Στον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων περιλαμβάνεται πλήθος παραγωγικών επιχειρήσεων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους.
Οι μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες διαθέτουν οργανωμένα δίκτυα διανομής, καλύπτοντας γεωγραφικά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής επικράτειας.
Οι μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις καλύπτουν τις ανάγκες κυρίως των τοπικών αγορών αλλα διοχετεύουν και μέρος των προϊόντων τους σε άλλες (γεωγραφικές) αγορές.
Επίσης, ο κλάδος περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μικρών οικεγενειακών τυροκομείων, τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο. Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα των ειδών διατροφής. Σημαντικό μέρος των εισαγωγών αφορούν προϊόντα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, catering).
Τα παραπάνω προκύπτουν από την τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης «Τυροκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group ΑΕ. Όπως αναφέρει η Κωνσταντίνα Καλούδη Consultant Κλαδικών Μελετών, η οποία επιμελήθηκε τη συγκεκριμένη μελέτη, από το 2013 και μετά η εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων ακολουθεί ανοδική πορεία, σημειώνοντας ποσοστό αύξησης 4,3% το 2013/2012 και 2,6% το 2014/2013. Το 2015 η κατανάλωση εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2% περίπου σε σχέση με το 2014.
Σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις της αγοράς, το 2016 η κατανάλωση τυροκομικών αναμένεται να εμφανίσει αύξηση με ανάλογο ρυθμό (≈2%). Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται διαχρονικά από τυριά ελληνικής παραγωγής, το ποσοστό των οποίων διαμορφώθηκε σε 65%-66% το 2015 επί της συνολικής κατανάλωσης. Βεβαίως, η εισαγωγική διείσδυση παραμένει σε σχετικά υψηλά επίπεδα και κυμαίνεται στο 33%-35% τα τελευταία έτη.
Η Ελένη Δεμερτζή Senior Manager Οικονομικών Mελετών της ICAP Group αναφέρει ότι το 2015 περίπου το 12% της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης αφορούσε τυποποιημένα τυροκομικά προϊόντα καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το 2014. Ωστόσο, όσον αφορά την κατανάλωση τυροκομικών μόνο μέσω των super markets και των λοιπών σημείων λιανικής, το ποσοστό φτάνει στο επίπεδο του 22%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr