Δεν είναι τυχαίο ότι στα άμεσα επενδυτικά σχέδια των εταιρειών του τομέα των Logistics βρίσκονται οι επενδύσεις σε πληροφοριακά συστήματα, η αναδιοργάνωση των διαδικασιών στα logistics και η εκπαίδευση των εργαζομένων.
Κομβικό σημείο για τον κλάδο είναι η στροφή των εταιρειών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, με το 40% να δραστηριοποιείται ήδη στο e-commerce και άλλο ένα 40% να βρίσκεται στο μεταβατικό στάδιο προς την ίδια κατεύθυνση. “Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να συμπαρασύρει και τις μεταφορικές εταιρείες οι οποίες, με τα κατάλληλα κίνητρα, θα μπορέσουν να εκσυγχρονίσουν τον παλαιωμένο στόλο που διαθέτουν και να υποστηρίξουν με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες διανομής που διαμορφώνονται”, διαπιστώνει η 5η πανελλήνια έκθεση της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.
Μελλοντικές τάσεις στα logistics
Σε γενικό πλαίσιο τα μηνύματα της έρευνας είναι αισιόδοξα, αφού σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες, βλέπουν ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ελληνική αγορά των logistics.
Η υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών, η διαμόρφωση σαφούς νομοθεσίας αναφορικά με την αδειοδότηση ΚΑΔ, η εξεύρεση επενδυτικών κεφαλαίων, η εναρμόνιση των στρατηγικών πλάνων με πρακτικές που βασίζονται στην αειφόρα ανάπτυξη, αλλά και η εξεύρεση εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες αναπροσαρμογής του κλάδου.
Από τα ευρήματα της έρευνας, παρατηρήθηκε επίσης ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας και η ανάπτυξη νέων συστημάτων έχει συμβάλει στην αύξηση των παρεχόμενων online υπηρεσιών. Επίσης, ενδιαφέρον εύρημα είναι το αυξημένο ενδιαφέρον των εταιρειών logistics για τη χρήση μικρών και μεσαίων οχημάτων με σκοπό να αυξηθεί τόσο η ταχύτητα, όσο και η ευελιξία των διανομών εντός της πόλης.
Όπως διαπιστώνει η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σίγουρα η πανδημία COVID-19 αποτέλεσε επιταχυντή για την έναρξη δράσεων αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η θέση της Ελλάδας
Η Ελλάδα παρουσιάζει πτώση στην παγκόσμια αγορά logistics (42η θέση LPI) με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2018, ωστόσο το τελευταίο χρονικό διάστημα παρουσιάζει βελτίωση η οποία διαφαίνεται πως θα αποτυπωθεί τα επόμενα έτη.
Αρκετές είναι οι εταιρείες που έχοντας προϋπολογίσει το κόστος logistics στο συνολικό λειτουργικό τους κόστος, έχουν επιλέξει το ενδοεπιχειρησιακό μοντέλο λειτουργιών και έχουν επιτύχει έως ένα βαθμό, να έχουν τα σχετικά μεγέθη τους πολύ κοντά σε αυτά των εταιρειών 3PL.
Ταυτόχρονα, όμως, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, το ποσοστό ανάθεσης υπηρεσιών σε εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) κυμαίνεται σε χαμηλή κλίμακα σε σχέση με το μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι δε δραστηριότητες της μεταφοράς/διανομής και της αποθήκευσης αποτελούν τις δυο βασικές δραστηριότητες, που αναθέτουν οι εταιρείες σε τρίτους παρόχους υπηρεσιών logistics.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr