Έτσι οι πρόεδροι των οργανώσεων του κλάδου Ιωάννης Βογιατζής (ΕΔΟΑΟ), Χρίστος Μάρκου (ΚΕΟΣΟΕ) και Γιώργος Σκούρας (ΣΕΟ), σε επιστολή τους προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης που κοινοποιείται και στους Έλληνες ευρωβουλευτές σημειώνουν ότι πιθανόν φέτος δε θα μπορούν να παραλάβουν οινοστάφυλα καθώς υπάρχουν τεράστια αποθέματα που ανέρχονται πλέον σε 4.777.000 hl.
Όπως αναφέρουν, η κατάσταση στο κλάδο είναι τραγική από την προηγούμενη χρονιά ενώ οι προοπτικές για φέτος είναι θολές. «Το πρώτο μισό του χρόνου είναι ήδη χαμένο για τις αγορές και οι επιπτώσεις μέχρι τον επόμενο τρύγο που ξεκινά τον Αύγουστο, προβλέπονται χειρότερες από τις περσινές», αναφέρουν σε επιστολή τους οι εκπρόσωποι του κλάδου.
Μάλιστα τονίζουν ότι οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, με τα αποθέματα σε μεγάλα μεγέθη να βαραίνουν ήδη τους προϋπολογισμούς τους . Ενδεικτικό είναι ότι τα αποθέματα της 31 ης Ιουλίου 2020, ανήλθαν στο ιστορικό υψηλό ρεκόρ των 3.117.801 hl. Εάν στα αποθέματα αυτά προστεθεί η παραγωγή οίνου του φθινοπώρου του 2020 όγκου 2.000.000 hl περίπου και αφαιρεθεί ο όγκος των αποσταχθέντων οίνων που ανήλθε σε 340.000 hl, η διαθεσιμότητα οίνων στην αγορά προ των εορτών των Χριστουγέννων ανερχόταν στο πρωτοφανές επίπεδο των 4.777.000 hl.
Μάλιστα όπως εξηγούν με την απόφαση της κυβέρνησης για αναστολή λειτουργίας των τομέων εστίασης και του τουρισμού από τον Νοέμβριο του 2020 και μετά, σε συνδυασμό με την σημαντική πτώση του κύκλου εργασιών των οινοποιείων, είναι εξαιρετικά πιθανό να οδηγηθούν, προ του επόμενου τρυγητού, σε πλήρη αδυναμία παραλαβής της σταφυλικής παραγωγής.
Για τους λόγους αυτούς ζητούν άμεσα μέτρα και ειδικότερα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τη χρηματοδότηση με νέα χρήματα από τον κοινοτικό προϋπολογισμό και όχι μόνο από τα υπόλοιπα των προγραμμάτων στήριξης, προτείνουν την ένταξη της αμπελοκαλλιέργειας στο μέτρο 21του ΠΑΑ, τη διενέργεια μιας πρώτης φάσης της απόσταξη κρίσης πριν από το καλοκαίρι, αλλά και την επίσπευση των αναγγελιών για τον πράσινο τρύγο και την ενίσχυση της αποθεματοποίησης οίνων.
Στη συγκυρία αυτή έρχεται και μια παρέμβαση από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο για τη διαμόρφωσης μιας «συμμαχίας» όλης της αλυσίδας αξίας που συνδέεται με τον τουρισμό και άρα και τον κλάδο του κρασιού που έχει στόχο την ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου της Φιλοξενίας για την ανασυγκρότηση της χώρας στη μετά COVID εποχή. Η πρωτοβουλία "ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU" έχει βασικό μήνυμα το εξής: «Η επένδυση στη Φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, με οφέλη για όλους τους Έλληνες. Γι' αυτό και πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης." Η επιλογή της λέξη "ΜοU" δίπλα στη Φιλοξενία έχει ένα διπλό συμβολισμό. Δίνει τον προσωπικό τόνο που έχει η Φιλοξενία για όλους μας καθώς είναι η παράδοση, η ιστορία, ο πολιτισμός και οι αξίες.
Σχετικά με την πρωτοβουλία, ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός τονίζει ότι «κάθε ευρώ που παράγει η Φιλοξενία λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνία. Είναι υπόθεση όλων. Γι’ αυτό ξεκινάμε σήμερα την πρωτοβουλία "ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU", επιδιώκοντας να συνενώσουμε δυνάμεις σε μια κοινή προσπάθεια για τη Φιλοξενία στην "επόμενη μέρα". Δεδομένης της σημασίας που έχει το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, είναι ανάγκη να βρίσκονται ψηλά σε αυτό ο Τουρισμός και η Φιλοξενία που βρίσκεται στην καρδιά του καθώς κάθε επένδυση στην ελληνική φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με οφέλη για όλους. Στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, κανένας δεν μπορεί μόνος του. Πολλοί μαζί όμως, μπορούμε να σηκώσουμε την Ελλάδα ψηλότερα!».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr