Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Ειδικότερα σε σχέση με το δίκτυο αναμένεται να υπάρξει ένας σχετικός εξορθολογισμός και έμφαση στο «μπράντ» Public + Home. Πρόκειται για τα καταστήματα νέας γενιάς, που αναδεικνύουν τις «λευκές» και «μαύρες» συσκευές, που είναι απαραίτητες για κάθε νοικοκυριό. Είναι άλλωστε ο τομέας, που μετά και την εξαγορά της Media Markt, λειτουργεί ως εφαλτήριο για τζίρους, συμπληρώνοντας το «παραδοσιακό» μείγμα της αλυσίδας, με τα είδη τεχνολογίας, βιβλιοπωλείου κτλ..
Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ρόμπυ Μπουρλάς, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος στο Ιλιον, «οι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών στον όμιλο αυξάνονται. Σε όρους ανταγωνισμού είμαστε ξεκάθαρα δεύτεροι στην αγορά» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου, όπου αναμένεται μέσα στην επόμενη τριετία τα καταστήματα Public να φτάσουν τα 70, από 61 που είναι σήμερα. Μάλιστα με βάση το πλάνο στην πλειονότητα αυτών, με βάση και τις δυνατότητες των διαθέσιμων τετραγωνικών, στόχος είναι να γίνουν εκθέσεις λευκών συσκευών κι έτσι τα περισσότερα από τα φυσικά σημεία να γίνουν Public + Home. Συνολικά σήμερα είναι 27 και τα νέα καταστήματα που θα ανοίξουν θα είναι υπό αυτό το σήμα. Στόχος είναι να αντικατασταθούν τα περισσότερα μικρά καταστήματα και αυτό θα γίνει σταδιακά και όπου είναι εφικτό.
«Εστιάζουμε στην ανάπτυξη του concept Public + Home σε καταστήματα και είναι λογικό ότι ο τζίρος των οικιακών συσκευών όλο και θα αυξάνεται» ανέφερε ο κ. Μπουρλάς.
Όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας θα γίνει εξορθολογισμός δικτύου, δηλαδή κάποια μικρά καταστήματα 400-500 τ.μ. θα συγχωνευτούν. Θα κλείσουν και θα αντικατασταθούν από τα μεγαλύτερα. Ωστόσο για να γίνει αυτό θα πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο ακίνητο, άλλωστε τα μεγάλα καταστήματα είναι περίπου 2.000 τ.μ.. ενώ θα εξαρτηθεί και από την περιοχή.
Όπως για παράδειγμα το κατάστημα στο Αιγάλεω, το οποίο έκλεισε το 2024 και μεταφέρθηκε στο κατάστημα στο Ρέντη, καθώς ήταν μικρής έκτασης και δεν μπορούσε να έχει μεγάλη γκάμα προϊόντων.
Πάντως σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο για το 2025 έχει δρομολογηθεί το άνοιγμα τριών νέων Public + Home σε Αττική, Πελοπόννησο και σε κάποιο νησί, εκτός της Κρήτης, που μόλις πριν ένα μήνα άνοιξε τις πύλες του ένα νέο κατάστημα στο Ηράκλειο. Εξάλλου, η εταιρεία θα έχει παρουσία και στο Ελληνικό με ένα τριώροφο κατάστημα 2.800 τ.μ. ενώ και στην Κύπρο το άνοιγμα Mall στη Λεμεσό μπορεί να αποτελέσει ένα νέο σημείο για την ανάπτυξη του δικτύου στο νησί που σήμερα αριθμεί 6 καταστήματα.
Ο κλάδος οικιακών συσκευών
Στο μεταξύ η αλυσίδα, με βάση τη διοίκηση, θέτει το στόχο πωλήσεων ψηλά καθώς, λόγω και των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και αντικατάστασης συσκευών, πέρυσι έκλεισε με τζίρο στις οικιακές συσκευές πάνω από το επίπεδο των 100 εκατ. ευρώ, την ώρα που το 2023 ο τζίρος ήταν στα 70 εκατ. ευρώ το 2023.
Πλέον ο κλάδος αποτελεί το 25% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Το υπόλοιπο 50% του τζίρου προέρχεται από την τεχνολογία και το υπόλοιπο από τις οικιακές συσκευές και την κατηγορία πολιτισμού (βιβλία κλπ). Οι οικιακές συσκευές ξεπέρασαν το 2024 τα 100 εκατ. ευρώ.
«Το 2023 υπήρχε η δράση για τις συσκευές οπότε ήταν πολύ δυνατό, αλλά το like for like ήταν ανοδικό. Για εμάς ήταν η πιο ανοδική κατηγορία το 2024» όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ρόμπυ Μπουρλάς, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος στο Ιλιον.
To νέο κατάστημα στο Ιλιον
Στο, δε, πλάνο ανάπτυξης σε νέες περιοχές κομβική θέση έχει το νέο κατάστημα στο Ιλιον, που βρίσκεται στην Λ. Πετροπόλεως, ένα από τα εμπορικά σημεία της περιοχής που έχει αναφορά και σε όμορές περιοχές. Σε έναν χώρο που πολύ παλιά στεγαζόταν το Factory Outlet η αλυσίδα ουσιαστικά διαμορφώνει ένα σημείο διασκέδασης και εμπορίου καθώς εκτός από το Public που εκτείνεται σε δύο ορόφους (υπόγειο και ισόγειο) συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ, υπάρχει και ένα κατάστημα της αλυσίδας ένδυσης Sinsay, καθώς και μία αίθουσα μπόουλινγκ. Απασχολούνται περίπου 30 εργαζόμενοι και η συνολική επένδυση είναι ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Τιμές
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των τιμών, η διοίκηση της εταιρείας σημείωσε ότι οι λιανικές τιμές βασίζονται στο τιμές των προμηθευτών και το 2024 ήταν μία δύσκολη χρονιά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να οδηγούν σε ανατιμήσεις. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, αναζητούνται πάντα εναλλακτικές λύσεις ώστε όταν ανεβαίνουν οι τιμές να μπορούν να υπάρχουν και επιλογές με χαμηλότερες τιμές. Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσεται και το κομμάτι του private label, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι περίπου στο 5-10%.
Οι οικονομικές προβλέψεις
Αναφορικά με την εικόνα των οικονομικών επιδόσεων, η αλυσίδα, σε έναν κλάδο με «χτυπημένα» περιθώρια κερδοφορίας και έντονο ανταγωνισμό αναμένει θετική πορεία και ειδικότερα για πρώτη φορά θετικό free cash flow.
Υπενθυμίζεται για το 2024, ο κ. Μπουρλάς είχε προβλέψει πωλήσεις περίπου 500 εκατ. ευρώ, για λειτουργική κερδοφορία 25 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία αναπτύσσει δυναμικά το κομμάτι των online πωλήσεων. Πέρυσι έφτασε στο 30% του συνολικού τζίρου ενώ για φέτος υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει το 35%. Ανοδικά κινείται, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά και το market place με τις πωλήσεις το 2024 να είναι περίπου στα 30 εκατ. ευρώ. Ενώ ώθηση τη στις πωλήσεις αναμένεται και από το νέο πρόγραμμα ψηφιακός μετασχηματισμός για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που θα ξεκινήσει περί τα τέλη Φεβρουαρίου.
Γιώργος Αλεξάκης