Τα γαλακτοκομικά καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε όρους αξίας πωλήσεων, ενώ ακολουθούν τα λαχανικά και τα κρεατικά. Και οι τρεις προαναφερόμενες κατηγορίες, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων για τον μήνα Ιανουάριο, κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με το 2019, με διψήφιο ποσοστό.
Σημειώνεται ότι τα επί ζυγίω προϊόντα (random weight) είχαν συμβολή κατά 25% στο τζίρο, ενώ τα προϊόντα σταθερού barcode – τυποποιημένα προϊόντα συνέβαλαν στο υπόλοιπο 75% σε όρους αξίας για το σύνολο της αγοράς των FMCG προϊόντων. Αυτό καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές ακόμη δεν έχουν δώσει στα επί ζυγίω προϊόντα την πρωτοκαθεδρία στα σούπερ μάρκετ, αλλά στα ειδικά καταστήματα (φούρνους, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία ή τις λαϊκές αγορές).
Επίσης, ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι με βάση τα στοιχεία της IRI τα προϊόντα, που πωλήθηκαν κάτω από μια προσφορά ή προωθητική ενέργεια, ήταν αυξημένα κατά 3,1 μονάδες σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, που ήταν στο 20,8% του τζίρου. Κυρίως οι καταναλωτές προμηθεύτηκαν με προσφορές, είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και είδη νοικοκυριού. Επιπλέον, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια καταγράφεται σημαντική αύξηση 2,3% στο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι, το οποίο τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 16,1% από τα ψηλά του 2014, που είχε αγγίξει το 19%.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr