Ωστόσο, το 78% των ερωτηθέντων είναι αισιόδοξο για την αποτελεσματική ανταπόκριση της επιχείρησης τους σε ένα πιθανό νέο κύμα του ιού.
Ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 989 οικονομικών διευθυντών σε 23 χώρες αποτελεί η μετατόπιση του ενδιαφέροντος τους στην επαναφορά των εργαζομένων τους σε έναν χώρο εργασίας που έχει αλλάξει ριζικά. Μόλις το 26% των ερωτηθέντων CFO αναμένει απώλεια παραγωγικότητας λόγω της έλλειψης δυνατοτήτων τηλεργασίας τον επόμενο μήνα, ενώ το 52% σχεδιάζει να καταστήσει την εξ αποστάσεως εργασία (τηλεργασία) ώς μόνιμη επιλογή για τους ρόλους όπου αυτό είναι εφικτό.
Η Melanie Butler, Partner, της PwC Ηνωμένου Βασιλείου, σχολιάζει:
«Καθώς μια σειρά οικονομιών ανοίγουν ξανά, καθίσταται ολοένα και πιο σαφές ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναλάβουν κρίσιμο ρόλο καθώς μαθαίνουν να λειτουργούν παράλληλα με έναν ιό που παραμένει ως απειλή. Οι εταιρείες θα χρειαστεί να εφαρμόσουν μέτρα που διασφαλίζουν την προστασία της υγείας των ανθρώπων τους και να αναζητήσουν νέους τρόπους εργασίας για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν μελλοντικά. Οι οικονομικοί διευθυντές αναφέρουν αρκετούς κοινούς προβληματισμούς σε όλες τις χώρες της έρευνας: ανησυχία για ένα νέο κύμα πανδημίας και την ασφάλεια των εργαζομένων, ανάγκη για ευέλικτα σχέδια αντιμετώπισης μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης και για να προσελκύσουν πίσω τους πελάτες τους καθώς και αναζήτηση νέων πηγών εσόδων μέσω της καινοτομίας».
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνουν:
- Ασφάλεια στο χώρο εργασίας: Στην πλειοψηφία τους, οι οικονομικοί διευθυντές σχεδιάζουν νέα μέτρα ασφάλειας (75%) και την αναδιαμόρφωση των εργασιακών χώρων για την τήρηση των αποστάσεων (72%) καθώς ξεκινά η επιστροφή στους χώρους εργασίας. Αναφέρουν ότι νιώθουν μεγάλη εμπιστοσύνη στην ικανότητα των εταιρειών τους να παρέχουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τους πελάτες (79%) και τους εργαζόμενους(74%) τους. Αν και ένα νέο κύμα της επιδημίας βρίσκεται στην κορυφή των ανησυχιών τους, δηλώνουν επίσης ότι νιώθουν μεγάλη βεβαιότητα για την αποτελεσματική ανταπόκριση (71%).
- Τηλεργασία: Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες αναφέρουν ότι θα λάβουν μέτρα για να βελτιώσουν την εμπειρία τηλεργασίας (52%) και να την καταστήσουν ως τη μόνιμη επιλογή (52%).
- Επαναφορά των πηγών εσόδων: Το 63% αναφέρει την προσφορά νέων ή βελτιωμένων προϊόντων ή υπηρεσιών ως το πιο επείγον ζήτημα, με τη Δανία (72%) και την Καραϊβική (70%) στην κορυφή.
- Έσοδα: Περισσότεροι από τους μισούς (53%) οικονομικούς διευθυντές αναμένουν μείωση εσόδων έως και 25% ως αποτέλεσμα της τρέχουσας κρίσης. Μόλις το 4% δηλώνει ότι ο αντίκτυπος της κρίσης είναι ακόμα δύσκολο να εκτιμηθεί. Σε χώρες όπως η Γερμανία και η Δανία, οι οικονομικοί διευθυντές είναι οι πιο αισιόδοξοι σχετικά με τα έσοδα, καθώς περιμένουν μείωση μικρότερη του 10%, κανέναν αντίκτυπο ή και αύξηση στα έσοδα.
- Περιορισμός εξόδων: Καθώς οι εταιρείες επανέρχονται στη σταθερότητα, ο περιορισμός εξόδων αποτελεί την προτιμώμενη στρατηγική, με ποσοστό 81% να αναφέρουν ότι θα την εξετάσουν ως απάντηση στην κρίση. Το 56% των οικονομικών διευθυντών δηλώνουν ότι θα αναβάλλουν ή θα ακυρώσουν επενδύσεις, με τις εγκαταστάσεις και τα γενικά έξοδα κεφαλαίου (82%), τις λειτουργίες (47%) και το εργατικό δυναμικό (40%) να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Μόλις το 11% των ερωτηθέντων εξετάζουν την αναβολή ή ακύρωση των επενδύσεων τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Ανάκαμψη: Καθώς εφαρμόζουν στρατηγικές επιστροφής στην εργασία, οι οικονομικοί διευθυντές ανησυχούν περισσότερο για τα αποτελέσματα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης (60%), την πιθανότητα ενός νέου κύματος πανδημίας (58%) και τον οικονομικό αντίκτυπο στην εταιρεία τους (47%).
Ο Κυριάκος Ανδρέου, Advisory Leader, PwC Ελλάδας δηλώνει:
«Η πανδημία ήρθε ως αναπάντεχο φαινόμενο που κανείς δεν είχε προβλέψει, δημιουργώντας σημαντικές προκλήσεις. Έχοντας πλέον περάσει στην δεύτερη φάση της κρίσης και σχεδιάζοντας την επόμενη μέρα, βασικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που θα επιβιώσουν και επιτύχουν είναι η ευελιξία και η ανθεκτικότητα. Απαιτείται αλλαγή στον τρόπο σκέψης και λειτουργίας, εξέλιξη της εταιρικής κουλτούρας και υιοθέτηση του ψηφιακού μετασχηματισμού ώστε να μπορέσουν οι οργανισμοί να βγουν πιο δυνατοί από αυτή τη δοκιμασία.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr