Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η έρευνα “Governing Innovation: The Recipe for Portfolio Growth”, που στηρίχθηκε σε δείγμα 1.100 επιχειρήσεων και είχε ως στόχο να προσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εφαρμόζουν καινοτόμες στρατηγικές στο επιχειρηματικό τους μοντέλο. Να σημειωθεί ότι η Accenture ορίζει ότι μια επιχείρηση κάνει εντατική χρήση της καινοτομίας, όταν υιοθετεί τουλάχιστον έξι από 12 συγκεκριμένες πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης. “Η καινοτομία οφείλει να βρίσκεται στον πυρήνα κάθε νέας επιχειρηματικής απόφασης. Ωστόσο, πολλές εταιρείες δεν διαθέτουν την πειθαρχία, που απαιτείται για να μετατρέψουν τις επενδύσεις στην καινοτομία σε ανάπτυξη”, αναφέρει η σχετική μελέτη της Accenture.
Συγκεντρωτική λογική
Ενώ η μεγάλη πλειονότητα των εταιρειών, παγκοσμίως και συγκεκριμένα το 84% δηλώνει ότι χειρίζεται την καινοτομία σε κεντρικό επίπεδο, για παράδειγμα μέσω ενός επικεφαλής ανώτερου υπαλλήλου ή μιας επιτροπής καινοτομίας, η έκθεση επισημαίνει ότι η συγκεντρωτική κατεύθυνση και διοίκηση μπορεί να μην αρκούν, ώστε οι εταιρείες να κεφαλαιοποιήσουν επαρκώς την καινοτομία.
Το παράθυρο ευκαιρίας, που ανοίγει, πάντως, η καινοτομία για τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, παραμένει διάπλατα ανοιχτό στη σημερινή συγκυρία, ακόμη και για τις εταιρείες εκείνες, που δεν έχουν χαράξει μέχρι σήμερα μια συνολικά καινοτόμα στρατηγική. Για την ακρίβεια, επιχειρήσεις και οργανισμοί, που προσεγγίζουν μεν ευκαιριακά σήμερα το θέμα καινοτομία, αλλά σχεδιάζουν να την τοποθετήσουν εντατικά στο επίκεντρο της εταιρικής τους στρατηγικής, έχουν την ευκαιρία να υπερδιπλασιάσουν τον ρυθμό αύξησης των εσόδων τους από 2,9% σήμερα στο 6,5%, κατά μέσο όρο, στο μέλλον. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, όσο πιο συστηματική είναι η προσέγγισή των εταιριών σε καινοτόμες στρατηγικές, τόσο μεγαλύτερη μπορεί να είναι η αύξηση των εσόδων τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr