Το 75% των Ελλήνων κατ΄ έτος παίρνει έστω και μία σοκολάτα το χρόνο. Μπορεί το εθνικό εισόδημα, λοιπόν, να συρρικνώθηκε κατά 30% ωστόσο ο κλάδος δεν είδε πτώση πωλήσεων. Άλλωστε λειτούργησε το προϊόν ως γλυκό «καταφύγιο» στο «ζόφο» της κρίσης, όντας άλλωστε ακόμα και με τους έμμεσους φόρους σε μισή τιμή από ένα γλυκού τύπου ζαχαροπλαστικής, πάστα κτλ.
Συνολικά ο κλάδος κινείται φέτος με αύξηση πωλήσεων 5% έχοντας με βάση τα στοιχεία της Nielsen μια αξία της τάξης των 240 εκατομμυρίων ευρώ. «Η σοκολάτα αντίθετα με άλλα είδη στο περίπτερο δεν επηρεάστηκε από την ύφεση, αντίθετα άντεξε και ανέβασε πωλήσεις» ανέφερε μιλώντας σε συνάντηση δημοσιογράφων η Ανέλ Μόσχου, εμπορική διευθύντρια της Mars East Med, μιας από τις μεγάλες εταιρίες του χώρου.
Σημειώνεται ότι κορυφαίες στον κλάδο είναι η Mondelez, η ΙΟΝ, η Ferrero και η Mars ενώ μεγάλη διείσδυση έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εταιρίες όπως Tottis, Γιώτης, Chipita και Oscar. Φέτος με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία στην οργανωμένη και μικρή λιανική έχουν κατά σειρά η Mondelez, η ΙΟΝ, η Ferrero και η Mars. Σημειώνεται ότι οι κινήσεις στον κλάδο είναι ιδιαίτερα δυναμικές καθώς οι προσφορές, οι προωθητικές ενέργειας και οι κινήσεις εμπορικής πολιτικής διαμορφώνουν ένα δυναμικό χρηματιστήριο.
Με λίγα λόγια καθημερινό είναι το φαινόμενο της προσπάθειας διασφάλισης τα καλύτερης θέσης στο περίπτερο για κάθε εταιρία για τα μάτια του καταναλωτή και των αγορών σνακ… επιβράβευσης, όπως λέγονται στη γλώσσα των ειδικών.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr