Έτσι, με βάση τα όσα δήλωσε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil (MOH) κ. Πέτρος Τζαννετάκης, πρώτος στόχος είναι η ολοκλήρωση της απόκτησης της Ηλέκτωρ.
Σημειώνεται ότι η Motor Oil, που κατέχει το 29,9% της Ελλάκτωρ, έχει καταθέσει πρόταση στην πρώην πλέον κατασκευαστική (Ελλάκτωρ), για την εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ. Μάλιστα, ο κ. Τζαννετάκης υπενθύμισε ότι πρόκειται για επενδυτική κίνηση που αποσκοπεί στον μετασχηματισμό της σε έναν ευρύτερο ενεργειακό όμιλο.
Όπως τόνισε ο αναπληρωτής CEO, η διαχείριση απορριμμάτων – πεδίο δραστηριότητας της Ηλέκτωρ – «αποτελεί τον τέταρτο αναπτυξιακό πυλώνα στο επιχειρησιακό σχέδιο του ομίλου για την ενεργειακή μετάβαση». Η Motor Oil, προς την επίτευξη αυτού του στόχου, έχει ήδη αποκτήσει τη Thalis, η οποία «αποδίδει εξαιρετικά υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς», συμπλήρωσε ο κ. Τζαννετάκης. «Η Ηλέκτωρ είναι ακόμα μεγαλύτερη εταιρεία, με μεγαλύτερο αποτύπωμα στην Ελλάδα», υπερθεμάτισε το ισχυρό στέλεχος της Motor Oil. «Η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου μας υπηρετείται με την πιθανή εξαγορά», όπως εξήγησε.
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο μετασχηματισμού της Motor Oil σε ενεργειακό όμιλο με 4 πυλώνες ανάπτυξης περιλαμβάνει τις ΑΠΕ, τα εναλλακτικά καύσιμα, την κυκλική οικονομία-διαχείριση αποβλήτων και τη διύλιση, εφοδιασμό και εμπορία καυσίμων, ορυκτών και εναλλακτικών.
Να σημειωθεί ότι η εξαγορά, όπως τόνισε, θα τεθεί υπό τον έλεγχο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
«Είναι συνεπές [το deal] στη στρατηγική μας για διαφοροποίηση, ή για την ακρίβεια για την προσθήκη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο προφίλ μας», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, η Motor Oil διαβλέπει σημαντικές προοπτικές στον κλάδο της διαχείρισης απορριμμάτων.
Οι κινήσεις για την Ελλάκτωρ
Αναφερόμενος στην Ελλάκτωρ και το αν έχουν ληφθεί αποφάσεις από τη Motor Oil σχετικά με την πώληση του μετοχικού της μεριδίου -είτε με την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης (put option), είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο- ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως η διαδικασία προχωρά βήμα-βήμα.
Τόνισε πως, σε πρώτη φάση, αναμένεται η καταβολή του μερίσματος από την Ελλάκτωρ, που αποφασίστηκε στη Γενική Συνέλευση της εταιρείας, και αμέσως μετά να ξεκαθαρίσει το «τοπίο» αναφορικά με το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς (call option) της Reggeborgh.
Αφού, πάντως, κλείσει το deal για την Ηλέκτωρ, η Motor Oil θα αποφασίσει τις κινήσεις της. «Δεν υπάρχει ιδιαίτερη βιασύνη από τη στιγμή που η υπόθεση προχωρά προς τη σωστή κατεύθυνση», είπε χαρακτηριστικά.
Το 2ο τρίμηνο
Σε σχέση με την συγκυρία, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως το 2ο τρίμηνο οι επιδόσεις του Ομίλου είναι βελτιωμένες σε ετήσια βάση, κατ΄ αρχάς με δεδομένο ότι το διυλιστήριο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, ενώ αντίθετα το 2ο τρίμηνο 2023 είχε διεξαχθεί εκτεταμένο πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης του διυλιστηρίου. Υπενθυμίζεται ότι εργασίες συντήρησης είχαν πραγματοποιηθεί σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του διυλιστηρίου, την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2023.
Αναφορικά με τα περιθώρια διύλισης, αυτά κινούνται σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα, ωστόσο με ανοδική τάση όσο οδεύουμε προς τη θερινή περίοδο. Η δυναμικότητα διύλισης παραμένει πάνω από τα 200.000 βαρέλια ετησίως, με τις πωλήσεις να ανακάμπτουν και τα αποθέματα να επιστρέφουν σε κανονικά επίπεδα.
Όσον αφορά τη λιανική αγορά καυσίμων και την αγορά ρεύματος και αερίου, οι επιδόσεις παραμένουν ισχυρές. Παράλληλα, οι εκτιμήσεις μιλούν για μία πολύ ισχυρή τουριστική σεζόν, γεγονός που θα επηρεάσει άμεσα τις πωλήσεις λιανικής.
Όπως, μάλιστα, είπε, αναφερόμενος στη χρήση των πρώτων μηνών του 2024, πρόκειται για το δεύτερο καλύτερο 1ο τρίμηνο στην ιστορία της Motor Oil, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών. Αναφέρθηκε στην ανοδική πορεία που είχε η εγχώρια αγορά καυσίμων, η οποία κινήθηκε, στο σύνολό της, αυξητικά κατά 4,3% σε ετήσια βάση, με τα καύσιμα κίνησης να σημειώνουν άνοδο κατά 2% και τα αεροπορικά – ναυτιλιακά καύσιμα κατά 10,7%.
Όσον αφορά τον επιμερισμό ανά τύπο καυσίμου κίνησης, υπογράμμισε πως οι βενζίνες κατέγραψαν άνοδο κατά 3% και το ντίζελ κίνησης κατά 4,5%. Μείωση καταγράφηκε μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης, κατά 2,5%.
Τέλος, επισήμανε πως παραμένει ίδιο το guidance για το CAPEX. Υπενθυμίζεται ότι η πρόβλεψη για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες σε επίπεδο Ομίλου είναι 340 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο εταιρείας στα 210 εκατ.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr