Όπως σημείωσε, η αποδοχή από τους του Χούθι της Υεμένης της διεθνούς παρέμβασης για την αποτροπή οικολογικής καταστροφής επιτρέπει την επισκευή του ακινητοποιημένου ακυβέρνητου πλοίου. Όπως, επίσης, σημείωσε ο κ. Τζαννετάκης, η καθυστέρηση της άφιξης του τάνκερ που είναι έμφορτο με 150.000 τόνους αργού δεν αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα.
Όπως είπε θα υπάρξει μια πίεση στο cash flow το Σεπτέμβριο, αλλά όχι κάτι σημαντικό καθώς η πώληση μετοχών στην Ελλάκτωρ έχει ενισχύσει τον “κουμπαρά” της εταιρείας. Σε σχέση με την παραγωγή όπως είπε η εταιρεία έχει εναλλακτικές λύσεις για προμήθειες. Να σημειωθεί ότι υπάρχει κι ένα δεύτερο φορτίο από τάνκερ με προέλευση από Λιβύη που αναμένεται να καθυστερήσει, ωστόσο και γι’ αυτό δεν υπάρχει σοβαρή ανησυχία.
Στο μεταξύ, με βάση όσα είπε ο κ. Τζαννετάκης η νέα μονάδα παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο της Motor Oil-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή αναμένεται να μπει σε εμπορική λειτουργία από τις αρχές του 2025 (το πρώτο τρίμηνο), καθώς η κατασκευή της νέας μονάδας έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η σύνδεσή της στο σύστημα. Σε δοκιμαστική, δε, λειτουργία (comissioning), αναμένεται να μπει τον Οκτώβριο. Σημειώνεται ότι πρόκειται για μια επένδυση αρχικού προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 877 MW.
Θετικές οι προοπτικές
Σε σχέση με τη γενικότερη πορεία της Motor Oil ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος τόνισε ότι αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2024 να καταγράψει περαιτέρω θετική πορεία ενισχυμένο, από την υψηλή ζήτηση στην ελληνική αγορά αλλά και την εξέλιξη των περιθωρίων διύλισης.
Όπως είπε, έπειτα από μια κάμψη των περιθωρίων διύλισης τον Ιούλιο, αναμένεται ανάκαμψη. Σημείωσε, χαρακτηριστικά, ότι η αγορά κάνει κύκλους. Πάντως τόνισε ότι η Motor Oil δεν λειτουργεί με ορίζοντα το τρίμηνο αλλά πολύ μεγαλύτερο διάστημα και ότι σύντομα η αγορά θα εξομαλυνθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ερώτηση σχετικά με την αύξηση της διεθνούς παραγωγικής δυναμικότητας με αφορμή τη λειτουργία διυλιστηρίου στη Νιγηρία, ανέφερε ότι η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας επιδρά αρνητικά σε λιγότερο σύνθετα διυλιστήρια που δεν είναι τόσο καλώς τοποθετημένα στο χώρο όσο αυτό της Motor Oil. Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις στην Κόρινθο ανέρχονται για φέτος στα 210 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με την έκτακτη εισφορά, ο κ. Τζαννετάκης, σημείωσε ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να οριστικοποιηθεί το ποσό που θα επιβαρύνει τη Motor Oil το οποίο εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί από 198-205 εκ. ευρώ, το οποίο και αποτελεί την πρόβλεψη που σχημάτισε στον ισολογισμό του πρώτου εξαμήνου.
Σχετικά με την Ελλάκτωρ, ανέφερε, ότι θα ακολουθήσουν και επόμενες μεταβιβάσεις μετοχών της Ελλάκτωρ από την Motor Oil στην Reggeborgh , 2,9% στις αρχές του 2025 και επίσης 2,9% στα μέσα του έτους, ενώ όπως είπε δεν υπάρχει κάποιο πλάνο σχετικά με την πώληση της υπόλοιπης συμμετοχής της Motor Oil στην Ελλάκτωρ.
Γιωργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr