Πηγές της εταιρείας εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 το 40-50% των οικιακών συσκευών στην ελληνική αγορά θα έχουν δυνατότητες συνδεσιμότητας με έξυπνα τηλέφωνα και τάμπλετ.
Έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της brands όπως Bosch, Siemens, Neff, Pitsos και Gaggenau, η BSH αισιοδοξεί πως θα έχει μεγάλη διείσδυση στα ελληνικά σπίτια.
Κι αυτό γιατί το ποσοστό διείσδυσης των σημάτων της εταιρείας στην αναδυόμενη αγορά θα φτάσει στο 70% του χαρτοφυλακίου της.
Να σημειωθεί πως η BSH είναι ο κατασκευαστής με το μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργατών. Ειδικότερα, η εταιρεία διαθέτει ένα δυναμικό 270 εργαζομένων σε Ελλάδα και Κύπρο και απασχολεί δικούς της τεχνικούς σε κέντρα υποστήριξης καταναλωτών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Πάτρα και Κύπρο ενώ επιπλέον 102 εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες εξυπηρετούν τις ανάγκες σε όλη την επικράτεια, συμπεριλαμβανομένων νησιών και απομακρυσμένων περιοχών.
Η BSH συνεργάζεται επίσης με περίπου 650-700 καταστήματα όλων των μεγάλων αλυσίδων ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα (δίκτυα τύπου Κωτσόβολος, Public, Πλαίσιο, Welcome Stores, Electronet, Praktiker κ.α.), καθώς και μικρότερες εταιρείες και καταστήματα που διαθέτουν λευκές και μαύρες συσκευές σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Επιπλέον διαθέτει δίκτυο 50-70 συνεργαζόμενων καταστημάτων στην Κύπρο.
Σε επίπεδο τιμών, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να πληρώνουν δίκαια την αξία των συσκευών, τουλάχιστον σε ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί στην τοπική αγορά. Δεδομένων όμως των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και του αυξημένου κόστους πρώτων υλών και ενέργειας για τη βιομηχανία -και εν προκειμένω για τη Bosch- αυτό που θα φέρει χαμηλές τιμές και στο μέλλον, είναι η αύξηση του όγκου πωλήσεων ώστε το κόστος παραγωγής να είναι χαμηλότερο ανά προϊόν.
Η εταιρεία συναντά τον καταναλωτή μέσω των φυσικών καταστημάτων των λιανεμπόρων και των αντίστοιχων e-shop. Διαθέτει εκθεσιακό χώρο στα κεντρικά της γραφεία στην Κηφισιά αλλά δεν κάνει απευθείας πωλήσεις στον καταναλωτή. Είναι μια Β2Β εταιρεία, με καθαρά εμπορική δραστηριότητα μετά την απόφαση της πολυεθνικής μητρικής να διακόψει οριστικά την παραγωγική δραστηριότητα που διατηρούσε στην Ελλάδα, μέσω της Pitsos, τον Μάρτιο του 2021 έχοντας κάνει γνωστή τη στρατηγική της πολύ νωρίτερα.
Επόμενο στοίχημα για την εταιρεία είναι η ανάπτυξη συσκευών νέας γενιάς, που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και θα εξοικονομούν πόρους για τον καταναλωτή και για το περιβάλλον. Η Ελλάδα είναι από τις χώρες με γοργή εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, κάτι που φαίνεται να ευνόησε η πανδημία αλλά και τα capital controls νωρίτερα, καθώς οι πιο ηλικιωμένοι καταναλωτές εξοικειώθηκαν με το πλαστικό χρήμα και τις ψηφιακές συναλλαγές.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Είναι θυγατρική της γερμανικής BSH Finance and Holdings GmbH, με τελική ελέγχουσα οντότητα την Robert Bosch GmbH και οι πωλήσεις της υπολογίζεται ότι κινούνται πάνω από τα 190 εκατ. ευρώ. Με βάση δημοσιευμένα στοιχεία το 2022 έκλεισε με κύκλο εργασιών 187,8 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη 7,4 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ένα ποσοστό περίπου 15% και πιθανόν λίγο υψηλότερο είναι ο όγκος πωλήσεων στην Κύπρο. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι σε επίπεδο ομίλου η Bosch, παρά τις προκλήσεις του 2023, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, πραγματοποίησε πωλήσεις 91,6 δισ. ευρώ αυξημένες κατά 8% μετά την προσαρμογή των συναλλαγματικών ισοτιμιών ή 4% σε ονομαστική βάση.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr