Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, τέτοια καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για την στήριξη των ΜΜΕ είναι:
* Τα επιχειρηματικά κεφάλαια (Venture Capital), που μπορούν να παρέχουν κεφάλαια στις ΜΜΕ ιδιαίτερα στις νέες με υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης και κερδοφορίας. Τα Ταμεία επιχειρηματικών κεφαλαίων χρειάζονται ευνοϊκό και σταθερό περιβάλλον για να λειτουργούν. Θα πρέπει να εξαλειφθούν τα εμπόδια κανονιστικού και φορολογικού χαρακτήρα στις επενδύσεις αυτών των Ταμείων και να διευκολύνονται οι διασυνοριακές τους επενδύσεις.
* Τα μικροδάνεια (Microcredits) που στοχεύουν στην ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, κυρίως με τη διευκόλυνση πρόσβασης στη χρηματοδότηση των πολύ μικρών επιχειρήσεων, νέων ή υφισταμένων, καθώς και των αυτοαπασχολουμένων. Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν μια νομοθεσία που να διευκολύνει την παροχή μικροδανείων.
* Υβριδικές μορφές χρηματοδότησης (Mezzanine finance) που συνδυάζουν τα δάνεια με τα συμμετοχικά κεφάλαια, που μπορούν να είναι ένας συμπληρωματικός τρόπος χρηματοδότησης για την ίδρυση, την ανάπτυξη ή τη μεταβίβαση των ΜΜΕ, την εισαγωγή καινοτομίας. Αυτή η μορφή χρηματοδότησης αρχίζει να αναπτύσσεται αλλά παραμένει περιορισμένη σε σύγκριση με τη δανειοδότηση. Αυτό συμβαίνει σε ορισμένα κράτη που χρειάζεται να κάνουν περισσότερη πρόοδο σε αυτό τον τομέα.
* Τιτλοποίηση δανείων (Securitisation of loans) ούτως ώστε οι τράπεζες να διαθέτουν πρόσθετα κεφάλαια για τη παροχή δανείων στις ΜΜΕ. Οι κυβερνήσεις έχουν σημαντικό ρόλο για την ενθάρρυνση ανάπτυξης τέτοιων μηχανισμών.
Όπως εξηγεί η επιστολή του υπουργείο Αναπτυξης, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των ΜΜΕ, στο άτυπο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας που πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβόνα από 20-21/7/07 συζητήθηκε και η χρηματοδότηση των ΜΜΕ, ενώ τονίστηκε ότι η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα εξαρτάται από μια ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική χρηματοδοτική αγορά που να επιτρέπει νέες επιχειρηματικές ιδέες να εισαχθούν γρήγορα στην αγορά.
Συμφωνήθηκε ότι νέα καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία χρειάζονται να αναπτυχθούν, προκειμένου να στηρίξουν τις ΜΜΕ στις ενέργειές τους ιδίως για την αξιοποίηση των καινοτομιών και της νέας τεχνολογίας, την πρόσβασή τους στις διεθνείς αγορές και την προσαρμογή τους στις απαιτήσεις του νέου ενεργειακού, οικονομικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος.