Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η έγκριση αυτή ακολουθεί εκείνη που είχαν λάβει εδώ και λίγους μήνες από την Κομισιόν η Carrefour SA και η ελληνική εταιρεία Μαρινόπουλος να δημιουργήσουν κοινοπρακτικό σχήμα με την Emporiki Bank με στόχο την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στους καταναλωτές.
Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται από τη νέα κοινοπραξία θα είναι έκδοση καρτών και δανείων και ασφαλιστικών προγραμμάτων με ανταγωνιστικούς όρους μέσα από τον χώρο των σούπερ μάρκετ. Ο Όμιλος Carrefour δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα σε πολλές χώρες, όπως Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Βέλγιο, με ανάλογες μορφές συνεργασίας με τραπεζικούς οργανισμούς.
Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ουσιαστικά νέα δεδομένα στην προώθηση τραπεζικών προϊόντων, εντείνοντας ακόμη περισσότερο τον οξύ ανταγωνισμό που ήδη επικρατεί σε αυτή την αγορά και από την άλλη θεωρείται θέμα χρόνου πια και άλλοι λιανέμποροι να ακολουθήσουν το παράδειγμα του ομίλου Carrefour.
Σύμφωνα με επώνυμους παράγοντες του λιανεμπορίου όλοι σχεδόν σήμερα οι εκπρόσωποί του κλάδου συζητούν με τραπεζικά ιδρύματα της χώρας ούτως ώστε να τοποθετήσουν και αυτοί στα «ράφια» τους τραπεζικά προϊόντα. Γεγονός που κάθε άλλο παρά από εύκολη υπόθεση είναι υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές καθώς απαιτείται πολύ υψηλού επιπέδου οργάνωση, τεχνική υποστήριξη και βεβαίως αρκετά μεγάλο χώρο για να στηθεί το όλο εγχείρημα. Πρόβλημα χώρου στα καταστήματά τους, ωστόσο, αναφέρουν πηγές δεν αντιμετωπίζουν ουσιαστικά δύο αλυσίδες μόνο και συγκεκριμένα ο όμιλος Carrefour και ο ΑΒ, καθώς και οι δύο λειτουργούν αρκετά υπερμάρκετ . Πληροφορίες πάντως που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν ότι μετά και από την στρατηγική συμφωνία του ομίλου Carrefour, πιο θερμοί με την ιδέα να προχωρήσουν σε προσφορά τραπεζικών προϊόντων είναι ο ΑΒ, ο Σκλαβενίτης και ο Βερόπουλος.
Το σίγουρο είναι και αυτό επιβεβαιώνεται κάθε τόσο από τις κινήσεις των μεγάλων, όπως δημιουργία τουριστικών γραφείων, πρατηρίων βενζίνης, συμφωνίες με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας κ.λπ. ότι σε κάποια χρόνια από σήμερα τα καταναλωτικά αγαθά δεν θα είναι η βασικότερη πηγή εσόδων για τα σούπερ μάρκετ. Γεγονός που πλέον στο εξωτερικό είναι δεδομένο. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται ολοταχώς και η ελληνική αγορά και για του λόγου το αληθές σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων της Carrefour-Μαρινόπουλος το οποίο και εκτιμάται στο 40% προέρχεται από τα είδη για το σπίτι και όχι από τρόφιμα
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προσφορά πιστωτικών καρτών αλλά και τα καταναλωτικά δάνεια προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των λιανέμπορων που επιθυμούν να διεισδύσουν σε αυτή την αγορά, καθώς πρόκειται για δύο τραπεζικά προϊόντα που πλέον ο καταναλωτής όχι μόνο τα γνωρίζει αλλά και τα επιλέγει πιο συχνά για τις συναλλαγές του. Είναι χαρακτηρηστικό ότι αγορές στα σούπερ μάρκετ με πλαστικό χρήμα πραγματοποιούν πια σήμερα οι τέσσερις στους δέκα καταναλωτές κάτοχοι καρτών. Παρόλα ταύτα η απόσταση από τα ποσοστά χρήσης των καρτών που παρατηρούνται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθεί να είναι μεγάλη. Ενδεικτικό είναι ότι το 20% των πληρωμών που κάνουν οι Έλληνες γίνονται με πιστωτικές κάρτες όταν το μέσο αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 70%.
Η είσοδος στην αγορά των τραπεζικών προϊόντων ωστόσο δεν είναι το μοναδικό εναπομείναν πεδίο δράσης που ενδιαφέρει τους λιανέμπορους καθώς πληροφορίες θέλουν εκπροσώπους του κλάδου να έχουν ξεκινήσει συζητήσεις ακόμη και με αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου σε μερικά χρόνια από σήμερα να πωλούν ακόμη και αυτοκίνητα στον προαύλιο χώρο τους. Απίστευτο και όμως καθ όλα αληθινό στο εξωτερικό (κοίτα Wal Mart).