Προσφορές κατατέθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, από τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Χρ. Κωνσταντινίδης, Αρχικόν και Σ. Γκικάκης. Το έργο, που δρομολογείται εδώ και χρόνια, εκτιμάται πως θα δώσει οριστική λύση στο σημαντικό πρόβλημα υδροδότησης που αντιμετωπίζει το νησί. Ο υποθαλάσσιος αγωγός θα είναι μήκους 14 χιλιομέτρων, θα ποντιστεί σε 95 μέτρα βάθος και θα τροφοδοτεί την Αίγινα με 25.000 - 30.000 κυβικά μέτρα ετησίως.
Ο αγωγός ξεκινά από το καταληκτικό σηµείο του κατασκευασµένου αγωγού ύδρευσης στη Σαλαµίνα, στην περιοχή της Πέρανης, ο οποίος τροφοδοτείται από την EΥΔΑΠ και έχει σχεδιασθεί µε την προοπτική να µπορεί να τροφοδοτήσει και την Αίγινα. ∆ιασχίζει τη θαλάσσια περιοχή µεταξύ Αίγινας και Σαλαμίνας µε χάραξη σχεδόν τεταμένη, παρακάμπτοντας προς ανατολάς τις βραχονησίδες Λαγούσες και καταλήγει στο λιμάνι του Λεοντίου, όπου συνδέεται µε τα έργα ύδρευσης της Αίγινας.
Σήμερα η Αίγινα υδροδοτείται:
α) µε την αγορά νερού της EΥΔAΠ και την µεταφορά του µε υδροφόρα πλοία, από τον Ασπρόπυργο είτε στο λιµάνι στο Λεόντι είτε στον κεντρικό λιµένα της Αίγινας, από όπου το νερό οδηγείται στην δεξαµενή της πόλης της Αίγινας µέσω αντλιοστασίων και καταθλιπτικών αγωγών. Το νερό της ΕΥ∆ΑΠ καλύπτει περίπου το 65-70% των ετήσιων αναγκών της νήσου
β) Με την αγορά νερού από ιδιωτικές γεωτρήσεις διανοιγµένες επί της νήσου Αίγινας. Το νερό αυτό καλύπτει περίπου το 20 - 25% των ετήσιων αναγκών της νήσου
γ) Από νερό δηµοτικών γεωτρήσεων. Το νερό αυτό καλύπτει περίπου το 10% των ετήσιων αναγκών της νήσου.
Τα τελευταία χρόνια εισέρχονται στο δίκτυο της Αίγινας περίπου 2,4 - 2,5 εκατ. κυβικά µέτρα νερού ετησίως. Για την µεταφορά τους δαπανώνται περίπου 4 εκατ. ευρώ ετησίως. Με τον τρόπο αυτόν η δαπάνη προµήθειας νερού διαµορφώνεται στα 2,5 έως 3 ευρώ ανά κυβικό µέτρο.
Στην περιφέρεια υποστηρίζουν πως πρόκειται για έργο πνοής για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αίγινας, λύνει τα προβλήματα του νησιού σε ποιότητα, επάρκεια και τιμή. Επιπλέον συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και έτσι δίνεται η δυνατότητα σε συνδυασμό με το φράγμα που έχουμε προγραμματίσει στο ρέμα της Σκοτεινής, να εμπλουτιστεί ο υδροφόρος ορίζοντας και να αποκατασταθεί η περιβαλλοντική ισορροπία στο νησί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr