«Η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς. Οπότε παραμένουμε θετικοί για την Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε τόσο στα ποτά όσο και στον κατασκευαστικό τομέα» τόνισε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κυπριακού Ομίλου κ. Παύλος Φωτιάδης με αφορμή την εξαγορά της Siris.
Να σημειωθεί ότι κίνηση εξαγοράς της Siris «σημαντική» αποτελεί την πρώτη επένδυση σε παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα σημειώντας ότι οι μικρές ζυθοποιίες «είναι αυτές που έχουν φέρει νέα πνοή και ενδιαφέρον σε ολόκληρο τον κλάδο». Παράλληλα εξετάζει και άλλες πιθανότητες για επενδύσεις με πρώτο το νερό, χωρίς όμως κάτι απτό προς ώρας.
Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Φώτος Φωτιάδης διαθέτει στην Κύπρο ζυθοποιείο και κατέχει το 55% της αγοράς μπύρας στην μαρτυρική Μεγαλόνησο καθώς εμφιαλώνει και διακινεί την Carlsberg, ενώ παράγει την ιστορική μπύρα της Κύπρου, τη LEON, που κερδίζει συνεχώς μερίδια.
Νέα προϊόντα
Σύμφωνα το Γενικό Διευθυντή της Beverage World Γιώργος Μακρυγιαννάκη η συνεργασία με τη Siris είναι μια στρατηγική κίνηση. «Η στρατηγική μας για το μέλλον βασίζεται σε τρεις άξονες. Το πρώτο είναι τα αλκοολούχα ποτά, που σήμερα είναι βασικό κομμάτι της ενασχόλησης μας. Το δεύτερο είναι ο καφές, μαζί με σοκολατούχα ροφήματα και τσάι, όπου έχουμε πάρει ως το 2031 τη διανομή της Lavazza. Και το τρίτο είναι τα ‘μη αλκοολούχα’, τα οποία φέρονται να προτιμούν οι νεότερες γενιές», εξήγησε ο κ. Μακρυγιαννάκης.
Σημείωσε δε πως στόχος για την Beverage World είναι η αναβάθμιση της έννοιας της μπύρας σε κάτι premium, «που θα μπορεί να πάει κάποιος δώρο». Ως εκ τούτου και η διανομή των ετικετών της Siris (Βόρεια, Happy Brewers) στην εστίαση θα είναι στοχευμένη.
Ο ιδρυτής της Siris
Πάντως η συνεργασία με τη Siris τον ιδρυτή της μικροζυθοποιίας κ. Γιάννη Μαρμαρέλλη έτρεχε εδώ και καιρό καθώς από το Μάρτιο η Beverage World είχε αναλάβει την αποκλειστική διανομή της premium craft μπύρας Voreia.
Πλέον μετά από συζητήσεις για μετοχική συνεργασία στο 60% τελικά κατέληξαν με επιθυμία του Γιάννη Μαρμαρέλλη στην εξαγορά του 100% των μετοχών. Ο ίδιος βέβαια θα παραμείνει – βάσει της συμφωνίας – τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια στη θέση του επικεφαλής αν και οι δύο πλευρές δεν έκρυψαν ότι η υπάρχει μία συζήτηση για διάφορα πρότζεκτς όπου ο κ. Μαρμαρέλλης μπορεί να έχει ενεργή συμμετοχή. Ο εμπνευσμένος μικροσυθοποιός που πριν 13 χρόνια ξεκίνησε την προσπάθειά του ερωτηθείς για την κίνηση της αποεπένδυσης του απ’ τη μικροζυθοποιία απάντησε πως προχώρησε σε αυτή την κίνηση «για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων και «η εξασφάλιση του μέλλοντος και της ανάπτυξης της επιχείρησης», διευκρινίζοντας πάντως πως δεν αντιμετώπιζε η Siris κάποιο οικονομικό πρόβλημα.
Η Beverage World
Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Μακρυγιαννάκη, η Beverage World καταγράφει συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της συμπερίληψης και του καφέ Lavazza στο χαρτοφυλάκιό της. Έτσι κατέγραψε το 2021 ρεκόρ δεκαετίας με πωλήσεις στα 50 εκατ. ευρώ, από 40 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν. «Τις ίδιες επιδόσεις περίπου θα έχουμε και φέτος», σημείωσε ποντάροντας κυρίως στην άνοδο του τουρισμού. Το 70% των πωλήσεων προήλθε απ’ την κατηγορία του καφέ χάρη στη «χρυσή», όπως αποδεικνύεται, συμφωνία με τη Lavazza που αφορά τόσο το Β2Β όσο και τη λιανική. «Ανοιγόμαστε τώρα και στο κομμάτι του γραφείου», σημείωσε ο κ. Μακρυγιαννάκης.
Αβεβαιότητες
Πάντως τα στελέχη του Κυπριακού Ομίλου δεν έκρυψαν ότι το όλο περιβάλλον ενέχει δυσκολίες. «Το σοκ απ’ την σημερινή διεθνή κατάσταση επιδρά άμεσα με πρακτικά προβλήματα. Πρώτα απ’ όλα γίνεται αγώνας για την εξασφάλιση πρώτων υλών με τιμές υψηλότερες», σημείωσε ο κ. Φωτιάδης αναφέροντας μάλιστα τις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν φέτος σε βύνη στην Ευρώπη καθώς η Ουκρανία ήταν η μεγαλύτερη εξαγωγός χώρα.
Πάντως ήδη η Beverage World έχει προχωρήσει σε ανατίμηση σχεδόν σε όλα τα προϊόντα που διακινεί, κατά 5-6%, όπως είπε ο κ. Μακρυγιαννάκης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr