Την ανάπτυξη τοπικών αλυσίδων αξίας και τη διασφάλιση αειφορικών τρόπων επιχειρηματικής ανάπτυξης έχει ως στρατηγικό στόχο ο Όμιλος Metaxa Hospitality Group που παρουσίασε το περασμένο Σαββατοκύριακο την έκθεση βιωσιμότητας για την διετία 2019-2020.
Μάλιστα αναγνωρίζοντας το βασικό «μήνυμα» που προέκυψε από την πανδημία για τη σημασία της επιστροφής στα σημαντικά και στα θεμελιώδη, ο Όμιλος επέλεξε, συμβολικά, με το ξεκίνημα της νέας σεζόν, να παρουσιάσει την Έκθεση Βιωσιμότητάς του στον Ασφεντάμη της Κρήτης, από όπου ξεκίνησε το όραμα του ιδρυτή του το 1968, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο, την κομβική θέση που έχουν στη λειτουργία του όλα αυτά τα χρόνια η κοινωνική προσφορά και η βιώσιμη διακυβέρνηση.
Όπως αναφέρεται από τη διοίκηση του Ομίλου, πέραν της αποτύπωσης της αξίας που δημιουργεί το Metaxa Hospitality Group για το φυσικό περιβάλλον, τους ανθρώπους του, την οικονομία και την ευρύτερη κοινωνία, μέσα από τις σελίδες της εν λόγω έκθεσης, ο Όμιλος πρωτοπόρος σε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης, φιλοδοξεί να ενισχύσει το διάλογο για θέματα βιωσιμότητας με τους πελάτες του, τους συνεργάτες του και όλα τα Ενδιαφερόμενα Μέρη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Metaxa Hospitality Group με τζίρο το 2019 πάνω από 40,42 εκατ. ευρώ «παρήγαγε» κοινωνικό προϊόν ύψους 12.949.867 ευρώ. Μάλιστα εν μέσω πανδημίας και δύσκολης συγκυρίας επέλεξε και το 2020 και το 2021 να λειτουργήσει και τις τρεις μονάδες του στηρίζοντας εργαζόμενους και προμηθευτές. Μάλιστα το 2020 έγραψε τζίρο μόλις 13,26 εκατ. ευρώ και δημιούργησε κοινωνικό προϊόν ύψους περί τα 8 εκατ. ευρώ (μισθοδοσία, φόροι προ το δημόσιο, ασφαλιστικές εισφορές, δημοτικά τέλη κ.λ.π.).
«Στο Metaxa Hospitality Group, δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Ανδρέας Μεταξάς, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ελαχιστοποιούμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμά μας και μεγιστοποιούμε το θετικό αποτύπωμά μας στην οικονομία και στην κοινωνία. Με τις αρχές της επιχειρηματικής ηθικής, της πρωτοπορίας και της βιωσιμότητας να διαπερνούν οριζόντια το σύνολο της στρατηγικής και της λειτουργίας του Ομίλου μας, δημιουργούμε νέες υπεραξίες για τον ελληνικό τουρισμό και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε».
Ένα νούμερο μάλιστα που δείχνει το μέγεθος του αποτυπώματος του Ομίλου στην εθνική οικονομία και την τοπική ανάπτυξη είναι το 2019 και 2020, με βάση την έκθεση βιωσιμότητας, το συνολικό κοινωνικό προϊόν του ομίλου ξεπέρασε τα 21 εκατ. ευρώ.
Ειδική αναφορά γίνεται μάλιστα στην έκθεση βιωσιμότητας του Metaxa Hospitality Group στους τοπικούς προμηθευτές που είναι, όπως τονίζει η διοίκηση, προτιμητέοι και αποτελούν σταθερούς συνεργάτες με σχέσεις ζωής.
Όπως αναφέρεται οι αγορές των επισιτιστικών τμημάτων και των τριών ξενοδοχείων τόσο το 2019 όσο και το 2020 σε ποσοστό από 36,84% μέχρι και 44% πραγματοποιούνταν από την Κρήτη για τα δυο κρητικά ξενοδοχεία, ενώ ένα επιπλέον 24%-33% έγινε από την υπόλοιπη Ελλάδα. Για την μονάδα στη Σαντορίνη το 18%-20% πραγματοποιούνταν από το νησί και το 59%-62% από την υπόλοιπη Ελλάδα, της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης. Ο όμιλος και για τα τρία ξενοδοχεία πραγματοποίησε αγορές από το εξωτερικό σε ποσοστό από 18%-32% ανάλογα το έτος και το ξενοδοχείο.
Επίσης σημαντική είναι η συμβολή του την τοπική απασχόληση καθώς στρατηγική του είναι να προσελκύει εργαζόμενους από τις τοπικές κοινότητες στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται. Κατά τη διάρκεια του 2019, ο Όμιλος προσέλαβε 724 υπαλλήλους με σχετική αναλογία σε άνδρες (337) και γυναίκες (387). Η καταγωγή τους, ένα άλλο διακριτικό κριτήριο, ήταν κατά βάση Ελληνική (598 ντόπιοι ή διέμεναν μόνιμα στην Κρήτη και τη Σαντορίνη και 188 ντόπιοι ή διέμεναν μόνιμα σε άλλα μέρη της Ελλάδας), ενώ η πλειοψηφία των εργαζομένων ήταν μεταξύ 18-29 ετών (278). Κατά τη διάρκεια του 2020, ο Όμιλος προσέλαβε 604 υπαλλήλους με σχετική αναλογία σε άνδρες (285) και γυναίκες (319). Η καταγωγή τους, ήταν κατά βάση Ελληνική (535 ντόπιοι ή διέμεναν μόνιμα στην Κρήτη και τη Σαντορίνη και 65 ντόπιοι ή διέμεναν μόνιμα σε άλλα μέρη της Ελλάδας), ενώ η πλειοψηφία των εργαζομένων ήταν μεταξύ 30-39 ετών (183).
Εκτός από την έμφαση που δίνει ο όμιλος σε θέματα ανακύκλωσης, ορθής διαχείρισης του νερού, και προστασίας του περιβάλλοντος εστιάζει και στην αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για την λειτουργία των ξενοδοχείων.
Από το 2021 στο ξενοδοχείο Creta Maris έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί Φωτοβολταϊκό Σύστημα Παραγωγής ενέργειας, το οποίο αναμένεται να αποδίδει 15.000 KWh το μήνα. Ακόμη στο τέλος του 2021, ο Όμιλος ολοκληρώνει μια σημαντική επένδυση σε φωτοβολταϊκό πάρκο στη Βόρεια Ελλάδα, από το οποίο θα παράγονται 2 MW, ενώ θα εγκαταστήσει και φωτοβολταϊκό σε υπαίθριο χώρο του ξενοδοχείου TUI Magic Life Candia Maris. Η ενέργεια που θα παράγεται θα είναι ικανή να καλύψει σημαντικό μέρος των αναγκών των ξενοδοχείων.
Ο Όμιλος αποτελείται από τα ξενοδοχεία Creta Maris Beach Resort 5* στη Χερσόνησο του Ηρακλείου (πρόκειται για το πρώτο ξενοδοχείο του Ομίλου) με 681 δωμάτια, το TUI Magic Life Candia Maris 5* στην Αμμουδάρα του Ηρακλείου, με 315 δωμάτια και το Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa 5* στη Σαντορίνη, με 63 δωμάτια και δυο βίλες.
Επίσης διαθέτει ένα συνεδριακό κέντρο, από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα, στη Χερσόνησο. Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξής του, ο Όμιλος επεκτείνει τις δραστηριότητές του στη διαχείριση ξενοδοχείων και παράλληλα επικεντρώνεται σε επενδύσεις στη Σαντορίνη, ενώ προχωρά και την επένδυση στο Καβούσι της Ιεράπετρας στην Κρήτη, που έχει εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr