Αφενός το ενδιαφέρον εστιάζεται στο τι μέλλει γενέσθαι στο Media Markt κι αφετέρου στο αν το Πλαίσιο θα εντάξει στην γκάμα των προϊόντων που πουλάει, τα φυσικά σημεία τις «λευκές συσκευές» που δίνουν τζίρο κι αποτελούν βαρόμετρο κερδοφορίας.
Σε σχέση με το αν θα παραμείνει το Media Markt ή όχι στην Ελλάδα φαίνεται ότι θα υπάρξει απάντηση εντός των επόμενων λίγων εβδομάδων. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter.gr ήδη είναι σε εξέλιξη λογιστικός έλεγχος και καταγραφή των οικονομικών δεδομένων της εταιρίας. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο πιο πιθανός αγοραστής μπορεί να είναι η αλυσίδα Public, καθώς, πιθανολογούν ότι επιδιώκει άνοδο τζίρου και μεριδίων.
Οι απορίες για το deal
Βέβαια παρατηρούν ότι τα καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας, που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, είχε περίπου το 0,8% του τζίρου της, διέθετε κοστοβόρα καταστήματα, ενώ στα μερίδια ειδικά στα «λευκά είδη» είχε ποσοστά επί του τζίρου της που απείχαν πολύ από το 50%. Σημειώνουν δε ότι τα «λευκά» έχουν ψηλότερα ποσοστά κέρδους (από ό,τι π.χ. οι «οριακές στα ποσοστά κέρδους» τηλεοράσεις) και χωρίς αυξημένα μερίδια σε ψυγεία, κουζίνες πλυντήρια κτλ (τα «λευκά είδη») δύσκολα διασφαλίζεται θετική λειτουργική εικόνα για κάθε κατάστημα. Γιαυτό, παρατηρούν τα ίδια στελέχη, ο κολοσσός της Media Markt, φαίνεται να αποφασίζει μετά από χρόνια, που και για λόγους εντυπώσεων και πολιτικούς, να εξετάσει αποχωρήσει, όπως πράττει και στη Ρωσία. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η Media Markt έκανε συνεχείς εισροές κεφαλαίων για να καλύψει τις ζημιές.
Αυτό και μόνο δημιουργεί εύλογες απορίες για το κατά πόσο είναι θελκτικό το όλο εγχείρημα για έναν πιθανό αγοραστή όπως η αλυσίδα Public.
Πάντως η μορφή που θα έχει η όποια απεμπλοκή από την ελληνική αγορά δεν έχει αποσαφηνιστεί. Αν δηλαδή θα διαμορφωθεί μια νέα εταιρία με συμμετοχή της γερμανικής αλυσίδας ή θα γίνει πλήρης πώληση. Σημειώνεται ότι αυτό που έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι το Media πιθανόν να εξαγοραστεί ή να συγχωνευτεί με τον όμιλο Olympia, που, ως γνωστόν, έχει τα καταστήματα PUBLIC. Τις επόμενες μέρες μάλιστα, αναφέρεται, ότι θα ξεκαθαρίσει και αυτό όπως και τον αν θα υπάρξει αλλαγή στη σχέση με τους προμηθευτές (ύπαρξη ή μη πιθανών πλαφόν για προμήθειες, εκπτώσεις κτλ) που δίνουν σε μεγάλο βαθμό και τον τόνο.
Το νέο ... πλαίσιο με το Πλαίσιο
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήσεις της αλυσίδας Πλαίσιο με τους μεγάλους προμηθευτές ως προς το τι προϊόντα θα συμπεριλάβει η αλυσίδα στα νέα καταστήματα που ανοίγει σταδιακά, αλλά και για τις ενδεχόμενες παροχές. Ήδη το Πλαίσιο, έχει αρχίσει να ανοίγει καταστήματα πολλών τετραγωνικών σε σημεία με δυνατή αγορά, όπως π.χ. τα Χανιά. Για την ώεα, μένει στην γκάμα των προϊόντων που ήδη διακινεί. Παράλληλα, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, αναμένεται να δώσει έμφαση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, ακόμη και των λευκών συσκευών. Κάτι τέτοιο, όπως εκτιμάται, δεν οδηγεί σε μεγάλες ανατροπές σε μερίδια ή και ενδεχόμενο πόλεμο τιμών (που δημιουργεί πίεση στην αγορά ειδικά στους μικρότερους και προβληματίζει τους προμηθευτές). Άλλωστε ακόμη το ποσοστό των διαδικτυακών πωλήσεων στην Ελλάδα είναι ακόμη χαμηλό.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr