Η ανάγκη να αναπτυχθεί η εταιρεία στον συγκεκριμένο κλάδο και να διευρύνει το wine portfolio της «γεννήθηκε» αρκετά χρόνια πριν, ωστόσο η πανδημία «φρενάρισε» τα σχέδια. Η επαναπροσέγγιση του κρασιού λαμβάνει χώρα με γοργά «βήματα» τον τελευταίο χρόνο, καθώς στελεχώνεται με ταχείς ρυθμούς το τμήμα Oenothèque και όπως είπε ο κ. Σάλτας, «βάζουμε μπροστά το operation που είχαμε αφήσει πίσω λόγω της πανδημίας». Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, το 45% των πωλήσεων της ΑΜΒΥΞ αφορούσε τα «σκληρά» ποτά (spirits), 26% την κατηγορία «σαμπάνιες και αφρώδεις οίνοι», 16% τα κρασιά, 11% τα μη αλκοολούχα ποτά και 2% τις μπύρες. Στόχος για φέτος είναι το 42%, που κατείχαν σωρευτικά οι κλάδοι «champagne and sparkling wine» και τα κρασιά, να γίνει τουλάχιστον 47%.
Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, ο κ. Σάλτας τόνισε πως χρειάζεται ένα πλήρες portfolio με γεωγραφική διασπορά, διαφορετικά στυλ κρασιού και ευρύ φάσμα τιμών. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΜΒΥΞ δυναμώνει τις υπάρχουσες συνεργασίες και έχει ήδη προχωρήσει σε νέες, με τα κτήματα εντός Ελλάδος να αφορούν μία μεγάλη ποικιλία περιοχών της επικράτειας, όπως το Αμύνταιο (Κτήμα Άλφα), τη Νεμέα (Κτήμα Παλυβού), την Αττική (Kokotos Estate), την Πάρο (Μωραΐτης), κ.ά. Με γνώμονα την προαναφερθείσα διασπορά, η διοίκηση της εταιρείας ξεκαθάρισε πως εξετάζει νέες συνεργασίες σε περιοχές που δεν δραστηριοποιείται ακόμη, όπως π.χ. η Κρήτη και η κεντρική Ελλάδα, ενώ στα «ραντάρ» βρίσκεται και η Σαντορίνη.
Oenothèque
Η ΑΜΒΥΞ θέτει τους στόχους της επόμενης 5ετίας, που είναι η ανάδειξή της ως κορυφαίας εταιρείας εισαγωγής, προώθησης και εμπορίας κρασιού στην Ελλάδα, καθώς και η ενίσχυση του Oenothèque portfolio με τα ποιοτικότερα ελληνικά και ξένα κτήματα. Το Oenothèque αποτελεί ουσιαστικά ένα ξεχωριστό business unit που έχει δημιουργηθεί μέσα στην ΑΜΒΥΞ και έχει την ίδια δομή με αυτήν της εταιρείας. Στο χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνονται αρκετά και διαφορετικά στυλ κρασιού, ενώ όπως εξηγεί ο κ. Σάλτας, «σε ελληνικές ποικιλίες καλύπτουμε ό,τι πιο ποιοτικό, trend, γνωστό και αντιπροσωπευτικό μπορεί να δώσει ο ελληνικός αμπελώνας».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως αν και η ΑΜΒΥΞ εντάσσεται στις οικογενειακές επιχειρήσεις, το μοντέλο διαχείρισης ταιριάζει περισσότερο σε πολυεθνική. Η εταιρεία χρησιμοποιεί high end λογισμικό ανάλυσης της αγοράς, ενώ συλλέγονται και κατηγοριοποιούνται στοιχεία, τα οποία βοηθούν τις πωλήσεις να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η κερδοφορία κινείται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα (τζίρος 145 εκατ. ευρώ το 2022), με μηδενικό δανεισμό, ενώ παράλληλα η εταιρεία συμβάλλει στην οικονομία κατά 55 εκατ. ευρώ με άμεσους και έμμεσους φόρους. Υπενθυμίζεται ότι η ΑΜΒΥΞ δραστηριοποιείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands, διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως. Ξεχωριστή θέση στο χαρτοφυλάκιο κατέχει ο διεθνούς κύρους οίκος οίνου & οινοπνευματωδών ποτών της Moët Hennessy.
Τέλος, η εταιρεία επιχειρεί να ανοίξει νέους ορίζοντες με το λανσάρισμα του κρασιού «Βορράστρι», που αποτελεί δημιούργημα της ΑΜΒΥΞ, καθώς έλεγξε και σχεδίασε όλα τα στάδια παραγωγής του. Πρόκειται για ένα brand με τρεις κωδικούς, ένα κρασί για την standard κατηγορία, σε πολύ οικονομική τιμή και καλύπτει μεγάλη βάση καταναλωτών. Η παραγωγή του για το 2023 έφτασε τις 100.000 φιάλες. Απώτερος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Σάλτα, είναι η σταδιακή μετάβαση του καταναλωτικού κοινού από το χύμα στο μπουκάλι.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr