Άλλωστε ειδικά σε κλάδους όπως τα αναψυκτικά, τα κρασιά ή τα ποτά, η on trade αγορά (μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία) αντιπροσωπεύει ποσοστά πωλήσεων που ξεκινούν από το 50% και φτάνουν στο 80% ανάλογα το προϊόν. Μάλιστα η εκτιμώμενη κάθετη πτώση των εισοδημάτων των νοικοκυριών αναμένεται να κτυπήσει και τη ζήτηση από τα λεγόμενα off trade σημεία, τα σούπερ μάρκετ, τη μικρή λιανική κτλ.
Κάτι τέτοιο όμως αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις υφεσιακές τάσεις της εθνικής οικονομίας καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η εγχώρια βιομηχανία τροφίμων καλύπτει το ένα τέταρτο –25%– του συνόλου των επιχειρήσεων της ελληνικής μεταποίησης, γεγονός που την κατατάσσει πρώτη ανάμεσα στους κλάδους της μεταποίησης.
Τα τρόφιμα καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με βάση τον κύκλο εργασιών, με σχεδόν 22%, ενώ στην πρώτη θέση με 33% βρίσκονται τα πετρελαιοειδή και προϊόντα διύλισης. Οι μικρού μεγέθους εταιρείες κυριαρχούν. Τόσο το 95% των τροφίμων όσο και το 87% των ποτών αφορούν πολύ μικρές επιχειρήσεις, δηλ. εκείνες που ο αριθμός των εργαζομένων τους δεν ξεπερνά τα 9 άτομα.
Για παράδειγμα, μόνο στον κλάδο των αναψυκτικών η προστιθέμενη αξία του κλάδου αποτιμάται σε 800 εκατ ευρώ εκ των οποίων τα 400 εκατ. ευρώ προέρχονται από την εστίαση που σημειώνει κάμψη 60% στις πωλήσεις της.
Σε σχέση με τις πωλήσεις αλκοολούχων, οίνων και μπύρας στην περίοδο των τριών τελευταίων εβδομάδων (με την εβδομάδα της Αποκριάς), όπως προκύπτει από στοιχεία της Nielsen για το οργανωμένο λιανεμπόριο ανοδικά κινήθηκαν το ούζο και το τσίπουρο, και οριακά το ουίσκι. Η μπύρα και το κρασί έπεσαν δείγμα το τι αναμένεται να συμβεί και στη συνέχεια.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr