Παράλληλα χαράσσει στρατηγική με στόχο τον κλάδο Horeca, που στην Ελλάδα, λόγω τουρισμού, αποτελεί άκρως ενδιαφέρουσα αγορά.
«Κλειδί», βέβαια, είναι οι κινήσεις για προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού, η επένδυση στην ψηφιακή καινοτομία και την κυκλική οικονομία, με βάση όσα ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας κατά την παρουσίαση των νέων γραμμών παραγωγής στα Ιωάννινα, το περασμένο Σαββατοκύριακο.
«Καλύπτουμε σε βάθος 5ετίας τις ανάγκες μας με τις γραμμές παραγωγής. Θα δούμε και πώς θα πάει το άνοιγμα στον κλάδο Horeca. Τώρα, όμως, θα επενδύσουμε σε ανθρώπους».
Αυτή ήταν η χαρακτηριστική αναφορά του Κωνσταντίνου Σεπετά, διευθυντή πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας παρουσιάζοντας την πορεία της εταιρείας που τόνισε ότι «μέσα σε αυτά τα τριάντα χρόνια καταφέραμε να έχουμε πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια με 450 εργαζόμενους στηρίζοντας την τοπική κοινωνία».
«Μια σημαντική επένδυση ολοκληρώνεται που θα αναβαθμίσει τις παραγωγικές μας δυνατότητες και θα μας οδηγήσει σε νέες αγορές» ανέφερε από την πλευρά του ο Παύλος Σεπετάς, έτερος αδελφός και έχων ευθύνη στην παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα της οικογενειακής αυτής επιχείρησης που έχει αναδείξει τα Ιωάννινα σε εθνικής εμβέλειας παραγωγικό κέντρο, ομού με την εταιρεία Ζαγόρι, στον κλάδο της εμφιάλωσης.
Πράσινη και ψηφιακή μετάβαση
«Όλες οι εταιρείες πρέπει να εξελίσσονται σε εταιρείες τεχνολογίας. Θα πρέπει να αντλούν στοιχεία από παντού, από¨την απόδοση παραγωγής, την κατανάλωση ενέργειας, τα θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι ο τρόπος να είμαστε ένα βήμα μπροστά και να δίνουμε λύσεις σε προβλήματα που ίσως δεν βλέπουμε», τόνισε ο κ. Παύλος Σεπετάς δίνοντας το στίγμα της μετάβασης της εταιρείας σε νέα μοντέλα ανάπτυξης.
«Μειώνουμε τη σπατάλη πόρων με έγκαιρη πρόβλεψη βλαβών. Κι όλα αυτά σε μια συγκυρία δύσκολη» συμπλήρωσε τονίζοντας ότι «με όλα τα παραπάνω με αξιοποίηση τεχνολογικών εξελίξεων θα καταστήσουμε τη βιομηχανία πιο ελκυστική και να έρθουν νέοι να δουλέψουν.
Για να γίνουμε πηγή καινοτόμων ιδεών και τα Γιάννενα να καταστούν κόμβος παραγωγής και καινοτομίας. Η εταιρεία μας, άλλωστε, πάντα επένδυε στην καινοτομία, όπως π.χ. αποδεικνύουν οι δικές μας συνταγές στα αναψυκτικά και η μείωση του βάρους των υλικών συσκευασίας. Εχουμε τα ελαφρύτερα και 100% ανακυκλώσιμα μπουκάλια pet στην αγορά.
Από το 2023, μάλιστα, θα λανσάρουμε στην αγορά προϊόντα από ανακυκλωμένο υλικο. Θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή στη σωστή ανακύκλωση» τόνισε δίνοντας έμφαση σε λογικές κυκλικότητας στην αξιοποίηση των πόρων.
Παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας, έχει βάλει στόχο την μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος. «Πρόσφατα κάναμε επενδύσεις σε εξυπνα συστηματα μετρησης και αξιοποίησης ενέργειας μειώνοντας τις ενεργειακες ανάγκες», ανέφερε ο κ. Π. Σεπετάς.
Να σημειωθεί ότι η «Βίκος» εξελίσσεται σε αυτοπαραγωγό ενέργειας έχοντας επενδύσει στις ανανεώσιµες πηγές ενέργειας για τη λειτουργία δύο εγκαταστάσεών της ενώ άλλες τρεις µονάδες βρίσκονται υπό αδειοδότηση.
Ανθρώπινο δυναμικό
Επίσης όπως τόνισε ο Ρηγίνος Σεπετάς, τρίτος εκ των αδελφών, υπεύθυνος για χρηματοοικονομικά και ανθρώπινο δυναμικό, η εταιρεία μένει σταθερή σε αξίες και επενδύσει σε «σε σταθερές ανθρώπινες σχέσεις, σε ποιότητα και την ελληνικότητα.
Έχουμε βάλει ένα λιθαράκι να αναπτυχθεί η Ήπειρος και να πάψει να αποτελεί απομονωμένη και κάτω από μέσο όρο πλούτου. Εδώ μεγαλώσαμε και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε.
Η επένδυση στην τεχνολογία είναι σημαντική, αλλά παίζει ο ρόλο ο άνθρωπος. Εμείς μεταξύ μας είμαστε συνδυαστικοί και συμπληρωματικοί. Εάν δεν υπήρχαν άνθρωποι δίπλα στους γονείς δε θα υπήρχε όλη αυτή ανάπτυξη», τόνισε κάνοντας αναφορά σε ένα κύκλο 650 εργαζομένων που αποτελεί τον πυλώνα της εταιρείας.
Η Ελένη Θεοχάρη, μητέρα, σύζυγος του Πέτρου Σεπετά, με τον οποίο ίδρυσαν την εταιρεία υπογράμμισε ότι η εταιρεία αναπτύσσεται με ολιστικό τρόπο με έμφαση στη συνεχή βιώσιμη ανάπτυξη.
Τα μεγέθη
Με τζίρο 91 εκατ. ευρώ το 2021 και ρυθμούς ανάπτυξης φέτος 18-20% το 2022 η διοίκηση της εταιρείας, πάντως, εκτιμά ότι φέτος θα σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε ο Κων/νος Σεπετάς, περίπου το 70% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις πωλήσεις νερού και το 30% από τα αναψυκτικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του παρουσίασε, η αγορά του εμφιαλωμένου νερού τρέχει με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς από το σύνολο της αγοράς. Ειδικότερα στο πρώτο εννεάμηνο φέτος η ανάπτυξη της Βίκος έφτασε στο 7,4% όταν το σύνολο της αγοράς αναπτύχθηκε με 2,1%. Το δε μερίδιο της εταιρείας έως τον Σεπτέμβριο διαμορφώνεται στο 17,1%.
Η Βίκος είναι η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ, χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα.
Δραστηριοποιείται στην κατηγορία των αναψυκτικών από το 2014 κινείται με ανάπτυξη τζίρου 10,2%, ενώ η αγορά αναπτύσσεται, με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, με 1,4% και το μεγάλο της στοίχημα είναι η διεύρυνση των μεγεθών της μέσα από την κρύα αγορά (Horeca) που πλέον εστιάζει.
Αιχμή, το Pink Grapefruit, που λάνσαρε μόλις το Μάρτιο του 2022, καθώς τρέχει με ανάπτυξη +42%, έχει μερίδιο στη συγκεκριμένη κατηγορία στα σούπερ μάρκετ 12,2%, έχει ήδη πιάσει την 3η θέση και εκτιμάται ότι θα ανεβεί στη 2η θέση ως το τέλος της χρονιάς.
Η πρόκληση της Cola
Στην αγορά της Cola, που είναι μεγαλύτερη κατηγορία στην αγορά των αναψυκτικών και στην οποία κυριαρχούν οι δύο πολυεθνικές με τα πανίσχυρα brands η Βίκος έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην τρίτη θέση.
Το μερίδιο αγοράς της με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε η διοίκηση της Βίκος είναι στο 6,4% και η ανάπτυξη της φέτος ανέρχεται στο 8,5% όταν η αγορά των cola ανεβαίνει οριακά κατά 0,8%.
Σημαντική ώθηση έλαβε η εταιρεία από την Βίκος Cola Zero, η οποία λανσαρίστηκε την άνοιξη του 2021 και «έτρεχε» σε ετήσια βάση έως τον Σεπτέμβριο με άνοδο 39%. Όπως ανέφερε στην παρουσίαση του ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Διευθυντής πωλήσεων και marketing της Βίκος, το μερίδιο που κατέχει η Βίκος Cola σε μεγάλη πανελλαδική αλυσίδα φτάνει στο 16,5%. Στόχος της εταιρείας είναι να αποτελέσει τη δεύτερη εναλλακτική πρόταση στην αγορά της Cola.
Οι επενδύσεις
Συνολικά οι επενδύσεις ξεπερνούν τα 130 εκατ. ευρώ από το 1990 και τα 47 εκατ. ευρώ την τελευταία 7ετία. Έτσι με τις νέες παραγωγικές δυνατότητες που δίνει το νέο εργοστάσιο στο Καλπάκι Ιωαννίνων, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων μπαίνει στην «ψυχρή» λεγόμενη αγορά, εστίαση και ,παραγωγή, στοχεύοντας στην ενίσχυση του αποτυπώματός της στην εγχώρια αγορά.
Πάντως ήδη από το Σεπτέμβριο έχει την πρώτη θέση στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, ενώ βάζει ψηλά τον πήχη και στα αναψυκτικά, που ήδη «τρέχει» με ποσοστά ανάπτυξης 10,4% όταν η αγορά αναπτύσσεται με 1,4%.
Με τζίρο 91 εκατ. ευρώ το 2021 και ρυθμούς ανάπτυξης φέτος 18-20% το 2022 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι φέτος θα σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ.
Εχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που εμφιαλώθηκε το πρώτο νερό με το πλέον αναγνωρίσιμο brand Βίκος και η ηπειρώτικη βιομηχανία, δημιούργημα του Πέτρου Σεπετά και της συζύγου του Ελένης Θεοχάρη, με τη δεύτερη γενιά- τους τρεις γιους Κωνσταντίνο, Ρηγίνο και Παύλο- πλέον στο τιμόνι , αποτελεί σήμερα τον δεύτερο μεγαλύτερο «παίκτη» στην αγορά μη αλκοολούχων ποτών».
Το νέο εργοστάσιο, το δεύτερο που δημιουργεί η εταιρεία στο Καλπάκι, μια επένδυση της τάξης των 22 εκατ ευρώ εκτοξεύει τη συνολική παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες.
Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.µ.
Κατά την παρουσίαση σε δημοσιογράφους του νέου εργοστασίου στο Καλπάκι, ο ιδρυτής της εταιρείας Πέτρος Σεπετάς, η εγκατάσταση και έναρξη λειτουργίας δύο νέων γραμμών δίνουν μία άλλη προοπτική στην εταιρεία.
«Είμαστε η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ποτών στην Ελλάδα και θα προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο για να εδραιώσουμε τη θέση μας και με τα νέα προϊόντα που θα βγάλουμε στο Καλπάκι».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr