ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ
Το υψηλότερο ανεκτέλεστο υπόλοιπο διαθέτει σήμερα ο Ομιλος της Ελληνικής Τεχνοομικής, το οποίο αγγίζει τα 4,8 δις ευρώ. Σύμφωνα με την διοίκηση του Ομίλου το 72% των έργων του ανεκτέλεστου υπόλοιπου αφορά σε δραστηριότητες στην ελληνική αγορά ενώ το υπόλοιπο αφορά έργα του εξωτερικού. Ο Ομιλος κατέχει σήμερα σημαντικά μερίδια στα πρώτα δύο ιδιωτικά συγχρηματοδοτούμενα έργα στην Ελλάδα, ενώ την ίδια στιγμή έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή της σε τέσσερα νέα, συνολικών επενδύσεων άνω των 5,3 δισ. ευρώ (Υποθαλάσσια Σήραγγα Θεσσαλονίκης, αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, Μαλιακός - Κλειδί και Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα).
Η διοίκηση του ομίλου παρουσίασε τις δραστηριότητες της ΕΛΤΕΧ στον τομέα της ενέργειας, τονίζοντας ότι βρίσκονται υπό κατασκευή αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 170 MW, τα οποία αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2009, ενώ παράλληλα έχει εξασφαλίσει επιπρόσθετες άδειες παραγωγής 200MW που πρόκειται να αναπτυχθούν μετά το 2009. Εξάλλου, άλλα 400MW ανανεώσιμης πηγής ενέργειας βρίσκονται σε πρόωρο στάδιο της ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, 300 MW αφορούν σε νέα αιολικά πάρκα, 20MW σε φωτοβολταϊκά πάρκα και 80MW σε ανακυκλώσιμη ενέργεια.
Αναφορικά με τις άλλες συμμετοχές της ΕΛΤΕΧ σε Καζίνο Μοντ Παρνές και Ορυχεία Κασσάνδρας, τα έσοδα από το Καζίνο στο α΄ εξάμηνο του 2007 διαμορφώθηκαν σε 96,5 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων και τόκων κέρδη στα 29,7 εκατ. ευρώ, Στόχος είναι να ανέλθουν σταδιακά μέχρι το 2009, τα έσοδα σε 250 εκατ. ευρώ και τα EBITDA σε 75 εκατ. ευρώ
Για τα Ορυχεία της Κασσάνδρας στην Χαλκιδική, τα έσοδα στο α΄ εξάμηνο 2007 ανήλθαν σε 31,5 εκατ., ευρώ και τα προ φόρων και τόκων κέρδη στα 13,9 εκατ. ευρώ.
Στις επενδύσεις με υψηλή απόδοση και χαμηλό ρίσκο, όπως τις χαρακτηρίζει η διοίκηση, τη Γέφυρα Ρίο-Αντίριο και την Αττική Οδό, η Ελληνική Τεχνοδομική αναμένει ότι από τη μεν πρώτη τα έσοδα για το 2006 θα ανέλθουν σε 43 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 8,5 εκατ. ευρώ. Μέρισμα θα ξεκινήσει να καταβάλλεται από το 2007 ενώ η εκχώρηση έχει ισχύ μέχρι το 2039.
Για την Αττική Οδό, τα έσοδα του 2006 εκτιμώνται στα 223 εκατ. ευρώ (του α΄ εξαμήνου 2007 στα 121 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη του 2006 στα 47 εκατ. ευρώ (του εξαμήνου 2007 στα 27 εκατ.). Μέρισμα θα καταβάλλεται από το 2012 και η εκχώρηση θα λήξει το Σεπτέμβριο του 2024.
ΤΕΡΝΑ
Ιδιαίτερη αναφορά στην πορεία του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου έκανε η διοίκηση της Τέρνα αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι οι κατασκευαστικές δαπάνες από τα κεφάλαια του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (μέχρι το τέλος του 2008), ανήλθαν σε 14 δισ. ευρώ, ενώ οι δαπάνες για την περίοδο 2007-2014, που αφορούν στο Δ΄ ΚΠΣ, ανέρχονται στα 10 δισ. ευρώ.Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση εκτιμά ότι η ελληνική κατασκευαστική αγορά θα παρουσιάσει μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 5,9% μέχρι το 2012.
Σήμερα η Τέρνα διαμορφώνεται στα 1,1 δις ευρώ, ενώ ο Ομιλος συμμετέχει σε πάνω από 50 διαγωνισμούς για δημόσια και ιδιωτικά έργα στην Ελλάδα.
Στο εξωτερικό, η εταιρεία στοχεύει να αποκομίζει από τις εκεί δραστηριότητές της το 25% των κατασκευαστικών της πωλήσεων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ήδη, στη Μέση Ανατολή έχει κερδίσει τέσσερα έργα, στο Κατάρ, το Αμπού Ντάμπι, και το Μπαχρέιν, συνολικού προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ, ενώ επιχειρεί να αποκτήσει συμμετοχή και σε έργα συνολικής αξίας 660 εκατ. ευρώ στο Αμάν, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ. Σε ό,τι αφορά στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες, θετικές είναι οι προοπτικές ιδιαίτερα μετά από την ένταξη στην ΕΕ της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, έχοντας ήδη σε εξέλιξη τρία έργα συνολικού προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ.
J&P ΑΒΑΞ
Εσοδα της τάξης τω 680 εκατ ευρώ εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης η J&P Αβαξ (σμπεριλαμβανομένων και των μεγεθών της Αθηνά, για περίοδο επτά μηνών). Οσον αφορά τα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο εκτιμώνται σε 31 εκατ. ευρώ. Για το 2008 η διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι η έναρξ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr