Συνολικά, όπως σημείωσε ο Ιωάννης Κιτιξής κατά την παρουσίαση των έντονα φωτεινών γραφείων της εταιρείας, προσαρμοσμένων στις ανάγκες υβριδικής εργασίας, στο Ψυχικό όπου συστεγάζεται με την Cardlink, μόνο η άνοδος των ψηφιακών πληρωμών είναι στο +18% το πρώτο οκτάμηνο.
Στο μεταξύ ο όμιλος της Worldline, που είναι η πρώτη εταιρεία αποδοχής πληρωμών και εκκαθάρισης συναλλαγών στην Ευρώπη και τέταρτη εταιρεία πληρωμών στον κόσμο ενώ δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 40 χώρες, παρουσίασε έσοδα το 2023 ύψους 4,6 δισ. Ευρώ. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 δε και παρά τις προκλήσεις που φέρνουν οι πληθωριστικές πιέσεις στην κατανάλωση των νοικοκυριών, αναπτύσσεται συνολικά με ρυθμό 2% καταγράφοντας έσοδα 2,3 δισ. Ευρώ. Ο ελληνικός βραχίονας της δε, με βάση τη διοίκηση, αναμένεται το 2024 να ολοκληρώσει 700 εκατ. συναλλαγές αξίας 20 δισ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει άνω του 20% της συνολικής αξίας των καρτικών συναλλαγών, από το περίπου το 35% των τερματικών POS, που κυκλοφορούν (έχει συνεργασία με 270 χιλιάδες επιχειρήσεις από τις 700 χιλ. περίπου).
Στην Ελλάδα, όπως αναφέρθηκε, κατά το πρώτο οκτάμηνο του έτους, το οποίο ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό για τις εταιρείες του κλάδου λόγω της υποχρεωτικής διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές, η εταιρεία έθεσε σε ετοιμότητα 150.000 POS με ECR διασύνδεση. Για τον 2ο κύκλο ERP συστημάτων με POS διασύνδεση είναι σε ετοιμότητα 85.000, από τα 91.000 POS. Τα υπόλοιπα θα είναι έτοιμα προς το τέλος του Οκτωβρίου.
Θετικό, όπως αναφέρθηκε, ήταν το πρόσημο και για το Smart Pos app, το οποίο εξυπηρέτησε και νέους κλάδους που εντάχθηκαν στην υποχρεωτικότητα, όπως τα ΤΑΧΙ. Εκεί, οι ενεργοί χρήστες πλησιάζουν τους 40.000, καθώς η εφαρμογή μπορεί πλέον να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
Νέα πλατφόρμα
Στο πλαίσιο, επίσης, της διασύνδεση POS με ταμειακή, η Worldline προχώρησε, όπως σημείωσε η διοίκηση, στην υλοποίηση της πλατφόρμας All-in-One . Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη λύση που αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή, δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός.
Η συγκεκριμένη λύση παρέχει επιπλέον λειτουργικότητες για τέσσερις διαφορετικούς κλάδους δραστηριότητας:
- Retail (λιανική) με δημιουργία έως 10.000 προϊόντων της επιχείρησης και διαχείρισης αποθεμάτων,
- Travel (τουρισμός) με σύστημα κρατήσεων,
- Ordering(εστίαση) για λήψη παραγγελιών,
- Βooking (υπηρεσίες) για διαχείριση ραντεβού.
Ουσιαστικά η εταιρεία προωθεί easy πακέτα συναλλαγών, μια συνδρομητική υπηρεσία η οποία μέσω των τριών πακέτων που περιλαμβάνει (classic, advanced και premium) έχει ήδη μεγάλη απήχηση στην ελληνική αγορά. «Τα πακέτα ξεκινούν από τα 19 ευρώ, ήδη έχουν απήχηση και πιστεύουμε στο μέλλον θα αναπτυχθεί περαιτέρω» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτιξής.
Η αγορά
Συνολικά η πορεία των ηλεκτρονικών πληρωμών βαίνει αυξητικά μετά το 2019, όπου βέβαια, λόγω πανδημίας εκτοξεύτηκαν. Όπως σημείωσε, παρά την επιστροφή στο φυσικό κατάστημα των πελατών, ειδικά οι «καρτικές» συναλλαγές ανεβαίνουν ακολουθώντας την πορεία του ΑΕΠ αλλά και την ανοδική πορεία του τουρισμού. Ενισχυτικά στους ηλεκτρονικούς τρόπους πληρωμών λειτουργεί, όπως αναφέρεται και το ηλεκτρονικό εμπόριο, (e - commerce), αν και η μεγάλη μάζα συναλλαγών, όπως αναφέρθηκε, είναι ακόμη, με τις κάρτες με αγοραπωλησίες στο φυσικό κατάστημα.
Επίσης η διοίκηση της Worldline εξέφρασε την αισιοδοξία για την πορεία της αγοράς αλλά και τη μεγάλη συνεισφορά του κλάδου σε σχέση με την συμβολή του στην πάταξη της φοροδιαφυγής.
Το στοίχημα της διασύνδεσης
Να σημειωθεί ότι με βάση τα όσα είπε ο Ιωάννης Κιτιξής με τη σκληρή προσπάθεια των εταιρειών αποδοχής πληρωμών και εκκαθάρισης συναλλαγών ολοκληρώθηκε επιτυχώς την φετινή χρονιά και το δύσκολο στοίχημα της διασύνδεσης των ταμειακών με τα POS, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες της χώρας που δραστηριοποιούνται στην αποδοχή και εκκαθάριση πληρωμών. “Η διασύνδεση ήταν πολύ απαιτητική. Η αύξηση στα call centers της εταιρείας αυξήθηκε κατά 75% και απαίτησε τόσο νέο προσωπικό όσο και εκπαίδευση στο υφιστάμενο. Σε αυτή την κατακόρυφη αύξηση η εταιρεία κατάφερε να παρουσιάσει τις επιδόσεις του 2023 όπου είχε απαντήσει το 87% των εισερχόμενων κλήσεων αλλά απάντησε έναν άκρως ικανοποιητικό αριθμό” σημείωσε ο κ. Κιτιξής που τόνισε ότι με κόστος των εταιρειών που δέσμευσαν μεγάλο ποσοστό ανθρώπινων πόρων, αλλά και με σκληρές προσπάθειες της αγοράς ολοκληρώθηκε το όλο εγχείρημα.
Η φιλοσοφία της εταρείας και τα γραφεία
Όπως επίσης τόνισε π Country Head και Managing Director της Worldline στην Ελλάδα Ιωάννης Κιτιξής οι καινούριες εγκαταστάσεις αντανακλούν τη στρατηγική της εταιρείας για παροχή λύσεων στις επιχειρήσεις και σηματοδοτούν ένα ορόσημο, καθώς στο νέο κτήριο το concept One Stop Shop γίνεται πραγματικότητα, με τη συγκέντρωση των υπηρεσιών αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών.
Σημειώνεται ότι η κατασκευή των χώρων έγινε με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, και με γνώμονα την εξοικονόμηση ενέργειας, τη σωστή διαχείριση πόρων, το ευ ζην και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Νέα προϊόντα μετά τα POS
Σε σχέση με τη συνέχεια, η εταιρεία, για τη συνέχειά της, ποντάρει, σε νέα προϊόντα κι εφαρμογές με την αξιοποίηση της καινοτομίας αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης. Έτσι, η Wordline “πατώντας” στην άνοδο των ηλεκτρονικών πληρωμών που έφερε η υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών με τα POS κι έχοντας ολοκληρώσει την συγχώνευση με την εξαγορασθείσα Cardlink διευρύνει τα μερίδια αγοράς της, σε μια αγορά που όπως αποδεικνύουν οι τελευταίες εξελίξεις με τις “αψιμαχίες” γίνεται άκρως ανταγωνιστική για τους πρωταγωνιστές της.
Για την συνέχεια η Worldline σχεδιάζει μέσω του retail innovation hub της να φέρει κοντά τεχνικές εταιρείες και startups ώστε με την βοήθεια της καινοτομίας να λανσάρει νέες υπηρεσίες και εφαρμογές. Ήδη έχουν έρθει κοντά της οι εταιρείες ispace και Keyvoto, ετοιμάζοντας νέα προϊόντα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαχειρίζεται 126 εκατ. Κάρτες πληρωμών. Στον όμιλο εντάσσονται 7000 και πλέον εργαζόμενοι τεχνικοί με την εταιρεία να πραγματοποιεί 250 εκατ. Ευρώ σε επενδύσεις R&D ετησίως.
Παράλληλα η Worldline εξετάζει σοβαρά και τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, ειδικά σε λειτουργικούς για την επιχείρησης τομείς.
Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται, επίσης, το λανσάρισμα λειτουργικοτήτων όπως το Apple Pay & Google Pay, ώστε να διευκολυνθούν ακόμα περισσότερο οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές.
Κόντρα με τη VIVA
Σε σχέση με την υπόθεση που έχει αναδειχθεί στη δημοσιότητα με την εταιρεία viva η διοίκηση της Worldline εξέφρασε την απορία της για τον χρονισμό και τη σκοπιμότητα της όλης κίνησης της ανταγωνίστριας εταιρείας. Επιφυλάχθηκε, δε, για νομικές απαντήσεις σημειώνοντας ότι η εταιρεία δεν έχει μετακυλήσει κόστη σε τρίτους.
Υπενθυμίζεται ότι το όλο θέμα προέκυψε τις τελευταίες ημέρες μεταξύ της Viva Wallet και των δύο εκ των μεγαλύτερων εταιρειών επιχειρηματικού λογισμικού Entersoft και SoftOne με τον επικεφαλής της πρώτης να κατηγορεί τις τελευταίες για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού. Από πλευράς τους Entersoft και Softone αρνούνται τους ισχυρισμούς και απαντούν με δικό τους εξώδικο στον Χάρη Καρώνη ζητώντας του να ανακαλέσει τους «αναληθείς ισχυρισμούς».
Έκπληκτος, συγκεκριμένα, , δήλωσε, από την κίνηση του Χάρη Καρώνη και της Viva με εξώδικες καταγγελίες κατά της Entersoft και της SoftOne και στην αναφορά της Worldline, εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, χθες, ο Ιωάννης Κιτιξής, Όπως είπε, πλέον «η μπάλα παίζεται αλλού, στόχος είναι να ολοκληρώσουμε τις διασυνδέσεις ERP και ευτυχώς δόθηκε μια μικρή παράταση». «Εμείς δεν έχουμε κάνει κάτι παράτυπο, έχουμε μια εμπορική συνεργασία με την SoftOne όπως και με άλλες εταιρείες πληροφορικής».
Παράλληλα, η Viva στο εξώδικο κατηγορεί τις δύο εταιρείες πληροφορικής μαζί με τους δύο συνεργάτες τους (Worldline και epay), ότι προβαίνουν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και επιβάλλουν μεγάλες χρεώσεις.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κιτιξής, απαντώντας σε ερώτημα για τα κόστη της διασύνδεσης για τα ERPs τόνισε ότι η Worldline δεν προχωρά σε τέτοιες πρακτικές, δεν απορροφά ούτε έχει μετακυλήσει κανένα κόστος. Όπως είπε ο ίδιος, η διασύνδεση δεν γίνεται από τη Worldline καθώς ετοιμάζουν τα POS για να μπορέσουν να δεχτούν το software (δηλαδή το ERP).
«Εμείς δεν πάμε στον πελάτη. Η διασύνδεση γίνεται από τον τεχνικό της εκάστοτε εταιρείας», επισημαίνει. «Ακόμα η SoftOne έχει μηδενικό ποσοστό στις δικές μας συνεργασίες, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η συνεργασία, η μπάλα παίζεται αλλού αυτή τη στιγμή, στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τις διασυνδέσεις» τόνισε.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr