Το πρώτο τρίμηνο «έτρεξε» με σημαντική άνοδο μεγεθών. Πιστεύετε ότι η δυναμική αυτή θα διατηρηθεί καθ' όλη τη διάρκεια του έτους;
Απ: Πιστεύω ότι η φετινή περίοδος θα είναι δυνατή για τον όμιλο σε όλα τα επίπεδα. Με δεδομένο το πρώτο τρίμηνο αλλά και τα έργα τα οποία σκοπεύουμε να αναλάβουμε πολύ σύντομα -ίσως και μέσα στην επόμενη εβδομάδα- εκτιμώ ότι φέτος ο όμιλος θα αγγίξει από πλευράς τζίρου τα 70 εκατ. Ευρώ, ενώ σημαντική προβλέπεται να είναι και η άνοδος της κερδοφορίας σε ποσοστό έως και 50%. Υπενθυμίζω ότι το πρώτο φετινό τρίμηνο τα προ φόρων κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 2,7 εκατ. Ευρώ από 2,3 εκατ. Ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι διαγράφοντας άνοδο της τάξεως του 18%. Στο σύνολο της περυσινής χρήσης δε τα προ φόρων καθαρά κέρδη του ομίλου έφθασαν τα 16.769 χιλ. ευρώ αυξημένα κατά 91,68% έναντι του 2005.
Τα Βαλκάνια είναι η μεγάλη πρόκληση του μέλλοντος για τις ελληνικές επιχειρήσεις και όχι μόνο. Ποια είναι τα σχέδια σας προς αυτήν την κατεύθυνση;
Μέχρι στιγμής δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι έχουμε σημαντική παρουσία στα Βαλκάνια, γιατί θεωρούμε ότι δεν έχουμε εξαντλήσει τη δουλειά μας στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι τα Βαλκάνια είναι μπροστά μας και σκοπεύουμε να δώσουμε δυνατό παρόν την κατάλληλη στιγμή. Πάντως ήδη έχει γίνει μία προεργασία εισόδου στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων είτε κατασκευάζοντας καταστήματα πελατών μας είτε μέσω της λειτουργίας των καταστημάτων Mοthercare που ελέγχουμε.
Παρά το ότι η αγορά σας γνωρίζει περισσότερο ως τεχνική εταιρεία, ο άσσος στο μανίκι σας είναι το σήμα Mothercare. Ποια είναι τα στρατηγικά πλάνα ανάπτυξης του τελευταίου;
Είναι γεγονός ότι στη δύσκολη αγορά της ένδυσης που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο όταν αυτή απευθύνεται στη γυναίκα και το παιδί έχουμε καταφέρει να καταξιωθούμε μέσω του σήματος Μοthercare τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια, όπου έχουμε πάρει και την αντιπροσωπεία. Σαφώς και η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να διευρύνουμε την παρουσία του σήματος επεκτείνοντας το δίκτυο των καταστημάτων μας. Ετσι για φέτος ο σχεδιασμός μας είναι τα καταστήματα Μothercare από 35 που είναι σήμερα να φθάσουν άμεσα τα 40. Νέα σημεία πώλησης έχουμε δρομολογήσει και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Ρουμανία όπου ήδη ελέγχουμε 3 καταστήματα, στη Βουλγαρία όπου λειτουργούμε 2 σημεία και στα Σκόπια όπου υπάρχει ένα κατάστημα Μothercare. Για την φετινή περίοδο το πλάνο του εξωτερικού αφορά 6 νέα καταστήματα Mothercare, τα οποία όπως και τα ήδη υπάρχοντα θα λειτουργήσουν σε εμπορικά κέντρα των Βαλκανικών κρατών που προανέφερα τα οποία βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης της κατασκευής τους.
Η παρουσία σας όμως στο εμπόριο επεκτείνεται και με την αλυσίδα αξεσουάρ Colours & Beauty.Πόσο δύσκολο είναι το καινούργιο σας εγχείρημα;
Είναι γεγονός ότι τα μισθώματα και κυρίως ο «αέρας» που ζητάτε από τις επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν καταστήματα έχουν ξεπεράσει τα όρια. Αυτό δυσκολεύει τα πράγματα και είναι και ο βασικός λόγος που έχουμε παραμείνει με τρία καταστήματα. Μολονότι ο στόχος μας είναι να εγκαταστήσουμε καταστήματα Colours & Beauty και στα εμπορικά κέντρα στην παρούσα φάση προτεραιότητά μας είναι να δημιουργήσουμε αυτόνομα σημεία στους πιο εμπορικούς δρόμους της χώρας. Προκειμένου λοιπόν να επισπεύσουμε την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αλυσίδας ήδη έχουμε ξεκινήσει επαφές με ενδιαφερόμενους επενδυτές και έτσι από φέτος θα λειτουργήσουν καταστήματα Colours & Beauty και με franchising. Με βάση και τη σύμβαση κύριας δικαιόχρησης που έχουμε υπογράψει με την ιταλική εταιρεία Colours & Beauty S.p.A, διάρκειας 20 ετών πρέπει μέσα στην τριετία να λειτουργούν κάτω από την δική μας ομπρέλα περί τα 70 καταστήματα.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr