«Ενεργοποιούμε την Αμυντική μας Βιομηχανία. Ήδη, στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, αμερικανικά κεφάλαια επενδύουν στον εκσυγχρονισμό τους. Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σύντομα εισέρχεται στρατηγικός επενδυτής, διατηρώντας τις θέσεις εργασίας. Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία και το αμέσως επόμενο διάστημα επίκειται η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΕΛΒΟ, ενώ αναδιοργανώνεται η ΕΑΒ, ώστε να μετατραπεί σε κέντρο συντήρησης αεροσκαφών για την ευρύτερη περιοχή» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη δίνοντας το στίγμα και προσέθεσε
«Θέλω να τονίσω ότι ολοκληρώθηκε η απόφαση για ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ πριν από δύο μέρες. Έχουμε πλειοδότη με πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο. Έχει γίνει σημαντική εξυγίανση στα ναυπηγεία Ελευσίνας και κατασκευάζουν τις πυραυλακάτους μας. Απομένει μια ακόμα η οποία πρέπει να παραδοθεί και ενδεχομένως υπάρχουν δυνατότητες να γίνουν κι άλλα πράγματα στο μέλλον. Προχωρά η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Και το σημαντικότερο από όλα, το εμβληματικό project για εμένα, που αφορά την ΕΑΒ. Η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα και σημαντικό ανεκτέλεστο. Δεν της λείπουν οι πελάτες, πελάτες έχει. Είχε πέσει θύμα, δυστυχώς, αδιαφορίας και μη δυνατότητας αντιμετώπισης των συμβολαίων τα οποία πρέπει να εκτελέσει. Και θέλω να θυμίσω ότι η ΕΑΒ εκτελεί και το εμβληματικό συμβόλαιο της αναβάθμισης των F-16 σε «Viper», μαζί με τη Lockheed Martin, το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί.
Κατά συνέπεια μιλάμε για μια ολιστική προσέγγιση. Έξυπνες Ένοπλες Δυνάμεις. Δεν πάμε να μπούμε σε κούρσα ανταγωνισμού. Ψηφιακές Ένοπλες Δυνάμεις που κοιτούν το μέλλον και όχι μόνο το παρελθόν» ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναγγελθείσα αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, που θα έχει προϋπολογισμό της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ εφόσον γίνει στα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα κίνητρο για κάποιον υποψήφιο επενδυτή.
Με αυτό οδηγό και με το μοντέλο της ONEX κατά νου το υπ. Ανάπτυξης επιχειρεί να «κλειδώσει» το ενδιαφέρον τόσο για τα ναυπηγεία όσο και για την ΕΑΒ, που όπως είπε ο Πρωθυπουργός αναδιοργανώνεται ώστε να μετατραπεί σε κέντρο συντήρησης αεροσκαφών για την ευρύτερη περιοχή. Πάντως η ΕΑΒ έχει δυο βασικά ζητήματα ως προκλήσεις μπροστά της. Αφενός την κεφαλαιαική ενίσχυση (πληροφορίες κάνουν λόγο για την ανάγκη κάποιων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ καθώς χρειάζεται επειγόντως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 479.253.480 ευρώ για να καλυφθούν χρέη της εταιρείας προς το Ελληνικό Δημόσιο.) αλλά και την αναμόρφωση των εργασιακών σχέσεων στην εταιρία. Όπως και σε πολλές άλλες του δημοσίου υπάρχει μια μεγάλη «ποικιλομορφία» συμβάσεων αλλά και ένα ακόμη ισχυρό σωματείο που είναι προφανές ότι για έναν επενδυτή είναι πρόκληση να διαχειριστεί. Συνολικά βέβαια η ΕΑΒ έχει υποστεί δραματική συρρίκνωση, σε ποσοστό της τάξεως του 43%, από 2.587 άτομα στα τέλη 2008 σε 1.430 άτομα στα τέλη του 2018. Πολλοί εργαζόμενοι με υψηλές τεχνικές δεξιότητες αποχώρησαν λόγω σύνταξης ή πήγαν στην αγορά προς αναζήτηση καλύτερων όρων εργασίας. Παράλληλα έχουν καλυφθεί κάποια κενά με συμβασιούχους.
Ήδη, πάντως, το θέμα ΕΑΒ έχει τεθεί, κατά πληροφορίες, σε συναντήσεις με αξιωματούχους των νέων μας συμμάχων, (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ισραήλ).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr