Πιο συγκεκριμένα τις θέσεις τους κατέθεσαν η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Δ/ντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας METRO, η Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Ετ. Υποθέσεων & Επικοινωνίας, Japan Tobacco και η Νατάσσα Πασχαλάκη, Group CHRO, Γενική Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου Eurobank.
Συντονίζοντας τη συζήτηση η κ. Κατερίνα Παπανικολάου, Senior Manager, Head of Skills and DEI services ανέφερε πως «ως παλαίμαχος για 2ο χρόνο εδώ μαζί σας βλέπω μεγάλη αλλαγή. Πέρυσι δειλά - δειλά ξεκινήσαμε να συζητάμε για τη «συμπερίληψη» και «ποικιλομορφία» στις επιχειρήσεις και έχουμε καταφέρει, πλέον, να έχουμε κάτι πιο ουσιαστικό και ενθαρρυντικό: έχουν πλέον ανοίξει πολλές εποικοδομητικές συζητήσεις. Αναμένουμε μεγάλες εξελίξεις, μέσα στο 2024, θα δούμε πολλά πράγματα να αλλάζουν».
Μιλώντας στο πλαίσιο του πάνελ με τίτλο «Συμπερίληψη και ποικιλομορφία: Τι προσφέρουν πραγματικά σε μια εταιρεία», η Γενική Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου Eurobank τόνισε πως είναι οι ίδιες οι διοικητικές ομάδες των εταιρειών που θα πρέπει να περάσουν το μήνυμα για την απαραίτητη αλλαγή της κουλτούρας, ακούγοντας τους εργαζομένους και προσφέροντας χώρο σε όλους να εκφραστούν ελεύθερα.
Αναφέρθηκε, επίσης, στο τρίπτυχο των πολιτικών που έχει αναλάβει η Eurobank για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την καταπολέμηση της βίας και της παρενόχλησης, και την ενίσχυση της ενσωμάτωσης τονίζοντας πως κρίσιμο είναι να μπορούν δημιουργηθούν οι συνθήκες προκειμένου να νιώσει μέλος μιας ομάδας κάθε εργαζόμενος.
Στο πλαίσιο αυτό, το πρώτο βήμα για την αλλαγή κουλτούρας είναι η επίγνωση και η συναντήληψη. «Η συμπερίληψη και η ενσωμάτωση πρέπει να γίνουν ένα με τις έννοιες του σεβασμού και της αξιοπρέπειας» σημείωσε υπογραμμίζοντας, παράλληλα, πως η αποδοχή της μοναδικότητας κάθε εργαζόμενου μπορεί να κάνει πιο δημιουργικό και ανθρώπινο το εργασιακό περιβάλλον κάθε εταιρείας.
Σημείωσε, δε, πως για να έχουν αποτελεσματικότητα οι πολιτικές αυτές, είναι σημαντικό να χαρακτηρίζονται από συνέπεια, αντοχή στο χρόνο, γνησιότητα και αυθεντικότητα. Ειδική μνεία έκανε στο πρόγραμμα mentoring από γυναίκες σε γυναίκες «Women In Banking» που η Τράπεζα υλοποιεί για δεύτερη διαδοχική χρονιά με συμμετοχή περισσότερων από 120 στελεχών της καθώς και στην πρωτοβουλία «Τhe Boardroom».
Όπως είπε, η πως η Eurobank ήταν η πρώτη Τράπεζα που είδε την αξία της προσπάθειας να στηριχθούν οι γυναίκες επαγγελματίες με υψηλή κατάρτιση να εξασφαλίσουν μία θέση στα Διοικητικά Συμβούλια εταιρειών και πρωτοστάτησε για να έρθει και στην Ελλάδα. Παράλληλα, ανέφερε πως η Τράπεζα υλοποιεί ήδη πολιτικές για την ασφαλιστική κάλυψη όλων των τύπων κοινωνιών.
«Το λιανεμπόριο τροφίμων μπορεί να γίνει φορέας μηνυμάτων και συμπερίληψης στην κοινωνία» σημείωσε η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας METRO και υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι εργαζόμενοι και οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου προκειμένου να διατηρήσουν ζωντανή την εφοδιαστική αλυσίδα κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.
«Το όπλο μας είναι να κεφαλαιοποιήσουμε την ισχυρή κοινωνική δύναμη στη σωστή κατεύθυνση» τόνισε και ανέφερε πώς οι εργαζόμενοι της εταιρείας που έρχονται σε επαφή με το κοινό είναι εκείνοι που τελικά βρίσκονται σε επιθετικές συμπεριφορές πελατών απέναντι «στο διαφορετικό».
«Με 11.000 ανθρώπους στόχος μας είναι να έχουμε 11.000 υγιή κύτταρα που θα αντιδράσουν με σεβασμό απέναντι στην επιθετικότητα» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Δίνοντας μία εικόνα της οργανωτικής δομής της εταιρείας δήλωσε πώς «είμαστε συμπεριληπτικοί» και ανέφερε πως η METRO έχει 250 διαφορετικές ειδικότητες εργαζομένων σε όλη την Ελλάδα, από το σύνολο των 11.000 εργαζομένων οι 7.200 είναι γυναίκες, ενώ σημαντική είναι και η παρουσία εργαζομένων άλλων θρησκειών σε διαφορετικές περιοχές της χώρας.
Τόνισε, δε, πως οι διαφορετικές καταβολές των εργαζομένων δημιουργούν προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση, ενώ η πληθώρα διαφορετικών απόψεων συμβάλλει στη λήψη ορθότερων αποφάσεων. Στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα, κατέληξε πως «Το φως πάντα ξεκινάει από μέσα μας και το σκοτάδι δε φεύγει από μόνο του, πρέπει να ανοίξεις το διακόπτη».
«Αυτογνωσία και βαθιά κατανόηση του περιβάλλοντος» είναι τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που ωθούν τις εταιρείες στην υλοποίηση πολιτικών και δράσεων για την προώθηση της ισότητας και της συμπερίληψης τόνισε η Διευθύντρια Ετ. Υποθέσεων & Επικοινωνίας, Japan Tobacco, κ. Γεωργία Καρούντζου ενώ αναφέρθηκε και στο θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο.
Όπως είπε, ενώ στο παρελθόν το πλαίσιο αυτό δεν ήταν βοηθητικό, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει άλματα στην προώθηση των ίσων ευκαιριών και την θεσμική κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων.
Τόνισε, δε, πως η παράμετρος αυτή μπορεί να παίξει σημαντικό λόγο για πολυεθνικές εταιρείες να επενδύσουν στην Ελλάδα και στο προσωπικό τους στη χώρα.
Μιλώντας για τους σχεδιασμούς που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες στην κατεύθυνση αυτή τόνισε πως πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί χρόνο «Η αλλαγή δεν γίνεται πατώντας ένα κουμπί. Θέλει δουλειά. Δε γίνεται μόνο στο παραπέντε να χαράξουμε αυτές τις πολιτικές, Πρέπει νωρίτερα να έχει δημιουργηθεί αυτή η κουλτούρα».
Εστίασε στο σημαντικό ρόλο που παίζει η επικοινωνία στην προώθηση της διαφάνειας τονίζοντας πως «η επικοινωνία εμπνέει και ανοίγει τον διάλογο. Από τη στιγμή που εκτίθεσαι θα υπάρχει και αντίδραση, θα πάρεις ένα feedback το οποίο μόνο καλό μπορεί να φέρει», ενώ υπογράμμισε πως οι πρωτοβουλίες αυτές δεν αποτελούν νομική αλλά ηθική υποχρέωση για τις επιχειρήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr