Αώλεσε πωλήσεις 250 εκατ. ευρώ την περίοδο 2009-2014 και η κατηφόρα του τζίρου συνεχίζεται απτόητη και φέτος.
Ο λόγος για τον κλάδο του αναψυκτικού στην εσωτερική αγορά, το μέγεθος του οποίου από 700 εκατ. που ήταν το 2009 έκλεισε στα τέλη του 2014 στα 450 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά στη φετινή περίοδο, μολονότι οι ενδείξεις για την πορεία των πωλήσεων έδειχναν έως τον Μάιο θετικές, σήμερα κινείται πτωτικά με απώλειες πάνω από 5%. Σημειώνεται ότι την περίοδο Μαΐου - Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται το 80% των πωλήσεων του κλάδου.
Η πτώση αυτή, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αναμένεται να οδηγήσει σε νέες ραγδαίες επιχειρηματικές εξελίξεις, που ήδη έχουν ξεκινήσει με πιο πρόσφατες την εμπορική συνεργασία μεταξύ Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης με την Λουξ αλλά και την μετοχική συμμετοχή του επιχειρηματία Γιάννη Χήτου στην ελληνική Green Cola Company (Eνωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών).
Ωστόσο, κατά τις ίδιες πηγές, το μεγάλο ερωτηματικό για την πορεία του κλάδου αλλά και για το πως τελικά θα γίνει η ανακατανομή των μεριδίων μεταξύ των βασικών παικτών του είναι το μέλλον της Pepsico στην Ελλάδα, καθώς φήμες θέλουν να εστιάζεται πλέον μόνο στα σνακ (και όχι στα αναψυκτικά ή στο εμφιαλωμένο νερό) και στο σήμα Lipton. Φήμες που θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι επιβεβαιώνονται από την πρόθεση της πολυεθνικής να πουλήσει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει στο Λουτράκι, όπου πραγματοποιούνταν η εμφιάλωση του ομώνυμου νερού και στο Κορωπί. Ενα εξίσου σημαντικό στοιχείο που αποτυπώνει την αλλαγή πολιτικής από την πολυεθνική είναι ότι το σύνολο των προωθητικών της ενεργειών - εκπτώσεις - αφορούν στα σνακ και στο παγωμένο τσάι. Εξαιτίας αυτού, το μερίδιό της στα αναψυκτικά μειώνεται σταθερά φθάνοντας σήμερα να είναι κάτω από 6% όταν πριν από μία δεκαετία έφθανε και το 10%.
Αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής του κλάδου παραμένει η
Coca Cola με μερίδιο αγοράς 85%, ακολουθεί η
Pepsico, ενώ στην τρίτη θέση έχει αναρριχηθεί η
Green Cola Company με μερίδιο αγοράς
4,5-5% αφήνοντας πίσω την
Λουξ και την
ΕΨΑ.
Οι πληροφορίες θέλουν τα μελλοντικά σχέδια των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να επικεντρώνονται ως επί το πλείστον στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, φήμες λένε ότι προ ενός μήνα περίπου η εταιρεία ΕΨΑ διείσδυσε στην αγορά της Μαλαισίας με τέσσερις κωδικούς. Πλάνο εντονότερης εξωστρέφειας ακούγεται ότι σχεδιάζει και η ΕΠΑΠ μαζί με το Γιάννη Χήτο, καθώς σήμερα οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% της παραγωγής. Οσον αφορά την Λουξ, οι πληροφορίες είναι ότι θα συνεχίσει να εστιάζει στην εσωτερική αγορά, όπου ετοιμάζεται να αναλάβει τη διάθεση των προϊόντων της ΕΖΑ στη Νότιο Ελλάδα, ενώ κανείς δεν ξέρει αν θα συνεχίσει τη διανομή της μπύρας Fix, καθώς η τελευταία ανήκει στο δυναμικό της Carslberg.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr