Ειδικότερα, οι πέντε στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας τη φετινή εορταστική περίοδο, με πρώτη κατηγορία την ένδυση-υπόδηση, καθώς σε αυτήν στράφηκαν οι επτά στους δέκα Έλληνες καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, αμέσως επόμενες πιο δημοφιλείς αγορές για τους Έλληνες ήταν τα καλλυντικά και φαρμακευτικά προϊόντα (4 στους 10 αγόρασαν καλλυντικά και φαρμακευτικά), ενώ 3 στους 10 αγόρασαν κοσμήματα και 2 στους 10 ηλεκτρικά είδη και έπιπλα.
Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία - που μετέφερε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - το 2019, ο τζίρος των εορτών κινήθηκε περίπου στα περυσινά επίπεδα. Πανελλαδικά, με τα καταστήματα να είναι και φέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, κυμάνθηκε κοντά στα περυσινά €3,5 δισ., αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα €5,4 δισ. του 2009.
Η σωρευτική μείωση του τζίρου το διάστημα Δεκεμβρίου 2009-2019 υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν €2 δισ. στις πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2019 δείχνουν σταθεροποίηση του επιπέδου τζίρου λιανικής, με πρόβλεψη να έχει κλείσει κοντά στα €42 δισ. συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και €36 δισ. εκτός καυσίμων.
Οριακή αύξηση
Οι πρώτες προβολές στοιχείων και οι εκτιμήσεις για το 12μηνο του 2019, επίσης, δείχνουν μία οριακή αύξηση στον συνολικό τζίρο της λιανικής περίπου 1,5%, επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης και της βελτίωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά περίπου 2 μονάδες.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η πλειονότητα των καταναλωτών και συγκεκριμένα οι οκτώ στους δέκα, ξεκίνησαν τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και κυρίως μετά την καταβολή του δώρου. Μόνο οι δύο στους δέκα έκαναν τις αγορές της τελευταίας στιγμής έως και την 31η Δεκεμβρίου.
Στο μεταξύ, η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών στράφηκε στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, συνδυάζοντας διασκέδαση και αγορές, ενώ στις γιορτές. Το Διαδίκτυο επιλέχθηκε περισσότερο για ιδέες και έρευνα αγοράς επί των τιμών.
Επιπλέον και φέτος, παρατηρήθηκε έντονη μεταφορά τζίρου από τους μικρούς στους μεγαλύτερους παίκτες του λιανικού εμπορίου, που φαίνεται να υπερβαίνει το 4%.
Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία αφορούν μεν τις επιχειρήσεις της περιφέρειας Αττικής, ωστόσο, είναι ενδεικτικά της πανελλαδικής τάσης, αφού στην Αττική κατοικεί το 40% των φορολογουμένων, δηλώνεται το 48% του εισοδήματος της χώρας, το 59% του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και το 58% του κύκλου εργασιών στο εμπόριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr