Στην έκθεση για τα αποτελέσματα του πρώτου χρόνου της εφαρμογής των εθελοντικών δεσμεύσεων που είχαν υιοθετήσει τον Οκτώβριο του 2012 στο πλαίσιο διάσκεψης του Διεθνούς Κέντρου Πολιτικών για το Αλκοόλ (International Center for Alcohol Policies - ICAP) με στόχο την ενίσχυση και την επέκταση των υφιστάμενων προσπαθειών για τη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ παγκοσμίως, υπογραμμίζεται το σημαντικό έργο που σημειώθηκε κατά το πρώτο μόλις έτος ανάληψης των δεσμεύσεων και ο στόχος για επιτάχυνση των θετικών αποτελεσμάτων μέχρι το 2017, σε δέκα τομείς δράσης.
Οι πέντε βασικές δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι εταιρείες οινοπνευματωδών ποτών αφορούν:
- στη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ από ανηλίκους,
- στη μείωση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ,
- στην ενδυνάμωση του κώδικα δεοντολογίας που εφαρμόζεται στο marketing,
- στην ενημέρωση των καταναλωτών και την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με υπευθυνότητα, και
- στην κινητοποίηση των πελατών (on & off trade) για τη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ.
Οι συγκεκριμένες δεσμεύσεις αποτελούν τη μεγαλύτερη και ευρύτερη πρωτοβουλία που έχει αναλάβει η βιομηχανία διεθνώς για να στηρίξει τον στόχο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ. Η έκθεση, η οποία ελέγχθηκε και πιστοποιήθηκε από τον ελεγκτικό οίκο KPMG Sustainability με βάση 18 βασικούς δείκτες απόδοσης, αξιολόγησε την πρόοδο που επετεύχθη και διαπίστωσε ότι οι 13 εταιρείες:
- καθόρισαν συγκεκριμένους, μετρήσιμους στόχους και για τους δέκα τομείς δράσης που περιλαμβάνονται στις Δεσμεύσεις, επιτρέποντας την περαιτέρω αξιολόγηση της προόδου.
- οργάνωσαν 135 εκπαιδευτικά προγράμματα σε όλο τον κόσμο, με στόχο την πρόληψη και τη μείωση της κατανάλωσης οινοπνεύματος από ανηλίκους· προγράμματα τα οποία διαχέονται σε σχεδόν ένα εκατομμύριο νέους κάτω της νόμιμης ηλικίας αγοράς αλκοόλ με τη μορφή προγραμμάτων αγωγής για το αλκοόλ και σε περισσότερους από 500.000 γονείς, δασκάλους και τοπικούς ηγέτες.
- συμμορφώνονται σε ποσοστό άνω του 96% με τον "κανόνα του 70/30", σύμφωνα με τον οποίο η διαφήμιση τοποθετείται σε μέσα ενημέρωσης, όπου τουλάχιστον το 70% του κοινού είναι σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ.
- δεν χρησιμοποιούν υπερβολική ποσότητα διεγερτικών ουσιών σε κανένα από τα προϊόντα τους.
- ανέπτυξαν κατευθυντήριες αρχές για υπεύθυνο ψηφιακό μάρκετινγκ, οι οποίες διατίθενται προς αξιολόγηση από τη βιομηχανία, οργανώσεις δημόσιας υγείας, εμπορικές ενώσεις, και από άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.
Το Διεθνές Κέντρο Πολιτικών για το αλκοόλ (ICAP), στο πλαίσιο διάσκεψης του οποίου ελήφθησαν οι παραπάνω δεσμεύσεις, λειτουργεί ως ένα εργαστήριο ιδεών για τις πολιτικές σχετικά με το αλκοόλ, με τη συμμετοχή κυβερνήσεων, του κλάδου οινοπνευματωδών ποτών και αρχών δημόσιας υγείας.
Ο Rick Wilson, Πρόεδρος του ICAP και Αντιπρόεδρος Εξωτερικών Υποθέσεων και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Bacardi-Martini Inc., δήλωσε: "Είδαμε το 2013 ως ένα σημαντικό πρώτο έτος για να θέσουμε τα θεμέλια για αυτή την πρωτοφανή παγκόσμια προσπάθεια, και έχουμε πολλή δουλειά ακόμα να κάνουμε για την αντιμετώπιση του σύνθετου ζητήματος της επιβλαβούς κατανάλωσης οινοπνεύματος στη διάρκεια των επόμενων τεσσάρων χρόνων και εφεξής. Μάθαμε πολλά αυτόν τον χρόνο και χρησιμοποιούμε αυτή τη γνώση για την ενημέρωση, την ενίσχυση και επιτάχυνση των μελλοντικών προσπαθειών μας μέσω μιας πλήρως διαφανούς διαδικασίας".
Οι 13 εταιρείες που υπέγραψαν τις Δεσμεύσεις είναι οι: Anheuser-Busch InBev, Bacardi Limited, Beam Inc., Brewers Association of Japan, Brown-Forman Corporation, Carlsberg, Diageo, Heineken, Japanese Spirits & Liqueurs Makers Association, Molson Coors, Pernod Ricard, SABMiller και UB Group.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr