Όπως επισημαίνεται, «Εδώ και πολλά χρόνια η ελληνική οικονομία έχει αντιμετωπίσει πρωτοφανείς -ακόμη και για τα διεθνή δεδομένα - οικονομικές προκλήσεις. Την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις και το τραπεζικό σύστημα έφθασαν στα όρια τους. Δεδομένων των υποχρεώσεων που απορρέουν για το τραπεζικό σύστημα από τη συμμετοχή του στο ευρωσύστημα και τις οδηγίες λειτουργίας καθώς και τις μνημονικές υποχρεώσεις, η τραπεζική αγορά από τον εναγκαλισμό με τις επιχειρήσεις έφτασε στον αντίποδα της δυσπιστίας και της επιφυλακτικότητας, αποκλείοντας πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις από την πρόσβαση σε οικονομική συνεργασία με το τραπεζικό σύστημα» αναφέρεται στην επιστολή, στην οποία τονίζεται πως «καθώς η οικονομία σταδιακά ανακάμπτει και οι εκτιμήσεις δείχνουν την πλήρη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ανάπτυξη, το τραπεζικό σύστημα σταδιακά θα πρέπει να επαναφέρει τη σχέση εμπιστοσύνης και λειτουργικότητας που του αρμόζει ώστε να εξυπηρετεί τους πελάτες με τρόπο αξιοπρεπή, ιδιαίτερα για τους επιχειρηματίες».
Στο πλαίσιο αυτό, το ΒΕΘ επισημαίνει σημεία που χρήζουν βελτίωσης από την πλευρά του τραπεζικού συστήματος, προκειμένου να αναβιώσει η καλή σχέση συνεργασίας του με τις επιχειρήσεις:
-Βασική διαπίστωση είναι πως αρχικά η οικονομική κρίση μείωσε αισθητά τα σημεία εξυπηρέτησης, μετά ήρθε και η πανδημία να περιορίσει κάθετα τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πελατών ανά κατάστημα. Οι διοικήσεις των τραπεζών, ως όφειλαν, προσπάθησαν να αντισταθμίσουν αυτή την εξέλιξη με την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων μεταφέροντας πολλές τους υπηρεσίες στο ηλεκτρονικό επίπεδο. Ωστόσο, κάποιες ειδικές τραπεζικές λειτουργίες οι οποίες μάλιστα αφορούν πολλές επιχειρήσεις - μέλη του ΒΕΘ, δεν έχουν συμπεριληφθεί στην αναδιοργάνωση της εξυπηρέτησης πελατών του τραπεζικού συστήματος.
Συγκεκριμένα ενώ η ψηφιακή υπογραφή είναι νόμιμη και αποδεκτή και από το ελληνικό κράτος, οι τράπεζες επιμένουν στη μη υιοθέτηση της χρήσης της ψηφιακής υπογραφής, αναγκάζοντας τους επιχειρηματίες που είναι νόμιμοι εκπρόσωποι εταιριών να χάνουν χρόνο συχνά ακόμη και για μικρό-τραπεζικές εργασίες που απαιτούν υπογραφή.
Σημειώνεται πως η αναδιάρθρωση του οικονομικού περιβάλλοντος έχει επιφέρει μείωση των εργαζομένων και στις βιοτεχνικές επιχειρήσεις, κατά συνέπεια ο χρόνος είναι πολύτιμος και δεν υπάρχει διαθέσιμος για αναμονές σε ουρές – πολλές φορές έξω από το κατάστημα με κακές καιρικές συνθήκες.
-Επιπρόσθετα, σημαντική παράμετρος χρόνο-καθυστέρησης των μελών του ΒΕΘ στην τραπεζική τους εξυπηρέτηση αποτελεί η διαχείριση – είσπραξη των επιταγών, καθώς αρκετές επιχειρήσεις χρειάζονται ένα υπάλληλο για να τις παρακολουθεί και να τις εισπράττει. Επιπλέον αλλάζουν διαρκώς και οι απαιτήσεις ταυτοποίησης των υπαλλήλων που πηγαίνουν για την είσπραξη χωρίς να υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση.
Αυτό θα μπορούσε να επιλυθεί μέσω της ενσωμάτωσης των επιταγών στο e-banking με την δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικών επιταγών που να μεταβιβάζονται μέσω e-banking.
«Οι δεκάδες χιλιάδες ώρες που επιβαρύνουν τους εργοδότες πρέπει να αξιοποιηθούν σε παραγωγικές δραστηριότητες που θα συνδράμουν στην οικονομική ανάπτυξη και όχι σε αδιανόητες και αχρείαστες καθυστερήσεις» αναφέρεται καταληκτικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr