Ειδικότερα, τον Δεκέμβριο δημοπρατείται η πρώτη εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, η οποία θα έχει προϋπολογισμό 67 εκατ. ευρώ και θα εκτείνεται σε μήκος 8 χλμ., σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ) Ιωάννη Κουτσούκου για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, σημείωσε ότι «το πρώτο κομμάτι του έργου... θα βγει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου». «Αυτό που πιέζουμε τις υπηρεσίες είναι για να βγουν δύο διαγωνισμοί, δύο από τα τμήματα του έργου Πάτρα - Πύργος μέσα στο Δεκέμβριο» τόνισε.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το πρώτο τμήμα είναι προϋπολογισμού 67,2 εκατ ευρώ με ΦΠΑ και περιλαμβάνει την κατασκευή από τη χιλιομετρική θέση 66+360 έως 74+500, μήκους 8,14 χιλιομέτρων, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη, με διατομή αρτηρίας συνολικού πλάτους 21,30 μέτρα. Παράλληλα, σημείωσε ότι στην εργολαβία περιλαμβάνονται και έργα προαίρεσης (option) όπως η εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού Πάτρας - Πύργου μήκους 8 χιλιομέτρων από τον κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο της Αρχαίας Ολυμπίας, προϋπολογισμού 3,4 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
«Δεν μιλάμε για κατάτμηση του έργου, αλλά για τμηματική δημοπράτηση, για να μη γίνονται παρεξηγήσεις και εντυπώσεις» είπε ο υπουργός Υποδομών. Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είχε θέσει «πλασματικά χρονοδιαγράμματα», καθώς το τμήμα Πάτρα - Πύργος «θα τελείωνε στο τέλος του 2016». Στο μεταξύ, εντύπωση προκάλεσε η έκφραση του υπουργού Υποδομών ότι στο έργο Πάτρα - Πύργος δεν υπάρχουν μελέτες εφαρμογής,
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης έχει κάνει λόγο για κατάτμηση, έχοντας σημειώσει ότι ο Χρ.Σπίρτζης "με το πρόσχημα της δήθεν υποστήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οδηγεί το έργο σε αυξημένο κόστος".
"H μέθοδος με την οποία σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί το έργο Πάτρα - Πύργος λέγεται, αν δεν το θυμάται ο κ. Σπίρτζης, "κατάτμηση”. Πρόκειται για μία πρακτική για την οποία κατηγορήθηκε η χώρα για πάνω από μια δεκαετία ('90) από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε για την αποφυγή της οδήγησε μετ’ επαίνων στην εγκατάλειψή της, τα δε αποτελέσματα από την δημοπράτηση μεγάλων τμημάτων έργων οδοποιίας σε ενιαίο μήκος, ήταν εξόχως θετικά, τουλάχιστον σε ότι αφορά την οικονομικότατα της κατασκευής και το χρόνο ολοκλήρωσής τους” σημειώνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης.
Γ. Π.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr