Wall Street
H Ναυτιλία ως επένδυση είναι ότι μαθαίνουν να αποφεύγουν οι πρωτοετείς σε οποιοδήποτε οικονομική σχολή. Μεγάλα κεφάλαια σε υψηλό ρίσκο. Ως εκ τούτου πολλοί είναι διστακτικοί στο να επενδύσουν σε ναυτιλιακές εταιρείες. Ένας επιπλέον λόγος είναι πως πρόκειται για εξειδικευμένο κλάδο, με δικούς τους συχνά δυσνόητους κανόνες λειτουργίας, ενώ παράλληλα η πληροφόρηση δεν θεωρείται επαρκής ώστε να είναι και καθησυχαστική.
Αυτό κατά την άποψη μας είναι ένας μύθος. Οι εισηγμένες εταιρείες εταιρείες ακολουθούν κατά γράμμα τους κανόνες των χρηματιστηριακών αρχών, ενώ είναι ένας κλάδος που όπως κάθε άλλος κλάδος υπόκειται στην χρυσό κανόνα της προσφοράς και της ζήτησης. Πάνε καλά οι οικονομίες και το παγκόσμιο εμπόριο; Πάει καλά και η ναυτιλία. Υπάρχουν περισσότερα πλοία απ΄ ότι φορτία.; Οι ναύλοι θα υποχωρήσουν. Απλά πράγματα δηλαδή.
Δεν χρειάζεται ο επενδυτής να είναι γκουρού. Αρκεί να παρακολουθεί συστηματικά τα περί της παγκόσμιας οικονομίας, τα του πετρελαίου, Αν είναι λίγο πιο ψαγμένος μπορεί να κοιτάξει και την χρηματιστηριακή πορεία των μετοχών. Να διαλέξει να παρακολουθήσει και να αποφασίσει αφού λάβει υπ΄ όψη του και τα θεμελιώδη. Πληροφόρηση υπάρχει.
Wall Street: Πως πήγαν οι εισηgμένες ναυτιλιακές ( Link για το PDF)
Tankers: Ανησυχία και αβεβαιότητα
Στο ερώτημα αν θα κρατήσει η «βουτιά» της αγοράς τάνκερ καλούνται να απαντήσουν οι εμπλεκόμενοι στο χώρο, μετά την έντονη υποχώρηση των τελευταίων εβδομάδων, ειδικά στα VLCC και στον κλάδο των suezmax. Το τελευταίο χρονικό διάστημα τα ναύλα για τα crude tanker έχασαν σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας τους, υποχωρώντας στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν το ατύχημα με τη διαρροή πετρελαίου στα ανοιχτά της Ν. Κορέας, από το τανκερ των 270,000-dwt Hebei Spirit.
Οι εμπλεκόμενοι στην αγορά που ξαφνιάστηκαν από την ταχύτητα της πτώσης αναρωτιούνται τώρα αν η υποχώρηση οφείλεται στο γεγονός ότι οι ναυλωτές κρύβουν φορτία για να κρατήσουν χαμηλά τα ναύλα ή στο ότι οι ελπίδες των ιδιοκτητών για μια πιο ισχυρή αγορά τανκερ το 2008 θα αποδειχθούν φρούδες.
Bulkers : Μία ακόμη ευοίωνη χρονιά
Θετική για τον κλάδο των φορτηγών πλοίων παρουσίαζεται η Goldman Sachs σε έκθεση της για τον κλάδο. Ο αναλυτής της , Tom King, στην έκθεση ανάφερε μάλιστα πως ο όικος παραμένει θετικός για τον κλάδο, καθώς η «φαινομενικά ασταμάτητη» ζήτηση της Κίνας για σιδηρομεταλλεύματα και άνθρακα σε συνδυασμό με τη μείωση της προσφοράς το 2008 δημιουγούν θετικές συνθήκες για την αγορά». Επίσης ο αναλυτής έσπευσε να διαψέυσει τους φόβους ότι η αγορά είδε τα υψηλά της, προβλέποντας περαιτέρω άνοδο σε ποσοστό 20 με 25% στις τιμές των ναύλων τον επόμενο χρόνο
Containers: Operators vs analysts
Χάσμα αναφορικά με τις προβλέψεις για το μέλλον του κλάδου των containers έχει προκύψει ανάμεσα στους operators και τους αναλυτές. Οι πρώτοι θεωρούν ότι βαίνουμε ολοταχώς προς μια ακόμη καλή χρονιά ενώ οι αναλυτές προβλέπουν μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο.
Η Citigroup Global Markets σε πρόσφατη έκθεσή της για την Neptune Orient Lines έδωσε σύσταση «πώλησης» για την εταιρεία, καθώς οι αναλυτές της τράπεζας εκτιμούν πως τα περιθώρια στον κλάδο στενεύουν παρά την περί του αντιθέτου ρητορική από τους πλοιοκτήτες. Οι αναλυτές της Citigroup θεωρούν ότι τα νούμερα που εμφανίζουν οι πλοιοκτήτες είναι λίγο ή πολύ πλασματικά.
Επιπλέον ο κ. Philip Damas, επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης της Drewry θεωρεί κι αυτός ότι η μείωση των δρομολογίων στον Ειρηνικό θα οδηγήσει περισσότερα πλοία στα δρομολόγια Ευρώπης-Ασίας. Αυτό θα συμβεί παράλληλα με τη μείωση των εμπορικών συναλλαγών και την παράδοση νέων μεγάλων πλοίων χωρητικότητας 10.000 teus. Όλοι αυτοί οι παράγοντες θα οδηγήσουν σταδιακά σε κατάσταση υπερπροσφοράς.
LNG : Φόβοι υπερπροσφοράς</
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr