Ήδη το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη δέσμευση 67,2 εκατ. ευρώ, ώστε να προκηρυχτεί το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, ένα έργο το οποίο αποκόπηκε από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού για να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο.
Στη συνέχεια επελέγη από την κυβέρνηση να δημοπρατηθεί τμηματικά σε οκτώ εργολαβίες, προκειμένου να συμμετάσχουν και οι μικρότερες εταιρείες. Πάντως, με τη λύση που περιγράφει η απόφαση Χρ. Σπίρτζη, δεν θα συμμετάσχουν μόνο οι εργολάβοι της ανώτατης τάξης αλλά και της ακριβώς μικρότερης, δηλαδή της 6ης τάξης.
Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (Πύργου), η κατασκευή νέων και αναβαθμιζόμενων παράπλευρων και κάθετων δρόμων συνολικού μήκους 11 χλμ. και άλλα συνοδά έργα. Στα τεύχη δημοπράτησης πρόκειται να συμπεριληφθεί και δικαίωμα αύξησης του προϋπολογισμού κατά 3,4 εκατ. ευρώ που θα αφορά "την εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενης Νέας Εθνικής Οδού Πάτρας - Πύργου, μήκους 8 χιλιομέτρων περίπου, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία".
Στην απόφαση Σπίρτζη αναφέρεται πως «είναι απολύτως αναγκαία η δημοπράτηση της εργολαβίας» αλλά ταυτόχρονα επισημαίνεται πως για να προχωρήσει η ανάθεση πρέπει να έχει εκδοθεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία το τμήμα Πάτρα - Πύργος εγκρίνεται ο σχετικός "φάκελος μεγάλου έργου" στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr