Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016 θα δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό έργο σύνδεσης του βασικού αυτοκινητοδρόμου με την Μεγαλόπολη, μήκους 12 χιλιομέτρων και μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας, μήκους 15 χιλιομέτρων με όλους τους προβλεπόμενους κόμβους συνδέσεων. Με αυτά τα συμπληρωματικά έργα ολοκληρώνεται και παραδίδεται σε χρήση το σύνολο του κεντρικού αυτοκινητοδρόμου Πελοποννήσου που διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας».
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως ο υπουργός Υποδομών «τόνισε ότι μετά από συστηματικές προσπάθειες και σκληρή διαπραγμάτευση του ΥΠΟΜΕΔΙ με τους παραχωρησιούχους, που έγινε το προηγούμενο διάστημα, έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων αυτοκινητοδρόμων που ήταν κολλημένα ή σε υπολειτουργία. Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα σε όλους τους οδικούς άξονες, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο του 2017».
Ειδικότερα, για τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και με την ευκαιρία της παράδοσης του τμήματος «Λεύκτρο – Σπάρτη» στην κυκλοφορία, ο υπουργός Υποδομών τόνισε τη σημασία της αναθεωρημένης σύμβασης που προώθησε και ψήφισε η κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ τον περασμένο Δεκέμβριο στη Βουλή, υπογραμμίζοντας ότι «το ελληνικό δημόσιο κέρδισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, σε μια εποχή, που πρέπει να προστατεύεται μέχρι και το τελευταίο ευρώ του Έλληνα πολίτη».
Για την αναθεωρημένη σύμβαση, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση, συγκριτικά με τη συμφωνία που είχε ετοιμάσει η προηγούμενη συγκυβέρνηση, ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, το κράτος «κερδίζει άμεσα από τις αποζημιώσεις παραχωρησιούχου και κατασκευαστή 102.000.000 ευρώ». Επίσης, «ο παραχωρησιούχος παραιτείται από αξιώσεις για την καταβολή αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο, οι οποίες απορρέουν από την αρχική Σύμβαση Παραχώρησης του 2008, σε ποσό που ανέρχεται σε 106.600.000 ευρώ».
Παράλληλα, «προβλέπονται και τίθενται σε εφαρμογή δέσμη μέτρων υπέρ του δημοσίου, των πολιτών, των κοινωνικά και οικονομικά ευπαθών ομάδων και των τοπικών κοινωνιών, ορθότερης και δικαιότερης χρέωσης, με μειώσεις διοδίων για τους τοπικούς χρήστες έως 70%».
Ο αυτοκινητόδρομος «Λεύκτρο – Σπάρτη» διασχίζει τους Νομούς Αρκαδίας και Λακωνίας, είναι μήκους 47 χλμ με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα και σύγχρονες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας. Επίσης, είναι το πρώτο έργο αυτοκινητοδρόμου, που παραδίδεται ταυτοχρόνως με Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων ολοκληρωμένους και σε πλήρη λειτουργία.
Με την παράδοση σε κυκλοφορία του νέου αυτοκινητοδρόμου η χρονοαπόσταση Αθήνας – Σπάρτης, διαμορφώνεται πλέον σε μόλις 2 ώρες. Για την περίοδο του Πάσχα η διέλευση των οχημάτων στο νέο αυτοκινητόδρομο θα είναι δωρεάν.
Η εκδήλωση παράδοσης σε κυκλοφορία του νέου αυτοκινητοδρόμου «Λεύκτρο – Σπάρτη» πραγματοποιήθηκε από τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστο Σπίρτζη, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Γιώργου Δέδε και υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου. Παραβρέθηκαν επίσης βουλευτές όλων των κομμάτων, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, των τοπικών φορέων, οργανώσεων, αρκετοί πολίτες και εκπρόσωποι των κατασκευαστών. Στην εκδήλωση χοροστάτησε ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μονεμβασιάς και Σπάρτης Ευστάθιος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr