Με βάση το καλό σενάριο, τους δύο πρώτους μήνες από την επανέναρξη λειτουργίας των καταστημάτων IKEA και Intersport που αναπτύσσει ο όμιλος Fourlis, η μείωση μπορεί να είναι και 50%, ανέφερε ο κ. Φουρλής και συμπλήρωσε «καταλαβαίνετε πόσα πράγματα θα εξαρτηθούν από αυτό το πράγμα. Δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή για κάποια μέτρα τα οποία θα πάρουμε γιατί όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία».
«Μια μόνιμη μείωση των πωλήσεων μας κατά 20-25%, μας βάζει σε μόνιμες ζημιές», τόνισε και συμπλήρωσε. «Ένα είναι βέβαιο, ότι το 90% των λειτουργικών εξόδων είναι προσωπικό και ενοίκιο». Ειδικά για τα ενοίκια είπε ότι «είναι κάτι το οποίο μας απασχόλησε και οπωσδήποτε θα μας απασχολεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα».
«Για να πάρετε μια γεύση τι σημαίνει να κλείσουν ξαφνικά μέσα σε μια εβδομάδα όλα τα σημεία πώλησης θα σας πω ότι πέρυσι είχαμε περίπου 450 εκατ. ευρώ πωλήσεις και 10% EBITDA, δηλαδή γύρω στα 45 εκατ. ευρώ EBITDA. Τώρα τα μηνιαία έξοδα του ομίλου είναι 15 εκατ. ευρώ, αυτό σημαίνει ότι κάθε μήνα που δεν λειτουργούμε, εάν δεν λάβουμε υπόψιν μας τις πιθανές επιδοτήσεις σε προσωπικό κ.λπ. έχουμε έξοδα 15 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο ίδιος.
Πάντως όπως είπε ο κ. Φουρλής υπήρξε μια διέξοδος με το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς οι πωλήσεις του ΙΚΕΑ του συγκεκριμένου καναλιού από 168.000 τεμάχια που πουλήθηκαν πέρυσι, εφέτος το αντίστοιχο διάστημα οι πωλήσεις ανήλθαν στα 423.000 τεμάχια. Αντίστοιχα οι πωλήσεις μέσω ecommerce της Intersport από 17.000 αντικείμενα εφέτος οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν στα 92.000 αντικείμενα.
Ο κ. Φουρλής, με δεδομένο ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις απέκτησαν διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό, σχεδιάζει να αναπτύξει το pick up μοντέλο, όπου η παραγγελία θα γίνεται ηλεκτρονικά και ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να παραλάβει τις αγορές του από την πόρτα των καταστημάτων της Intersport.
Ο ίδιος σημείωσε πως «κάθε εβδομάδα αλλάζουν τα projection, οπότε η αβεβαιότητα είναi πραγματικά μεγάλη». Σημείωσε πως το στοίχημα είναι να μπορέσουν να καταλάβουν ποιες αλλαγές είναι παροδικές και ποιες είναι εδώ για να μείνουν. «Αν το καταλάβουμε αυτό, τότε θα πρέπει και το επιχειρηματικό μοντέλο να ανταποκριθεί στις αλλαγές αυτές», ανέφερε. Ενώ σημείωσε πως το επιχειρηματικό μοντέλο του ομίλου «σίγουρα θα αλλάξει. Θα δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στη σύνδεση του καταστήματος με το online, έμφαση στο προσωποποιημένο μάρκετινγκ και στην online εκπαίδευση των ανθρώπων μας».
«Για εμάς η επόμενη ημέρα είναι η κατανάλωση στις χώρες και πως θα είναι τον επόμενο χρόνο. Δουλεύουμε με κάποια σενάρια στην κάθε χώρα, παίρνουμε τις προβλέψεις που γίνονται όσον αφορά την πτώση του ΑΕΠ, τη μεταφράζουμε σε πτώση της κατανάλωσης, τη μεταφράζουμε σε δικές μας πιθανές πωλήσεις και από εκεί και κάτω αρχίζει η διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές» είπε.
Όπως ανέφερε, «το κλειδί είναι πόση ευελιξία θέλουμε να έχουμε, για παράδειγμα με τη Nike, για να ακυρώσουμε παραγγελίες τον χειμώνα. Τι πρέπει να κάνουμε με όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων, τι σχεδιασμό κάνουμε για το ωράριο των εργαζομένων».
«Όλα αυτά βασίζονται σε κάποιες προβλέψεις μακροοικονομικές οι οποίες αλλάζουν συνεχώς από εβδομάδα σε εβδομάδα», είπε. «Έχουμε εξασφαλίσει, πιστεύουμε, την αναγκαία ρευστότητα για το κακό σενάριο. Αλλά δυστυχώς πάντα υπάρχει πιο κακό από το κακό σενάριο. Έτσι λοιπόν προχωράμε και κάνουμε τα πλάνα μας», σημείωσε.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Fourlis τρέχει την ΙΚΕΑ και την Intersport, σε Ελλάδα, Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, διαθέτει δίκτυο 160 καταστημάτων και απασχολεί 4.000 άτομα προσωπικό.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr