Ειδικότερα, οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 4% και ο όγκος 2,9% σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas για την εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς (Ιανουάριος-Μάρτιος). Ωστόσο, το Μάρτιο η άνοδος της αξίας πωλήσεων ήταν οριακή (0,9%), ενώ ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μικρή κάμψη (-0,8%).
Ποια προϊόντα συνέβαλαν στην ανοδική πορεία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2019, όλες οι μεγάλες κατηγορίες (gigacategories) κινήθηκαν ανοδικά, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη με άνοδο 4,7% σε αξία πωλήσεων και 3,5% σε όγκο πωλήσεων.
Τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) κατέγραψαν άνοδο 1,1% σε αξία και 1,2% σε όγκο, ενώ στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) σημειώθηκε άνοδος 1,4% σε αξία αλλά κάμψη -0,8% όγκο. Επίσης, όλες οι επιμέρους βασικές 11 υποκατηγορίες που καταγράφει η εταιρεία, κινήθηκαν ανοδικά εκτός από τα «Είδη μαγειρικής» (Cooking aids, ingredients & condiments), που υποχώρησαν κατά -0,8% σε αξία και κατά 0,4% σε όγκο πωλήσεων.
Η σημαντικότερη άνοδος καταγράφηκε στα Αλκοολούχα Ποτά (+11 σε αξία πωλήσεων και +8,1% σε όγκο) καθώς και στα Snacks (+7% σε αξία πωλήσεων και +7,4% σε όγκο).
Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με την ΙRI, κατέγραψε άνοδο 2%, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 16% πλέον.
Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πιο μικρός σε σχέση με εκείνον της συνολικής αγοράς, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως το 2018 έκλεισε με κάμψη 1,3% για τα προϊόντα PL. Βέβαια, το μερίδιο αγοράς τους κυμαίνεται πλέον στα επίπεδα του 2011 (16,1%).
Τέλος, σε επίπεδο format, αξίζει να σημειωθεί πως τα hypermarkets συνεχίζουν να καταγράφουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης (+8%), ωστόσο έχουν τη μικρότερη συνεισφορά στη συνολική πίτα, με μερίδιο 12,2% όσον αφορά την αξία πωλήσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr