Αυτό αναφέρεται σε ενημερωτικό έγγραφο του ελληνικού γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Σεούλ.
Ορισμένες εκτιμήσεις για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της προώθησης Ελληνικών κρασιών στη συγκεκριμένη αγορά και τις προοπτικές των κρασιών μας στη Ν. Κορέα, όπως αναφέρονται στο σχετικό έγγραφο, είναι οι εξής:
• Η κορεατική αγορά κρασιού είναι της τάξεως των 200 εκατ., αλλά το κρασί αποτελεί μόλις το 1,8 % της αγοράς οινοπνευματωδών. Αυτό, σε συνδυασμό με το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που παρατηρείται για το κρασί, κυρίως μεταξύ των νέων ανθρώπων, συνηγορεί ότι η ταχεία ανάπτυξη της αγοράς θα συνεχιστεί.
• Το 2013 οι ελληνικές εξαγωγές κρασιού ήταν 5 χιλ. δολάρια και ουσιαστικά δεν υπήρχαν ελληνικά κρασιά στην αγορά. Όμως, το 2015 οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών αυξήθηκαν σε 68 χιλ. δολάρια. Χάρη στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα προβολής και προώθησης των ελληνικών κρασιών, οι εξαγωγές τους στους 4 πρώτους μήνες του 2016 αυξήθηκαν κατακόρυφα και έφτασαν ήδη τα 47 χιλ δολάρια, με κατακόρυφη αύξηση 407%. Τα νούμερα είναι μικρά, αλλά σημασία έχει η παρουσία 15 ελληνικών επιχειρήσεων στην αγορά, έστω και με συμβολικά ακόμη επίπεδα πωλήσεων. Τα δεδομένα αυτά, βέβαια, ασφαλώς και πρέπει να συνεκτιμηθούν στη συνέχεια του προωθητικού προγράμματος.
• Στην κορεατική αγορά υπάρχουν περίπου 15 ενεργές άδειες εισαγωγέων, εκ των οποίων οι 50 μεγαλύτεροι ελέγχουν ουσιαστικά την αγορά.
• Τα ελληνικά κρασιά πωλούνται αποκλειστικά από δύο μόνο μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν εισάγουν κρασιά άλλων χωρών.
• Από τα ανωτέρω είναι σαφές ότι πρέπει αφενός να στηριχτούν οι συγκεκριμένοι εισαγωγείς, πράγμα που γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, όπως φαίνεται και από την κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεών τους. Αφετέρου, πρέπει να επιδιώξει η χώρα μας να προσελκύσει το ενδιαφέρον κάποιων από τους εισαγωγείς με αξιόλογο δίκτυο και προσβάσεις στην αγορά. Βέβαια, επί του παρόντος η έστω και περιορισμένη παρουσία ενός σημαντικού αριθμού ελληνικών κρασιών, ασφαλώς και έχει πολύ μεγάλη σημασία.
• Για να επιτευχθεί, όμως, τη εδραίωση του ελληνικού κρασιού θα χρειασθεί η ενεργοποίηση των ίδιων των εξαγωγέων μας, συμπεριλαμβανόμενης της φυσικής τους παρουσίας στη νότια Κορέα, μέσω συμμετοχών σε εκθέσεις, αποστολές, κλπ. Δυστυχώς, οι κορεάτες δεν ξέρουν καν ότι η χώρα μας παράγει κρασί. Σε αυτό, όμως, με βεβαιότητα θα βοηθήσει σημαντικά η γενική προβολή, που ήδη γίνεται επιτυχημένα.
Επισημαίνεται ότι σε μια ταχέως ανερχόμενη αγορά, στην οποία διαθέτουμε μερίδιο μόλις 0,03%, δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων, είτε έχουν, είτε δεν έχουν παρουσία σε αυτή. Εκτός και αν στόχος μας είναι να παραμείνουμε στο περιθωριακό τμήμα της αγοράς που καλύπτει τις ανάγκες κάποιων φίλων της χώρας μας. Το θέμα, όμως, είναι να επιδιώξουμε την εδραίωση των ελληνικών κρασιών σε ευρύτερα τμήματα της κορεατικής αγοράς ποιοτικού κρασιού» όπως σημειώνεται σχετικό ενημερωτικό έγγραφο.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση των ελληνικών κρασιών στη συγκεκριμένη αγορά έγιναν εκδηλώσεις στις 15, 16 και 17 Ιουνίου 2016 στη Σεούλ, στην Ταετζόν και το Πουσάν με τη συμμετοχή επιλεγμένων εισαγωγέων, διανομέων, σομελιέ, αλυσίδων καταστημάτων ενώ υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του προγράμματος για την προώθηση του ελληνικού κρασιού στην Κορέα, είχε προηγηθεί συμμετοχή στη Seoul International Wines & Spirits Expo, πρόσκληση δημοσιογράφων στην Ελλάδα και προώθηση δημοσιευμάτων σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr