο στην Θεσσαλονίκη: Γραφεία & Διανεμητικό Κέντρο: ΒΙ.ΠΕ.Θ.
Πανελλαδική διανομή μέσω ιδιόκτητων φορτηγών ψυγείων & μέσω διανομέων σε κάθε νομό της Ελλάδας. Σημειώνεται ότι με βάση όσα αναφέρονται η συμφωνία από τη ΔΕΛΤΑ αφορά μόνο στο δίκτυο αντιπροσώπων και τα ψυγεία.
Η αγορά
Υπενθυμίζεται ότι η αγορά του παγωτού φτάνει περίπου τα 250 εκατ, ευρώ με τα σούπερ μάρκετ να έχουν μερίδιο 30% στην κατηγορία. Ισχυρή θέση στο χάρτη έχει η Unilever με τα σήματα EBΓΑ και Algida να “κλειδώνουν” πάνω από το 35% της αγοράς με βάση τα στοιχεία για το 2022. Στις πωλήσεις, δε, που κάνουν τα σούπερ μάρκετ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 20%. Επίσης στα επώνυμα προϊόντα η Κρι Κρι με βάση με στοιχεία από το Μarket Track της Νielsen (Δεκέμβριος 2022) κατέχει μερίδιο αγοράς 15,2%.
Στους νέους δυνητικούς “παίκτες” εντάσσεται και η εταιρεία «Φούρνοι Βενέτη» μετά την αρχική συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για τα παγωτά «Δωδώνη», αλλά και η Γιώτης μέσα από το δίκτυο της θυγατρικής της “Στάμου” αλλά με αναφορά σε premium προϊόντα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr