Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης κ. Δημήτρης Πολιτόπουλος, η εταιρεία του έχει ήδη κλείσει ετήσια συμβόλαια συνεργασίας με γεωργούς της Θράκης, που ελέγχουν περί τα 10.000 στρέμματα προκειμένου να καλλιεργήσουν κριθάρι το οποίο και θα αγοράσει εξολοκλήρου. Οι εκτιμήσεις του ιδίου είναι ότι η πρώτη σχετική εσοδεία σε ελληνικό κριθάρι θα ξεπεράσει τους 2.000 τόνους, γεγονός που εάν επιβεβαιωθεί η εταιρεία του θα μπορέσει να καλύψει πάνω από το 80% της συνολικής παραγωγής του σήματος Βεργίνα που σήμερα φθάνει τα 130.000 εκατόλιτρα.
Ανάλογες συμφωνίες με Ελληνες γεωργούς εμφανίζεται να έχει κλείσει και ο πρωταγωνιστής του κλάδου που είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Πληροφορίες από τη πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου σούπερ μάρκετ- που ήδη έχει ενημερωθεί για τις επόμενες κινήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας υποστηρίζουν ότι η τελευταία αναμένει σε πρώτη φάση οι συνεργάτες της γεωργοί να την προμηθεύσουν με 3.000 τόνουςελληνικό κριθάρι. Ποσότητα που όμως είναι εξαιρετικά μικρή καθώς αντιπροσωπεύει κάτω από το 5% της συνολικής παραγωγής της εταιρείαςπου εκτιμάται ότι φθάνει τα 4 εκατ. εκατόλιτρα. Σημειώνεται ότι σήμερα η παραγωγή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πραγματοποιείται στις μονάδες που λειτουργεί στην Αθήνα, τη Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ μεγάλο τμήμα τoυ σήματος Αmstel «ακούγεται» ότι παράγεται στις εγκαταστάσεις της Lowenbrau Hellas.
Ο έλεγχος της ποιότητας της πρώτης ύλης αλλά και η χρησιμοποίηση της ελληνικότητάς της για την ενίσχυση των πωλήσεων ήταν οι βασικότερες αιτίες που ώθησαν τις επιχειρήσεις στην απόφαση παρασκευής ελληνικής μπύρας. Όπως ανέφερε ο κ. Δ. Πολιτόπουλος όταν έχεις τη δυνατότητα να προμηθεύεσαι την πρώτη σου ύλη από την χώρα στην οποία παράγεις και το προϊόν σου, τότε μπορείς να ελέγξεις την ποιότητά αλλά και να περιορίσεις το κόστος εκμηδενίζοντας τα μεταφορικά. Χαρακτηρηστικά συμπληρώνει ο ίδιος, μέχρι και πέρυσι το κόστος του κριθαριού αντιπροσώπευε το 30% του συνολικού κόστους παραγωγής μιας μπύρας. Ποσοστό που φέτος έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της γνωστής σε όλους εκτίναξης τιμών, όπωςισχύει και στο σιτάρι. Για του λόγου το αληθές συνεχίζει ο ίδιος πέρυσι το κριθάρι κόστιζε 300 ευρώ ο τόνος με προοπτική να ξεπεράσει τα 600 ευρώ το 2008. Αυτόματα αυτό σημαίνει ότι το κόστος αγοράς κριθαριού στο συνολικό θα αυξηθεί από 30% σε 40%.
Η απόφαση παρασκευής ελληνικής μπύρας αναμένεται ότι θα επιδράσει και στα μερίδια των εμπλεκομένων με τον κλάδο εταιρειών. Ο λόγος είναι ότι οι περισσότεροι Ελληνες καταναλωτές προτιμούν να επιλέγουν είδη που έχουν τοπική προέλευση.
Ολοκληρώνοντας για την πορεία της μπύρας στην Ελλάδα αξίζει να αναφερθεί ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης αν και ανοδικοί δεν φαίνεται να ξεπερνούν το 2%. Τη μερίδα του λέοντος των πωλήσεων την μοιράζονται λίγες εταιρείες. Συγκεκριμένα από τη μία μεριά η Αmstel και η Heineken που ανήκουν στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία και από την άλλη το σήμα Μύθος της ομώνυμης εταιρείας. Μολονότι δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία των μεριδίων που ελέγχουν, οι ενδείξεις είναι ότι το ποσοστό της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κυμαίνεται μεταξύ 80-90%, με δεύτερο το Μύθο, ο οποίος ελέγχει μόλις το 8%.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr